Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en 17år gammel gutt som endelig har fått kjøpt meg bil, en Volvo 940

 

Jeg har ikke erfaring med bil tidligere, og kan skru. Men har vell større problemer med å få en motor til å gå rent, og diakonissere feil på en motor.

 

Trenger da noen tips og triks til hva jeg skal gjøre med bilen..

Det jeg først hadde tenkt til var å skifte olje, oljefilter, tennplugger og luftfilter.

 

Burde jeg også ta og skifte girolje, og servo olje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen mekainker, men i mitt hode tenker jeg at jeg også ville tatt en en sjekk på bremser og oppheng, som er kritiske ting for å kunne manøvrere bilen forsvarlig.

Olje, bremsevæske, kjølevæske, filtre og slikt er jo ting som må byttes på intervall.

 

Ellers har bilen et karosseri som mest sannsynlig trenger litt omsorg, så hvis interessen for en strøken bil er til stede kan du jo lese deg opp på bilpleie? Sjekk ut detailersclub,no, og forumet der. :)

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Klykken-, den 05 Jun 2014 - 15:27, sa:

Nå er jeg ingen mekainker, men i mitt hode tenker jeg at jeg også ville tatt en en sjekk på bremser og oppheng, som er kritiske ting for å kunne manøvrere bilen forsvarlig.

Olje, bremsevæske, kjølevæske, filtre og slikt er jo ting som må byttes på intervall.

 

Ellers har bilen et karosseri som mest sannsynlig trenger litt omsorg, så hvis interessen for en strøken bil er til stede kan du jo lese deg opp på bilpleie? Sjekk ut detailersclub,no, og forumet der. :)

Takk for hjelpen :) Bremser er helt nytt med nye skiver og calibre.

Bilen trenger litt omsorg ja :) Skal ta og lese litt om bilpleie :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...