Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fik det til å fungere for en stund siden etter at jeg kom over dette: http://mymaemo.com/c/map-loader-for-nokia-n900-1022.html

Når jeg nå starter map loader ser det ut til at den finner n900,men den kommer opp med melding om at forbindelsen til Maps server er brutt.Får håpe det er serverproblem som blir fikset da.

 

Prøvde på nytt nå,og det ser ut til at alt funker som det skal.

Er i gang med å laste ned kart.. :thumbup:

Lenke til kommentar

igår kom det 16GB minnekort så nå har jeg installert Debian:) har prøvd Gimp,Open office 3 og Qcad. ser ut som de funker like bra på N900 som på pc'n. fikk batterilader her om dagen. litt stort i omkrets adapterer. laderen har usb utgang å det var med 2 batteri + beskytelse får skjermen.

Lenke til kommentar

virker ikke som man trenger det. jeg vasker skjermen med aktiv ruterens når skjermen er litt møkkete å det funker fint :) jobber som bonde å med mødelproduksjon så den lever i et møkkete å støvete miljø men ser ikke ut som den tar skader av det :)

Lenke til kommentar

Jeg har et par riper, takket være støv i lommer, men er så lite atte.

 

Noen andre som gleder seg til Meego om fire dager? Kjører det på netbooken og må si meg MEKTIG imponert. Det føles veldig raskt på min trøtte Acer Aspire One 250. Er så nysgjerrig på hvordan mobilversjonen blir. Tabletversjonen er sykt nice.

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen har telefonen lastet ned 46 MB over 3G selv om den har vært idle..

Jeg er nå oppe på 99 MB uten å egentlig ha brukt noe særlig båndbredde aktivt.

75MB Uploaded

516MB Downloaded

 

Jeg vet at omtrent 50 MB er tilknyttet en video jeg måtte vise noen, men ellers surfer jeg bare mobilsider og har evig sync av epost, Skype, Facebook chat og kalender, altså samme jeg gjorde før oppdateringen uten at datamengdene kom i nærheten av dette.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Etter oppdateringen har telefonen lastet ned 46 MB over 3G selv om den har vært idle..

Jeg er nå oppe på 99 MB uten å egentlig ha brukt noe særlig båndbredde aktivt.

75MB Uploaded

516MB Downloaded

 

Jeg vet at omtrent 50 MB er tilknyttet en video jeg måtte vise noen, men ellers surfer jeg bare mobilsider og har evig sync av epost, Skype, Facebook chat og kalender, altså samme jeg gjorde før oppdateringen uten at datamengdene kom i nærheten av dette.

 

Kansje det kan hjelpe å flashe den på nytt for å renske opp i systemet?

NSU virker nå,og selv om jeg oppdaterte via OTA har jeg etter det reinstalert fw med den.

Tror den hadde godt av det.Tok sikkerhetskopi til minnekort først,og etter gjenoppretting av alt(inkludert 59 progammer)fikk jeg 10mb mer ledig på rootfs.

Lenke til kommentar

etter å ha installert Debian så har jeg begynt å teste ut programmer. Qcad funker greit, nettbank skal vel funke men ser ut som det tar lang tid å laste inn innloggings vindu. prøver Gimp nå. det funker men litt tregt. litt gøy å se hva en så liten dings klarer å gjøre :)

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å vite litt om hvordan man kan få fmms med chess. Får ikke dette til. Har lastet ned men det blir noe feil med instillingene. Noen med erfaring med dette?

 

Er det samtidig noen som vet av noen gode programmer hvor man kan føre forskjellige jobber, timer etc som i en slags prosjekt logg?

 

Sliter også litt med og logge på nett bank.

Meget taknemmlig for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd og prøvd dette med mms. Får det f ikke til.

Har chess. Instalert manuelt, automatisk, av installert, innstallert. Ingen ting virker. :cry::no:

Er det noen som vet noe om dette, ser lengre bak i tråden noen tips.

Dette virker frustrerende nok ikke. :mad:

 

Har du sett på dette? http://talk.maemo.org/showthread.php?t=51890

Og dette: http://wiki.maemo.org/MMS

Jeg har ikke erfaring med chess,men du finner innstillinger i wiki,en.

Bruker telenor og har ikke problemer.Med mine innstillinger kobler den til automatisk når jeg sender og mottar,som på "vanlige"telefoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...