Gå til innhold

Reklamasjonssak Komplett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en liten sak gående med Komplett hvor jeg lurer på en ting.

 

Jeg har kjøpt en demo-monitor (allerede brukt, antar jeg) av dem av typen Asus PB287Q. To timer etter jeg pakka den opp og slo den på dukket det opp en eller to døde pixler mer eller mindre midt på skjermen. Dette er, så vidt jeg vet, ikke mange nok til at det er et reklamasjonsgrunnlag, men det er allikevel irriterende nok til at jeg vil returnere varen. Det har seg også slik at jeg har valgt å kjøpe denne på betalingsutsettelse, hvor jeg har fått et gebyr på 250 kr. Dette vil jeg ikke betale når jeg velger å heve kjøpet på varen. Var derfor i kontakt med Komplett.

 

Support anbefalte meg å reklamere på garanti, men jeg mistenker at dette ikke vil gå gjennom når de tester varen hos seg. Skrekken hadde da vært om det tok en uke eller to for dem å se på den, avslå, sende den i retur til meg, også blir jeg sittende der med skjegget i postkassen og en monitor til 4700 som jeg egentlig ikke vil ha pga død pixel. Da vil jo også de 14 dagene være over og jeg kan så vidt jeg vet ikke benytte meg av angrefristloven.

 

Grunnen til at jeg ble anbefalt å gjøre det på denne måten er at jeg ved en garantisak vil slippe gebyret. Om jeg hever kjøpet på 14-dagers angrefrist, så må jeg betale de 250 kronene.

 

Hvis skrekkscenarioet er et mulig utfall, så står jeg heller i de 250 kronene og hever kjøpet på angrefrist, slik at jeg er hundre prosent sikker på at jeg får en ny monitor, forhåpentligvis uten pixelfeil.

 

Spørsmålet mitt er i grunn egentlig dette: Hvis jeg søker om reklamasjon på garanti, og den er hos Komplett i lenger tid enn hva angrefristen min er, hva er da sjansene mine for å få returnert den på angrefrist etter at den kommer tilbake igjen til meg? Blir angrefristsperioden "fryst" mens den er inne hos dem? Noen som har peiling?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått brukt angrefristen selv om det har gått over tiden hos komplett før. De har vært veldig gode på kundeservice med meg hvertfall.

 

Jeg personlig hadde dobbeltsjekket kravet som gjelder i forhold til døde pixler og heller brukt angreretten og glemt de 250 kronasjene hvis det ikke var innafor kravene. Hvis du har en god dialog med dem så kan du nok bare sende den tilbake og betale mellomlegget for en ny skjerm istedenfor å bruke angrerett/ garanti på demoskjermen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

har en liten sak gående med Komplett hvor jeg lurer på en ting.

 

Jeg har kjøpt en demo-monitor (allerede brukt, antar jeg) av dem av typen Asus PB287Q. To timer etter jeg pakka den opp og slo den på dukket det opp en eller to døde pixler mer eller mindre midt på skjermen. Dette er, så vidt jeg vet, ikke mange nok til at det er et reklamasjonsgrunnlag, men det er allikevel irriterende nok til at jeg vil returnere varen. Det har seg også slik at jeg har valgt å kjøpe denne på betalingsutsettelse, hvor jeg har fått et gebyr på 250 kr. Dette vil jeg ikke betale når jeg velger å heve kjøpet på varen. Var derfor i kontakt med Komplett.

 

Support anbefalte meg å reklamere på garanti, men jeg mistenker at dette ikke vil gå gjennom når de tester varen hos seg. Skrekken hadde da vært om det tok en uke eller to for dem å se på den, avslå, sende den i retur til meg, også blir jeg sittende der med skjegget i postkassen og en monitor til 4700 som jeg egentlig ikke vil ha pga død pixel. Da vil jo også de 14 dagene være over og jeg kan så vidt jeg vet ikke benytte meg av angrefristloven.

 

Grunnen til at jeg ble anbefalt å gjøre det på denne måten er at jeg ved en garantisak vil slippe gebyret. Om jeg hever kjøpet på 14-dagers angrefrist, så må jeg betale de 250 kronene.

 

Hvis skrekkscenarioet er et mulig utfall, så står jeg heller i de 250 kronene og hever kjøpet på angrefrist, slik at jeg er hundre prosent sikker på at jeg får en ny monitor, forhåpentligvis uten pixelfeil.

 

Spørsmålet mitt er i grunn egentlig dette: Hvis jeg søker om reklamasjon på garanti, og den er hos Komplett i lenger tid enn hva angrefristen min er, hva er da sjansene mine for å få returnert den på angrefrist etter at den kommer tilbake igjen til meg? Blir angrefristsperioden "fryst" mens den er inne hos dem? Noen som har peiling?

 

Jeg ville tatt returen på angrefristen og blitt ferdig med saken (har en reklamasjonssak med Komplett akkurat nå som oppfyller 100% skrekkscenarioet du tegner...). Ja, du brenner 250 spenn, men tenk på all den tid, nerver, korrespondanse, osv. osv. du sparer deg for. Å slippe alt dette er verdt mer enn 250 kroner i min smule erfaring. Lykke til!

Endret av vk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyrte avgårde en mail til support med bilde av feilen og spurte om han kunne garantere for at jeg ville få hevet kjøpet eller ny monitor. Hvis han svarer nei på dette (som jeg tror han gjør), så blir det angrefrist og betaling av 250 kr. Det er jo ikke store beløpet, det er bare.. irriterende.

Lenke til kommentar

Det pleier også å stå om det er pixelfeil på demoskjermene - jeg har både kjøpt og videresolgt et par slike. Ift angrefrist er det irrelevant, men bare et lite tips om å lese teksten litt nøye på demo-annonsene :)

 

Er ganske sikker på at det ikke stod noe om det. Kan heller ikke huske å ha sett den de første 2-3 timene jeg brukte monitoren. Dukket bare plutselig opp under første spilltest. :(

Lenke til kommentar

Her er det bare å ta av seg hatten for Komplett support, altså. Etter å ha sendt mail om de kunne garantere for heving av kjøp eller ny skjerm basert på bildet av feilen, så fikk jeg dette til svar etter et par timer:

"Hei! Vi har mottatt din returforespørsel og denne er godkjent.
I vedlegget finner du informasjon om hvordan du returnerer produktet."

 

Dette uten at jeg hadde​ registrert noe retur. Leser mailen to ganger, litt forvirra, samtidig som denne tikker inn:

"Årsak:

       A_Replacement sent up-front

 Melding fra Kundesenter:
       Dette er en forhåndserstatning for defekt vare, RMA xxxxxxxx. Denne ordren vil krediteres opp mot fakturaen (slik at du slip
per å betale noe) etter at det defekte
       produktet er mottatt i retur og testet/sjekket. (Unntak: Ingen Kreditering vil bli laget dersom produktet viser seg ikke å væ
re defekt eller dersom det er bruker skade,
       utenfor garanti etc. Da vil varen bli returnert og fakturaen på erstatningsvaren må betales.) Vi forbeholder oss også retten
til å trekke gebyr dersom defekt vare ikke
       er mottatt i retur innen 14 dager.

 

Hei!

Vi sender deg ny forhåndserstatning i dette tilfelle vi på ordrenr: 1xxxxxx.
Den andre kan du returnere til Østre kullerød 5 Port 40 3241 Sandefjord.
Ta vare på kvittering for sendingen og legg ved returnr:xxxxxxx"
 

 

Konge. :D Dette var jo den absolutt beste løsningen. Tilsynelatende får jeg flett ny skjerm nå, til tross for at jeg kjøpte en demovare som var rabattert med 700 kr. 10 plusspoeng til Komplett for håndteringen av denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...