Gå til innhold

Oppgradering av gaming PC fra 2010


Anbefalte innlegg

Hei, nå ønsker jeg å oppgradere PC'n min, den er fra 2010. Har oppgradert med en SSD.

 

Den fungerer bra til vanlig surfing, se video, office og ect. Hvis jeg en svært sjelden gang skal redigere video tar det lang tid å rendre synes jeg. De nyeste spillene har jeg også begynt å holde meg unna.

 

Det er vel spilling som jeg opplever som detn største flaskehalsen.

Vurderer om jeg skal oppgradere med dette:

 

Da kommer det på omlag 10.000.

Jeg synes det er noe i det dyreste laget. Hvis jeg putter inn en GTX 1070 og beholder det jeg har idag vil jeg få utnyttet grafikkkortet? Kan vel da kanskje vente til det kommer et tilbud på hovedkort, minne og CPU. Eller vil det da være bedre å gå for et litt billigere grafikkkort?

Endret av NuNoGomes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt til å bytte skjerm i nærmeste fremtid? Hvis ikke skulle det holde greit med 1060 kort til den skjermen du har i dag. Da ville jeg også byttet psu. Bare pga at jeg ikke liker at den er utenfor reklamasjonstiden. Ville ventet til fredag uansett for da kan det fort komme noen tilbud.

 

Hei, takk for svar. Ja jeg kunne tenkt meg en litt større skjerm. Da 1440p tenker jeg. 4K tror jeg ikke jeg vil ha bruk for.

Endret av NuNoGomes
Lenke til kommentar

For videoredigering er en i7 et bedre valg, men en i5-6500 er uansett raskere enn din gamle prosessor.

Du vil nok ikke merke så veldig mye til det i vanlig surfing, youtube o.s.v.

 

Hvis du vil oppgradere den gamle maskina di til spill, så er skjermkortet det som er mest utdatert.

 

Se på RX480 eller GTX1060. Et GTX1070 vil tyne siste rest ut av maskina di, men koster jo litt mer, og prosessoren din vil holde det igjen.

 

Hvis du har planer om å kjøpe en skjerm med adaptiv sync, så er AMD sin løsning billigere enn Nvidia.

 

Jeg ville også ha kjøpt et nytt 8GB minnesett.

 

Her er en video med test av RX480 og GTX1060 på en Intel  i5-750.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pjZ3MmxP0Fg

Lenke til kommentar

Bortkastet penger å kjøpe en GTX 1070 til den skjermen.

 

Jeg ville kjøpt en av disse til 2000kr:

Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 2X OC 3GB

eller:

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ 4GB

 

Disse skjermkortene er mer enn 3 ganger så kraftige som skjermkortet du har i dag  :wee:

 

Så kan du presse ut det siste fra den PCen du har i dag :) Så kan du oppgradere både skjerm og PC om ca ett års tid for da har det kommet nye generasjoner av både prosessorer og skjermkort.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...