Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke gjøre noe på pc'en min :S


Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg gjorde en full factory default gjennoppretning i dag. Etter den var ferdig får jeg error kode 0x800706BA. Jeg har ingen internet og jeg klarer ikke å komme innpå services.msc siden det står at det er blokkert. Har ingen aning om hvordan jeg kan fikse dette. Prøvde en å gjøre en til formatering men den ble avbrutt. Kan noen være så snill og hjelpe meg med dette? :)
Får også opp en mld ved oppstart: User OOBE Create Elevated Object Server. (vet ikke om dette har noe med dette å gjøre).

Jeg har internet noen ganger, men alle sidene blir blokkert :S
Kommer også ikke innpå tjenester. (blokkert)

 

Mvh Jonas :)

Endret av Hårek
Flettet to innlegg (bruk redigering)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du administrator priveleges?

Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender.   

Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client).

Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S 

Endret av jonasga91
Lenke til kommentar

 

har du administrator priveleges?

Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender.   

Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client).

Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S 

 

sjekk denne løsning: 

https://appuals.com/essentials-error-0x80070426-windows-10/

Lenke til kommentar

 

 

har du administrator priveleges?

Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender.   

Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client).

Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S 

 

sjekk denne løsning: 

https://appuals.com/essentials-error-0x80070426-windows-10

Jeg finner ikke Microsoft Essential inne på programmer og funksjoner så vet ikke hvordan jeg skal klare å slette det :/

Lastet også ned reimage fra linken, men må betale for å reparere står det. Ellers er det bare feilmeldinger på programmer (PC stabilsitet) mens alt annet ser fint ut. 

Lenke til kommentar

TS sier jo at han gjorde en full factory default gjennoppretning, så da gjetter jeg på at det er en laptop eller noe slikt det er snakk om. Kan ta feil da. Og er det en "full factory default gjennoppretning" så burde det være det samme som clean install med unntak av eventuelt bloatware fra fabrikanten. 

 

Nøkkelordet er kanskje 'burde', ingen garanti for at det har gått som det skal.

Lenke til kommentar

Det merkelige er at Internet Explorer blokkerte de fleste nettsidene. Jeg overførte CCcleaner og nå virker explorer som den skal og jeg fikk lastet ned chrome. Mye fungerer nå, men jeg er fremdeles blokkert fra Tjenester og andre ting.

Får opp mld: Denne appen er blokkert for din egen sikkerhet. En systemansvarlig har blokkert tilgang til å kjøre denne appen. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon. mmc.exe 

 

Utgiver: Ukjent

Filopprinnelse: Harddisken på denne datamaskinen

Programplassering: "C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"

 

Har ikke så gode greier på det tekniske så vet ikke om dette sier noe.  :S

 

EDIT: Fikk tilgang til tjenester via CMD med admin, services.exe. Men er fremdeles blokkert hvis jeg prøver å åpne tjenester via søkemotoren. :S

 

EDITception: Mangler også funksjoner som Windows Photo Viewer og Kalkulator og slikt. Har funnet ut hvordan jeg laster ned og legge til disse programmene, men det er jo litt tungvindt :/

Endret av jonasga91
Lenke til kommentar

Det hadde jo vært kjekt å vite hvilken type PC det er snakk om og hvilken Windows versjon. Mye lettere å hjelpe da.

 

Jeg har gjort full factory restore på ørten laptoper (Acer, Asus, Dell, Toshiba, MSI) opp gjen årene, har aldri opplevd slike problemer som det nevnes her.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det hadde jo vært kjekt å vite hvilken type PC det er snakk om og hvilken Windows versjon. Mye lettere å hjelpe da.

 

Jeg har gjort full factory restore på ørten laptoper (Acer, Asus, Dell, Toshiba, MSI) opp gjen årene, har aldri opplevd slike problemer som det nevnes her.

System Information
------------------
      Time of this report: 11/24/2016, 15:22:37 
       Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release.160715-1616)
                 Language: Norwegian Bokmål (Regional Setting: Norwegian Bokmål)
      System Manufacturer: System manufacturer
             System Model: System Product Name
                     BIOS: BIOS Date: 03/26/12 16:04:13 Ver: 09.06
                Processor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
                   Memory: 8192MB RAM
      Available OS Memory: 8148MB RAM
                Page File: 5610MB used, 8524MB available
              Windows Dir: C:\WINDOWS
          DirectX Version: DirectX 12
 
Holder det med dette? :p Vet ikke hva som er vanlig å poste :)
Lenke til kommentar

Tja, jo, noe slikt, men det mangler PC navn etc. Slik ser mitt ut:

 

------------------
System Information
------------------
      Time of this report: 11/24/2016, 15:32:50
             Machine name: MSI-GT80S
               Machine Id: {BAFB1834-1235-42CE-9E66-3565D80A2C77}
         Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release_inmarket.160906-1818)
                 Language: Spanish (Regional Setting: Spanish)
      System Manufacturer: Micro-Star International Co., Ltd.
             System Model: GT80S 6QE
                     BIOS: E1814IMS.111
                Processor: Intel® Core i7-6820HK CPU @ 2.70GHz (8 CPUs), ~2.7GHz
                   Memory: 32768MB RAM
      Available OS Memory: 32716MB RAM
                Page File: 4341MB used, 30422MB available
              Windows Dir: C:\WINDOWS
          DirectX Version: DirectX 12
 
Nesten som jeg begynner å tro at den PC'en din ikke er en "merke" PC for å si det slik. Mitt viser jo hvilken PC modell jeg har pluss fabrikant.
 
Er det en laptop eller en stasjonær PC?
Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Time of this report: 11/24/2016, 15:22:37

             Machine name: DESKTOP-6DG6DH9

               Machine Id: {9E713E11-2A8E-49C0-B3D5-E5CF88FEF0D2}

         Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release.160715-1616)

                 Language: Norwegian Bokmål (Regional Setting: Norwegian Bokmål)

      System Manufacturer: System manufacturer

             System Model: System Product Name

                     BIOS: BIOS Date: 03/26/12 16:04:13 Ver: 09.06

                Processor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz

                   Memory: 8192MB RAM

      Available OS Memory: 8148MB RAM

                Page File: 5610MB used, 8524MB available

              Windows Dir: C:\WINDOWS

          DirectX Version: DirectX 12

      DX Setup Parameters: Not found

         User DPI Setting: Using System DPI

       System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)

          DWM DPI Scaling: Disabled

                 Miracast: Available, with HDCP

Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported

           DxDiag Version: 10.00.14393.0000 64bit Unicode

 

Hadde bare fjernet det. Visste ikke om noe måtte være hemmelig xD Stasjonær

Lenke til kommentar

Javel, så det er visst ikke snakk om en "merke" PC som f. eks. Dell (dette ville ha stått under "System Manufacturer:") Så hvordan gjorde du gjenopprettingen? Fra selve hard disken eller fra en DVD som ble levert med PC'en?

Gjenopprettingen gjorde jeg fra harddisken. Har bare gratisversjonen av Windows 10 som jeg lastet ned når det kom ut :)

Pc'en har jeg bygget selv så vet ikke om det er derfor jeg ikke har noe merke :)

Lenke til kommentar

Det er nok derfor du ikke får noe merke opp, men det hadde jo vært kjekt om du hadde sagt det tidligere. Jeg tror faktisk du kan prøve en ren installering for å bli kvitt de problemene dine. Med mindre du har programmer etc som du ikke vil miste.

 

Har du ikke noe viktig på PC'en, last ned Windows MediaCreation tool,  og kjør det fra Windows og velg "Behold ingenting" eller noe slikt. Har ikke norsk OS så jeg vet ikke hva det kalles på norsk. Du vil da få en helt ren installasjon av Windows 10. Du må legge inn drivere etc. etter på, men en ren installasjon er å foretrekke, noe jeg selv skal gjøre med denne laptopen når jeg kommer hjem om en ukes tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok derfor du ikke får noe merke opp, men det hadde jo vært kjekt om du hadde sagt det tidligere. Jeg tror faktisk du kan prøve en ren installering for å bli kvitt de problemene dine. Med mindre du har programmer etc som du ikke vil miste.

 

Har du ikke noe viktig på PC'en, last ned Windows MediaCreation tool,  og kjør det fra Windows og velg "Behold ingenting" eller noe slikt. Har ikke norsk OS så jeg vet ikke hva det kalles på norsk. Du vil da få en helt ren installasjon av Windows 10. Du må legge inn drivere etc. etter på, men en ren installasjon er å foretrekke, noe jeg selv skal gjøre med denne laptopen når jeg kommer hjem om en ukes tid.

Endelig. Nå funker pc'n som normalt igjen. Tusen takk for hjelpen! Windows MediaCreation tool gjorde susen!  :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...