Gå til innhold

Amerikansk Netflix?


member-228260

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nokså ufornøyd med utvalget Netflix har å tilby i Norge. Det er nesten tragisk i forhold til hva man får i USA, og vi betaler like mye. Jeg er klar over at det går ann å lure Netflix til å tro at du er amerikansk og dermed gi deg amerikansk tilgang/full tilgang, men jeg er ikke akkurat ekspert på dette området.

 

Jeg har prøvd meg hos unblock-us.com, hvor jeg da får deres DNS servere. Det som er rart er at jeg fortsatt ikke får sett noe særlig, bare litt mer. Hvis jeg skal ha en spesiell serie/dvd, f.eks Skyfall da, så står det at jeg må kjøpe tilgang til dette. Jeg trykker på kjøp, men det virker som Netflix oppdager at jeg ikke kan være i USA allikevel, selv Netflix i utgangspunktet allerede har blitt lurt (siden jeg kan jo se litt flere serier/filmer enn vanlig). Siden står opp som Site Error.

 

Jeg har med andre ord fortsatt ikke i nærheten av full tilgang til Netflix. Og jeg lurer derfor på om noen av dere har greid dette? Det gir ingen mening, please svar. Setter pris på enhver tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Jeg bruker UnoTelly. Der får du DNS som rerouter trafikk til visse sider (kommer an på pakken du har, netflix og slik koster vel 4-5 dollar i mnd) gjennomom amerikanske servere. All annen trafikk går som normalt. Aldri noen problemer med båndbredde der, brukt dem lenge til nettopp netflix, og funker knall. DNSen kan du sette opp på hver enkelt enhet, eller bare sette den opp i routeren, slik jeg har gjort. Da fungerer alt som er kobla til den routeren, både trådløst og trådet, uten videre dilldall. Snakker om å bytte ut to IPer i innstillinger, så veldig enkelt.

 

Bør poengteres at du vel må ha amerikansk netflix konto i tillegg. Vet ikke hva som skjer hvis du kjører norsk konto gjennom amerikansk IP. Det burde dog ikke være noe problem, da norske lredittkort funker helt fint for å betale for ameerikansk netflix. Forøvrig betaler ikke norske brukere like mye, de betaler det dobbelte. Amerikansk netflix koster 8 dollar, så selv når du smeller på en femmer for unotelly havner du under den norske prisen op 79/mnd

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Last ned Media Hint tillegget til FF ;). Funker knall det og er gratis

 

Rolf, fy faen du er Awesome.. Glad jeg så denne tråden gitt, det funka knall! :D Kunne jo til og med bruke min Norske konto på det!!

 

Edit: Dette virker faktisk også for Hulu!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hva er FF?

 

Firefox.

 

kan jeg også få dette til på min ps3, hvordan?

 

Du kan bruke Unblock-US DNS eller Tunlr. Tunlr er gratis så bare sett DNS under på PS3 nettverksinnstillinger(google ps3 how to change DNS hvis du ikke finner):

 

142.54.177.158

198.147.22.212

 

Jeg ville vært litt skeptisk til disse gratistjenestene though, ingen som vet hva de snapper opp av DNS oppslag, de kan også sette opp falske reverse proxies som kan tracke deg osv. Hvis du har noya; skru av Media hint når man ikke streamer, bruk betalte tjenester som Unblock-US(men man er aldri 100% sikker på disse heller), eventuelt sett custom rules i router som bruker spesifikke DNS servere kun for oppslag på Netflix o.l.

 

Tunlr FAQ her, er også links til DNS switches for Win/Mac.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått meg amerikansk bruker og jeg tror jeg har fått litt flere filmer.. er ikke sikker..

men det jeg ikke fatter er at f.eks Dexter-serien kommer opp som "unavailable", og det samme gjør Lord of the Rings og Skyfall. Det står at de bare er "available" på dvd, men det kan jeg da ikke skjønne ettersom jeg kan sverge på at jeg hadde tilgang til LOTR for et par dager siden før jeg begynte å kødde med dns serverne, og nå får jeg serien helle rikke på den norske accounten. Dessuten har jeg en norsk venn med en norsk account som får se LOTR.. this doesn't make ANY sense.. please enlighten me..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...