Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Frustrert over min storesøster


Gjest frustrert lillebror

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert lillebror

Hei. Jeg er en 16 (fyller 17 i år) gammel gutt som har temmelig store problemer med å takle min storesøster. Hun er 4 år eldre enn meg, altså 20, og tidligere narkoman. Jeg har alltid vært temmelig overbeskyttende når det gjelder sakene mine, og huset generelt. Min søster bor nå i en bolig et helt annet sted enn der jeg bor med min mor, men hun kommer på besøk innimellom (som oftest i helger). Jeg har alltid vært den mest modne av oss, og hennes rusmisbruk har nok ikke gjort dette noe bedre. Hun oppfører seg til tider som om hun er 12 år, og er utrolig uansvarlig. Hun roter over alt, gjør aldri som hun får beskjed om nesten, spiser og drikker alt hun finner spennende (til tross for det skal brukes til f.eks. en middag), søler (både med mat, maling og andre ting) og maser nesten hele tiden. I tillegg opplevde jeg i den perioden hun var rusavhengig at hun stjal (tviler på at hun gjør det nå lenger; men det kan hende, for nå har hun flyttet rusavhengigheten over til shoppingavhengighet...). Jeg klarer nesten ikke å la huset stå alene med henne (og venner av henne), og blir helt nervøs og irritabel hvis jeg må være alene med henne. Jeg har fått beskjed av moren min om å la henne være, og ikke bry meg så mye om henne, men jeg klarer det rett og slett ikke. Er det noen som veit hva jeg kan gjøre? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest frustrert lillebror

Vel, det er liksom ikke så lett å gi faen. Virker som om mora mi blir ganske sliten av å ha henne her, hun og... så jeg synes liksom synd på min mor.

Lenke til kommentar

Er i så si samme posisjon, bortsett fra at min søster ikke er samme alder(men rundt det), og avhengiheten er ikke bort ennå.

Skjønner godt hva du mener, er rimelig umulig å "drite i."

 

Har funnet ut at jeg må bare leve i helvette hver gang hu er her.

 

EDIT: Veeeeldig brutalt lagt fram, men er en del agressjon i bildet :p

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...