Gå til innhold

Verving til spillet Ingress


Anbefalte innlegg

Ingress er et augmented reality massively multiplayer online role playing GPS-avhengig spill som jeg har spilt en måneds tid. Det er en blå fraksjon og en grønn fraksjon som slåss om portaler. Portalene minner litt om geo-lokasjonene en finner innen geocaching. En må med andre ord bevege seg ganske mye rundt for å hacke og ta over fiendens portaler. 

 

Den første lørdagen i måneden er First saturday i Oslo. Da møtes folk fra begge fraksjonene og spiller sammen. Veldig morsomt måte å møte folk på. 

Hvis noen vl prøve kan jeg verve folk. Du kan selv velge side og det eneste jeg vinner på å verve deg er å få et trofé.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Et fantastisk spill, som faktisk får "geeks" opp og ut å bevege seg. En fantastisk måte å oppleve omgivelsene du går rundt på og ikke legger merke til i det hele tatt til vanlig. Sosialt er det også, du møter likesinnede i alle varianter og glimrende måte å bygge nettverk hvis du f.eks har flyttet til en ny plass og ikke kjenner så mange.

 

 

 

(Jeg spiller da på Resistance og håper indelig dere velger det riktige laget ;))

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forstår ikke nevneverdig mye av det. Funnet noen portaler her (er vel 20-ish av dem), som enten tilhører Resistance eller Enlightened, men siden jeg bare er lvl 1, får jeg ikke gjort noe særlig. De er allerede oppgradert opp og i mente, og jeg får egentlig ikke noe ut av å gå rundt og hacke dem. Verken motstanderens eller Enlightened sine.

 

Om ikke annet gir det meg noe mer enn å gå rundt og lete etter esker og loggbøker …

Lenke til kommentar

Forstår ikke nevneverdig mye av det. Funnet noen portaler her (er vel 20-ish av dem), som enten tilhører Resistance eller Enlightened, men siden jeg bare er lvl 1, får jeg ikke gjort noe særlig. De er allerede oppgradert opp og i mente, og jeg får egentlig ikke noe ut av å gå rundt og hacke dem. Verken motstanderens eller Enlightened sine.

 

Om ikke annet gir det meg noe mer enn å gå rundt og lete etter esker og loggbøker …

Spør gjerne etter hjelp i comm, dersom det er aktive spelarar i området så hjelper dei heilt sikkert med å skyte ned slik at du får bygge opp og linke.

 

I områder med lite kriging mellom fraksjonane så kan det dessverre være litt vanskelig å levle.

Lenke til kommentar

*snip*

 

De viktigste levlene er på mange måter 5 og 8. Lvl5 siden du det begynne rå bli en del futt i bursterne du har og lvl8 siden du da kan begynne å bruke det kraftigste arsenalet. Jeg skjønner godt frustrasjonen din men det er viktigste å huske på det ikke skal så mye til for å stige i level når du er så lavt. 

 

Lenke til kommentar

Men det tar sin tid når alt man kan gjøre er å hacke portaler, med stadig lengre cd per hack. :p

Hør i COMM i din faction om bistand, de aller fleste har interesse av å lvl opp medspillere. 

Dessuten så benyttes det som oftest Google Hangout som kommunikasjon uavhengig av faction. Se Google+ (http://resistansen.nohttp://enlightened.tips/grupper/) for å bli med på communities og komme i kontakt med medspillere som kan hjelpe deg. 

Lenke til kommentar

Om du ikke vil spille med andre og ikke klarer å levle på en fornuftig måte selv så sliter du litt...

Den enkleste måten å levle på da er å finne tomme portaler eller lage fields(link 3 portaler sammen med nøkler) mellom portaler, for å angripe portaler med litt høy level når du er level 1 er nytteløst

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...