Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjorde meg et lite forsøk med min lokale Elkjøp butikk, denne gangen for en LG KE970 Shine mobiltelefon. Skulle bare spørre om de hadde den inne og til hvilken pris.

 

Joda, de kunne skaffe den, men den måtte bestilles. Takk for det.

 

Hva er galt med å bestille en vare?

 

Om du leser førsteposten min ser du hvilken erfaringer jeg har med min lokale Elkjøp butikk når det kommer til varer de må bestille inn.

 

@Zatuu:

 

Jeg har begrunnet min misnøye med Elkjøp veldig klart i min førstepost, jeg råder deg til å gå gjennom den et par ganger før du kaster slike utsagn ut i lufte. Jeg har begrunnet meget godt min misnøye med Elkjøp, jeg kritiserer ikke kun for å kritisere, noe du faktisk hadde skjønt om du hadde gått gjennom startposten for denne tråden.

Lenke til kommentar
@Zatuu:

 

Jeg har begrunnet min misnøye med Elkjøp veldig klart i min førstepost, jeg råder deg til å gå gjennom den et par ganger før du kaster slike utsagn ut i lufte. Jeg har begrunnet meget godt min misnøye med Elkjøp, jeg kritiserer ikke kun for å kritisere, noe du faktisk hadde skjønt om du hadde gått gjennom startposten for denne tråden.

Har gått gjennom startposten din flere ganger faktisk og som sagt tidligere er jo slike erfaringer synd, likevel er det dumt å klage på en butikk fordi de må bestille. Det er også noe som kalles vrange kunder, sier ikke at du er en men alle sider har to saker og i dette tilfelle har vi kun hørt den ene.

Lenke til kommentar
Det er og noe som kalles dårlig service. Og joda, sant nok at en sak alltid har 2 sider, men påstår du her at jeg overdriver og lyver kun for å sverte Elkjøp? Får en slik assosiasjon av innlegget ditt.

Når du kommer med etterslengere om at Elkjøp må bestille inn noe ja tror jeg flere er enige med meg at du overdriver for det er nemlig meget vanlig.

 

Hadde du ikke hatt flere dårlige erfaringer med Elkjøp hadde det nok ikke vært noe problem at de måtte bestille inn noe, heller ikke for deg. Det viser at tidligere dårlige erfaringer får man til å se mer negativt på det som også skjer i ettertid. Derfor tror jeg at erfaringen dine isolert sett ikke er så ille som du fremstiller de, tror ikke du lyger fordi du mener nok selv de er så ille.

 

Har selv opplevd å bestille noe på nett som ikke har vært på lager men har vist på nettsiden at det var inne. Tok da en vennlig telefon til Elkjøp som fant ut at de hadde den i Molde. Kjørte dit og hentet den istede og fikk 350 kr avslag for kjøringen, det var ikke så mye av totalprisen men likeve.... man kommer langt med ett smil!

 

Her i Trondheim har jeg kun opplevd å få utmerket service, også på Lefdal selv om selgerkunnskapen kunne vært litt større på Lefdal på Leangen. At du møter så mange "frekke" og vanskelige selgere sier kanskje mer om deg enn Elkjøps selgere. Sjansen for at du faktisk er den vrange her og ikke det "dusinet" med selgere du har vært borti er faktisk meget stor.

 

Ikke misforstå meg for jeg prøver ikke å anklage deg for noe men slik som du fremstiller dette er det nok flere som kan få disse tankene. 4-5 handleturer på Elkjøp og alle gikk "rett i dass" både i butikk og på nett.....

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg også ville være med på og nedværge Elkjøp litt.

 

For rundt 1 år siden (Jeg var på den tid 15,5 år gammel og såg ganske godt voksen ut, rundt 1,70 høy)

tok jeg meg ein tur innpå elkjøp fordi jeg trengte nytt game-card til World of Warcraft. Hadde med meg ein god venn av meg og vi fant det frem og stilte oss i kassen for å betale. Eit world of warcraft gamecard har ein 12 års anbefalt aldersgrense. Legger kortet på kassen og tar frem penga, så stirrer Elkjøp dama som var i 30-årene på meg med eit sikkelig dumt blikk og sier "Er du gammel nok til å kjøpe dette da? Har du identifikasjon" Jeg ble selfølgelig veldig flau siden jeg hadde ei kompis med meg som var 16.

 

Ka gikk det av dama på elkjøp da? trodde hun at jeg var 11 år gammel jeg da og gikk i 6 klasse eller? Jeg gikk jo da på den tiden i 10ende klasse. Det aller verste var at hun faktisk ville at jeg skulle vise ID også, noe som jeg hadde heldigvis faktisk hadde med ellers hadde jeg nok ikke fått kjøpt det...

 

Våkne elkjøp!

Lenke til kommentar

hva har det med elkjøp å gjøre? dama gjorde jo bare jobben sin! Det er faktisk ganske mye vanskeligere for en på 30 å se forskjell på en 12 og 16åring enn en som er i den aldersgruppa selv, det kan være lenge siden de har hatt noe med folk i den alderen å gjøre. Jeg er 24 og blir ofte spørt om leg. på 18årsgrensesteder og jeg er 1.90 høy og ser langt ifra ut som en typisk 17åring.

Lenke til kommentar

For meg virker det som at folk får en negativ holdning med en gang de nærmer seg elkjøp døra. Er man negativ innstilt vil man som regel lete etter ting man kan kritisere og sådan blir opplevelsen neggativ ladet. Hva med å være litt positivt innstilt i det man går inn døra?

Lenke til kommentar

Sluttet selv å handle på elkjøp pga helt ubruklig kundeservice. Skulle kjøpe meg et kjøleskap en gang, hun som prøvde å hjelpe meg klarte ikke å hjelpe meg i det hele tatt. Hvor vanskelig er det å selge et produkt til en kunde som VET hva han vil ha? Kjøpte også en TV der i min fars navn, tullingene klarte da på merklig vis å melde fra til NRK om at jeg hadde fått meg tv O.o.

 

Skal jeg kjøpe noe dyrere elektronikk reiser jeg heller til Expert hvor de har en hyggelig og behjelplig betjenting.

Lenke til kommentar
Kjøpte også en TV der i min fars navn, tullingene klarte da på merklig vis å melde fra til NRK om at jeg hadde fått meg tv O.o.

Beklager men den der tror jeg ikke noe på, får en butikk ett navn å sette det på har de verken plikt, lov eller gidder å gjøre noe annet.

 

Så at du har fått lisensen på deg der er enten fra noen andre eller en direkte løgn fra deg....

 

For meg virker det som at folk får en negativ holdning med en gang de nærmer seg elkjøp døra. Er man negativ innstilt vil man som regel lete etter ting man kan kritisere og sådan blir opplevelsen neggativ ladet. Hva med å være litt positivt innstilt i det man går inn døra?

Helt enig med deg, med slike holdninger kan man heller holde seg til he.....e unna hvilken som helst butikk for slike kunder klarer alle butikkene seg uten!

 

Ja jeg blir irritert når folk skal bare kritisere for å kritisere....

Lenke til kommentar
Når du kommer med etterslengere om at Elkjøp må bestille inn noe ja tror jeg flere er enige med meg at du overdriver for det er nemlig meget vanlig.

 

Hadde du ikke hatt flere dårlige erfaringer med Elkjøp hadde det nok ikke vært noe problem at de måtte bestille inn noe, heller ikke for deg. Det viser at tidligere dårlige erfaringer får man til å se mer negativt på det som også skjer i ettertid. Derfor tror jeg at erfaringen dine isolert sett ikke er så ille som du fremstiller de, tror ikke du lyger fordi du mener nok selv de er så ille.

 

Har selv opplevd å bestille noe på nett som ikke har vært på lager men har vist på nettsiden at det var inne. Tok da en vennlig telefon til Elkjøp som fant ut at de hadde den i Molde. Kjørte dit og hentet den istede og fikk 350 kr avslag for kjøringen, det var ikke så mye av totalprisen men likeve.... man kommer langt med ett smil!

 

Her i Trondheim har jeg kun opplevd å få utmerket service, også på Lefdal selv om selgerkunnskapen kunne vært litt større på Lefdal på Leangen. At du møter så mange "frekke" og vanskelige selgere sier kanskje mer om deg enn Elkjøps selgere. Sjansen for at du faktisk er den vrange her og ikke det "dusinet" med selgere du har vært borti er faktisk meget stor.

 

Ikke misforstå meg for jeg prøver ikke å anklage deg for noe men slik som du fremstiller dette er det nok flere som kan få disse tankene. 4-5 handleturer på Elkjøp og alle gikk "rett i dass" både i butikk og på nett.....

 

Som sagt, les nå min erfaring før du slenger rundt deg med ord, jeg overdriver ikke noe, men når min lokale Elkjøp butikk har klart å mokle til en bestilling ikke bare 1 men flere ganger, da er det vel lov å stille seg skeptisk til dem.

 

Det er jo klart at man baserer seg den erfaring man har med butikken, hva annet skal man basere seg på? Om du hadde gått inn i en butikk gjentatte ganger og opplevd dårlig service og problemer med bestillingen, vil du gått inn vær gang med heved hode? Da kan man kalle deg for den evige optimist.

 

Jeg forteller kun min erfaring med elkjøp, og jeg setter meg ikke ned og sier at alle opplever den service. Dette kalles erfaringer og den er forskjellig fra person til person. Det er ikke uten grunn at man har butikkerfarings seksjoner på sider som Spillpriser.no, det må da være lov å dele sin erfaring uten å få stempler imot seg.

 

Jeg jobber foresten på et hotell, i resepsjonen faktisk, og er daglig i kontakt med mange forskjellige mennesker. Er selv og selger av mange tjenester hotellet tilbyr, og vet godt hvordan jeg skal oppføre meg både som selger, og som kjøper. Så ikke kom den veien takk. Jeg har og meget bred erfaring med salg over telefon og hvordan ha god service over telefon. Jeg gjenkjenner dårlig service når jeg får den.

 

Og foresten et litt pussig utsagn fra deg:

 

"Ja jeg blir irritert når folk skal bare kritisere for å kritisere...."

 

Det virker som du kritiserer meg kun for å kritisere. Jeg har utdypet min misnøye med service jeg har motatt meget godt i førsteposten, og t.o.m en person som jobber i Elkjøp, Alastor, setter seg ikke ned å innbitt sier at det er noe med meg og ikke Elkjøp. Er du en ambasadør for Elkjøp's PR avdeling vil jeg si at du gjør en ekstremt dårlig jobb med det.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for bump; men - I dag var jeg på elkjøp og skulle ha meg kjøleskap. Plukket ut det jeg ville ha, men det hadde de jo faen ikke på lager. Annonsegaranti? Nei..

 

 

Anyway. Svindleren fra elkjøp drar så frem diverse triks og fanteri for å få meg til å finansiere kokainmisbruket hans, og nå skal han tilby meg en annen modell til en "fantastisk" pris. Dette var et annent skap som det ikke stod NOE om på hverken elkjøp sine sider eller noen plass på internett iflg. selger (som faktisk prøver å lete det frem) - mao fikk jeg ikke se bilde av skapet, men han viste frem en modell som skulle se identisk ut. Skapet kostet visstnok 5790, dette skulle jeg få for 4500 som var "fantastisk billig". Greit nok sa jeg, lettlurt som jeg er, betalte og fikk kvitteringen.

 

Taster inn varenummeret på faktura hjemme hos meg selv på elkjøp's nettsider - det første som kommer opp? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

 

Det kostet ihvertfall IKKE 5790 som selger påstod. Heldigvis står navnet hans på kvitteringen, så får jeg vel en "forklaring" i morgen som ikke holder mål. Godt de har 30 dager returrett. Kjøleskapet har jeg ikke hentet enda, men det kan de beholde. Imens får jeg sette ølet ute i snøen..

Lenke til kommentar

Dra innom, henvis til annonsegarantien.

 

Alle butikker skal ha denne ukens aviser tilgjengelig. På nest siste side er det en grønn firkant der det står om 3 dagers annonsegaranti.

 

Reserver varen, og butikken har 10 dager på seg til å skaffe den for deg :). Mulig du har misforstått annonsegarantien, den betyr ikke at varen SKAL være tilgjengelig på lager alltid, men at du har krav på å få varen eller et alternativ levert fort, om man skulle gå tom for tidlig.

 

Så ordner nok dette seg.

 

Merk også at det er forskjell på nettpris og butikkpris, varen kan godt ha kostet 5795,- i butikk.

 

Synes det forøvrig er respektløst av deg å kalle selger kokainmisbruker, selv om du er misfornøyd :). Jeg respekterer at du er misfornøyd, men har lite til overs for ordbruken din.

Lenke til kommentar
Dra innom, henvis til annonsegarantien.

 

Alle butikker skal ha denne ukens aviser tilgjengelig. På nest siste side er det en grønn firkant der det står om 3 dagers annonsegaranti.

 

Reserver varen, og butikken har 10 dager på seg til å skaffe den for deg :). Mulig du har misforstått annonsegarantien, den betyr ikke at varen SKAL være tilgjengelig på lager alltid, men at du har krav på å få varen eller et alternativ levert fort, om man skulle gå tom for tidlig.

 

Så ordner nok dette seg.

 

Merk også at det er forskjell på nettpris og butikkpris, varen kan godt ha kostet 5795,- i butikk.

 

Synes det forøvrig er respektløst av deg å kalle selger kokainmisbruker, selv om du er misfornøyd :). Jeg respekterer at du er misfornøyd, men har lite til overs for ordbruken din.

 

Du kan ikke forsvare en prisforskjell på over 2000 kroner? Vanligvis er jo produkter med forskjellig pris merket med "internettpris" på Elkjøp sine nettsider.

 

Annonsegaranti er greit, jeg fikk tilbud om et annent produkt faktisk, men da selger nektet å legge frem dokumentasjon på at dette produktet er enten bedre eller likeverdig med produktet jeg i utgangspunktet skulle ha ble det vanskelig. Erstatningsproduktet han kunne tilby var HVITT, hadde mindre innvendig kapasitet, dårligere innfrysningskapasitet og høyere støynivå. Grunnen til at dette skapet visstnok var bedre var at det hadde energiklasse A+ (kontra A) og hadde en normal utsalgspris som lå noen hundrelapper over kampanjeprisen til det andre skapet. Energiklasse er for meg rykende likegyldig da jeg har gratis strøm. Å skaffe skapet var visst umulig, da dette skulle være siste rest av 2007-modellene og det eneste de fikk inn fremover var 08-modeller? Da syns jeg det ville være bedre med en rabatt på 08 modellen av tilsvarende skap..

 

Siden du er kjent innenfor dørene - gjelder annonsegarantien også i morgen, på dette produktet: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...HcAAAEOFeI03xiL

? Går ut ifra at disse gikk ut i kampanje på mandag, og da gjelder det vel i morgen?

 

Ellers flott å se at det fortsatt finnes ansatte i dag som er opptatt av å representere arbeidsgiveren sin på en god måte og er stolt av bedriften de jobber i. Hvis du ikke allerede har gjort det bør du ha muligheter til å nå langt..

 

Skal ikke forsvare ordbruken min på noen måte, for det føler jeg selv at jeg ikke trenger. Så får vi være uenige om det..

 

Har også en ting jeg lurer på om Elkjøp ang. noen produkter, men det er kanskje ikke du i posisjon til å svare på.

 

Edit: Fant erstaningsproduktet jeg ble tilbydt.. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

 

I butikken kostet dette 4295 tror jeg. Syns du dette skapet er likeverdig / bedre enn det andre skapet på kampanje? Til mine behov og mitt bruk er det ihvertfall ikke det, og det er vel det det går på..

Endret av iCrap
Lenke til kommentar

De råeste tilbudene på nett er ofte merket med "internettpris". Men det står også på de ulike sidene at prisene "kan variere fra nett og butikk".

 

Det jeg ville gjort, var å bedt om å få et produkt som faktisk var tilsvarende eller bedre, si at tilbudene du har fått ikke har vært gode nok, fordi det er såpass store forskjeller. Noter gjerne alt skriftlig :).

 

Jeg er enig i at produktet du fikk tilbud om istedenfor var for dårlig, og at du bør få et bedre tilbud - noe annet kan jeg ikke tenke meg. Annonsegarantien gjelder ut i morgen ja.

 

Så dra innom, snakk gjerne med en annen person og henvis konkret til hva du er misfornøyd med. Be de feks kontakte deg innen 2 dager med noe, om de ikke får til en konkret løsning der og da - jeg er sikker på at dette ordner seg.

 

Når det gjelder de andre tingene du lurte på, er det lov å sende meg pm :). Så skal jeg se om jeg kan svare.

Lenke til kommentar
Jaja, i morgen er det min tur til å levere inn en klage på en hvitevare som er 2 1/2 år gammel. Så langt har det vært 6 reparasjoner på produktet, samt at det har begynt å ruste ganske stygt.

Skal bli spennende å se hvordan dette vil gå.

Da skal jeg mot all normal standard faktisk skryte av etter salgs servicen til Elkjøp.

Vi har kommet til enighet, pengene tilbake eller nytt produkt.

Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...