Gå til innhold

FM16 - Generell diskusjon for Football Manager 2016


Anbefalte innlegg

fm16-logo.png

 

Release: 13. november 2015

Beta release: Ca. 2 uker før

 

It’s that time of the year, lansering av årets versjon av Football Manager nærmer seg med stormskritt, og beta vil være tilgjengelig for de som har forhåndskjøpt ca. to uker før spillet lanseres. Vi snakker med med andre ord rundt månedsskiftet oktober/november.

 

Steam link: http://store.steampowered.com/app/378120/

 

Pre-order:

  • Spillet kan kjøpes direkte via Steam, men det finnes også andre steder som tilbyr pre-order med beta-tilgang. Blant annet FMScout som tilbyr spillet til £34.99:

91f2f4ae78.png

 

Screenshots:

1_fm16_transfer_offer_1.png 5_fm16_team_instructions_1.png 6_fm16_competition_stats_detailed_1.png 8_fm16_fantasy_draft_set_up_1.png 9_fm16_fantasy_draft_draft_stage_1.png 10_fm16_fantasy_draft_creating_club_1.pn 12_fm16_contract_offer_1.png 15_fm16_player_overview_1.png 16_fm16_tactics_overview_1.png 19_fm16_prozone_cross_analysis_1.png 20_fm16_touch_player_overview_1.png 21_fm16_manager_home_1.png 27_fm16_touch_design_a_son_unlockable_1. 29_fm16_create_a_club_edit_a_club_1.png fm16_3d_match_high_1.png fm16_assistant_manager_best_xi_1.png fm16_customize_your_manager_character_1. fm16_injury_status_1.png fm16_language_course_1.png fm16_learn_language_1.png fm16_leaving_interviews_1.png fm16_new_signing_medical_1.png fm16_player_instructions_1.png fm16_scout_report_1.png fm16_season_review_2_1.png fm16_set_piece_control_1.png fm16_team_stats_overview_1.png fm16_work_permit_loan_1.png
(Den som bestemte at de skulle lansere alle screenshot i laveste oppløsning som overhodet mulig, burde forøvrig blitt skutt, men det er muligens bare meg...)
 
Relevante lenker:

 

Kjør debatt!

Endret av MartinF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer nok til å kjøpe dette spillet også. Litt spent på hvordan det der "create your own club" fungerer. Er det slik at man kan hente inn spillere fra gratis før det startes, eller er det bare de man lager selv som kan være med fra starten av? Er det mulig å lage en player-manager? Kan en selv bestemme om sine egne spillere skal legge opp?

Lenke til kommentar

Hva blir første laget dere skal spille med da? Jeg tenker aa teste med en toppklubb i enten England eller Spania, og saa ha et langt prosjekt med Brann etter at spillet har stabilisert seg litt.

 

For meg blir det nok Derby i Championship eller en av de mindre i Premier League. Pleier ikke være topplagene før jeg blir tilbudt jobbene etter suksess med mindre klubber som regel.

Lenke til kommentar

Hva blir første laget dere skal spille med da? Jeg tenker aa teste med en toppklubb i enten England eller Spania, og saa ha et langt prosjekt med Brann etter at spillet har stabilisert seg litt.

 

Jeg pleier svært sjelden å starte med toppklubber. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg er ikke akkurat så sinnsykt flink i dette spillet. Men regner med at jeg starter nede i norsk 2. divisjon og prøver meg på å lage en klubb...

 

382 timer med FM15. Det er lite. :/

 

Akk ja, jeg har visst 386 timer,,, Og har avinstallert spillet.

Lenke til kommentar

Jeg er innom FM15 nå og da, men har egentlig aldri kommet skikkelig i gang med det. Når jeg nylig startet nytt 'Classic' game, la jeg merke til at jeg stadig får opp muligheten til å booste ting - eksempelvis boost bank balance når jeg skal kjøpe en spiller eller Magic sponge om en spiller er skadet. Klikkes det på disse valgmulighetene blir man ført til en store hvor man kan betale for å jukse i spillet.

 

Jeg kan ikke fordra juks i spillet. Det er mindre bad i single player enn i multiplayer. Jeg kan heller ikke fordra mikrotransaksjoner. Og mikrotransaksjoner som gir fordeler i spillet kan jeg ikke unngå å tenke at kan påvirke balanseringen av spillet. I FMs tilfelle kan utviklerne gjøre det slik at spillere blir langt oftere skadet, at nøkkelspillere blir ofte skadet, at økonomien er urimelig vanskelig å balansere, eller lignende, for å få folk til å bruke mest mulig penger.

 

Grunnen til at jeg tar opp dette i denne tråden er at jeg lurer på hvordan dette blir i FM16? (Jeg regner med at det dessverre ikke blir fjernet, da spillindustrien liker å pisse på seg selv for å holde varmen. De lager dårligere produkt for å tjene mer penger på kort sikt. Og når forbrukere eller anmeldere ikke bryr seg nevneverdig så taper de kanskje ikke så mye på lang sikt heller, spesielt ikke når de fleste etter hvert gjør det samme.)

 

Er det i det minste muligheter for å fjerne disse trykkbare knappene som kommer opp nederst til høyre på skjermen, som linker til muligheten til å kjøpe juks, i forbindelse med in game mails? Det oppleves som ødeleggende for spillopplevelsen for min del å bli spammet med reklame for å kjøpe juks fra spillskaperne selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...