Gå til innhold

Micro-SD-kort, plutselig er mye tilsynelatende borte


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Samsung Galaxy Note 3, som jeg har et 64 GB minnekort i. Nylig er mange av bildene, programmene og musikken tilsynelatende forsvunnet.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få det tilbake igjen, eller kan kortet være permanent skadet?

 

Vennlig hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve er recoveryprogram, så som recuva.

 

Man burde formatere kortet i den enheten man skal bruke kortet i, og er det mulig burde man gjøre det er gang i blant, da er det mindre sjanger for korrupte filer og kjøper man i tillegg et kort fra en anerkjent fabrikat er det større mulighet til problemfritt bruk.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er dette et "skikkelig" SD-kort eller et billig kjøpt på eBay?

 

Mitt billige fra eBay sluttet å virke skikkelig etter noen måneder (samme problemer som du beskriver), så kjøpte nytt fra anerkjent merke.

 

Husk også at hvis du har Spotify så har de problemer med å lagre musikk offline på SD-kortet etter at de oppdaterte appen (musikken forsvinner/blir korrupt).

Lenke til kommentar

Du kan prøve er recoveryprogram, så som recuva.

 

Man burde formatere kortet i den enheten man skal bruke kortet i, og er det mulig burde man gjøre det er gang i blant, da er det mindre sjanger for korrupte filer og kjøper man i tillegg et kort fra en anerkjent fabrikat er det større mulighet til problemfritt bruk.

Takk, skal prøve det programmet.

 

Jan

Er dette et "skikkelig" SD-kort eller et billig kjøpt på eBay?

 

Mitt billige fra eBay sluttet å virke skikkelig etter noen måneder (samme problemer som du beskriver), så kjøpte nytt fra anerkjent merke.

 

Husk også at hvis du har Spotify så har de problemer med å lagre musikk offline på SD-kortet etter at de oppdaterte appen (musikken forsvinner/blir korrupt).

Det er et kort av kjent merke kjøpt i norsk butikk. :)

 

Jan

Lenke til kommentar

Takk for forslagene!

 

Nå har jeg prøvd Recuva, men det viser seg at programmet ikke får kontakt med kortet enten det er i mobilen eller i dataen, så jeg får vel konkludere med at jeg må ha nytt kort. Heldigvis er neppe så mye gått tapt.

 

Jan

Lenke til kommentar

Hvis du har gitt opp kortet helt, så har jeg et lite forslag: Kjør en hurtigformatering av kortet på PC og prøv Recuva en gang til. Har funka overraskende bra for meg noen ganger med korrupte minnekort...

 

Hvis du har gitt opp kortet helt, så har jeg et lite forslag: Kjør en hurtigformatering av kortet på PC og prøv Recuva en gang til. Har funka overraskende bra for meg noen ganger med korrupte minnekort...

Takk!

 

Men PC-en får ikke lest kortet i det hele tatt. Oppdager det ikke enten jeg putter det rett inn i PC-en eller jeg kopler til mobilen. :(

 

Jan

Lenke til kommentar

Hvis dette skjedde plutselig er nok kortet ødelagt, men skjedde dette etter etter at kortet er tatt ut av en enhet eller blitt satt inn kan det være noen pinner som er blitt bøyd.

Takk, har vært forsiktig med kortet, men det kan jo være. Skal prøve meg litt fram. :)

 

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...