Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

HTC SENSATION

 

image5.jpg

 

Lanseringsdato: 6. juni 2011

Pris: Ca 5000 kr (trykk her for prisguide)

 

Spesifikasjoner:

 

CPU: 1.2 GHz, dobbelkjerne-prossesor

OS: Android 2.3 (Gingerbread) med HTC Sense 3.0

Internminne: 1GB (4GB totalt, 1GB for apps)

Minnekort: microSD™ opp til 32GB (8GB microSD™-kort inkludert)

RAM: 768MB (LPDDR2)

Fysiske dimensjoner: 126,1 x 65,4 x 11,3 mm

Vekt: 148 gram med batteri

Skjerm: 4.3" SLCD med qHD 540 x 960 oppløsning, gorilla glass

Trådløs tilkobling: Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot, GPRS/EDGE/3G, Bluetooth® 3.0 med A2DP

Fysisk tilkobling: 3.5mm jack, micro-USB 2.0 (5-pin) med MHL for USB eller HDMI tilkobling

Kamera: 8.0MP - autofokus, 2x LED blits, 1080p videoopptak

Front kamera: VGA

Batteri: Lithium-ion 1520 mAh. Taletid: 400min i WCDMA, 495 min i GSM - Standby: 400t i WCDMA, 350t i GSM

 

Flere spesifikasjoner her: HTC Sensation specs

 

Offisiell side hos HTC: HTC Sensation

 

 

HTC Sensation Launch Event Highlights - London 2011

http://www.youtube.com/watch?v=IrbXVHpnDMo&feature=relmfu

 

HTC Sensation - A Closer Look

http://www.youtube.com/watch?v=aN_ch48mGac

 

 

Artikler:

Her er HTC Sensation! - DinSide.no

HTC-flaggskip med filmtjeneste - Amobil.no

Galaxy S II får konkurranse

HTC Sensation unboxing & first-impressions - Slashgear

Rå skjerm på HTC Sensation

 

Norske tester:

Htcs feteste mobil - ItAvisen

Test av HTC Sensation - Mobili.no

Test - HTC Sensation - DinSide.no

Htc Sensation - Amobil.no

 

Utenlandske tester:

Slashgear

HTC Sensation review - Electricpig.co.uk

Pocket-lint

Engadget

Cnet Uk

Phone Arena

ROOT GUIDE:

[Guide] to S-off, Install ClockWork, Rooting, SuperCID & Getting S-on back(noobproof)

 

TIPS TIL BEDRE BATTERILEVETID:

Tips til bedre batterilevetid

 

 

Edit: Lagt til tips for bedre batterilevetid.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en helt rå mobil uten tvil, men den kommer nok i skyggen av Galaxy S II.

 

HTC trenger å lage tynnere, lettere og mobiler med mer intern lagringskapasitet. Selve skallet Sense er nok kanskje det beste på markedet uten tvil! Men det er en del ting som må på plass for å kunne konkurrere med S II.

 

PS. Bra tråd. Kom med oppdatering om tester, omtale og lignende når den tid kommer bushwacker!

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II er uten tvil en klassemobil, blir spennende å se om HTC Sensation kan leve opp til den standarden Samsung nå har satt. Sensation kan diske opp med et unibody-design i aluminium og et lekkert brukergrensesnitt med Sense 3.0.

 

Når det gjelder den interne lagringsbegrensingen på 1GB, så er min mening at dette holder i massevis. Har selv en rootet Desire med 1GB til rådighet, og jeg er langt fra å fylle opp minnet med masse apps installert.

 

Jeg er en tilhenger av HTC sitt skall, Sense, og må si at det jeg har prøvd og sett av Sense 3.0 er meget bra :D

Lenke til kommentar

Jeg vurderer ikke en ny HTC så lenge de ikke kommer med bedre skjermer enn SLCD.

Dette er også for meg noe som teller mer enn at telefonen er så tynn og lett som mulig. Har pr i dag en Desire med amoled, og skjermen er nesten det jeg liker bedt med hele telefonen. Skjermen på DHD er bare trist i forhold.

 

Vurderer for tiden denne og SGSii, men liker ikke helt UIet til Samsung, og er redd plastfølelse og manglende tyngde vil få den til å føles billig ut. Største (og eneste) ankepunktet (for meg) når det kommer til Sensastion er faktisk skjermen, muligens i kombinasjon med battetitid.

Lenke til kommentar

Skjermen til Sensation ser veldig bra ut, til tross for at det er en SLCD-skjerm. Fargene ser mye livligere ut enn på Desire HD, som forøvrig har en veldig blass skjerm. Skjermen til f.eks Desire S (som også er slcd) er veldig bra, så jeg tror ikke den står så veldig mye tilbake for en amoled-skjerm. Dette får vi vel mer svar på når testene begynner å komme.

 

Videoen nedenfor viser de heftige funksjonene til nye Sense 3.0

 

http://www.youtube.com/watch?v=vjCI9CFp6ew

Lenke til kommentar

Skjermen til Sensation ser veldig bra ut, til tross for at det er en SLCD-skjerm. Fargene ser mye livligere ut enn på Desire HD, som forøvrig har en veldig blass skjerm. Skjermen til f.eks Desire S (som også er slcd) er veldig bra, så jeg tror ikke den står så veldig mye tilbake for en amoled-skjerm. Dette får vi vel mer svar på når testene begynner å komme.

 

Videoen nedenfor viser de heftige funksjonene til nye Sense 3.0

 

http://www.youtube.com/watch?v=vjCI9CFp6ew

Virkelig enig i karakteristikken av DHD-skjermen. Min samboer mener forøvrig bestemt at den ble verre etter 2:3 oppdatering.

Det som først og fremst fascinerer meg med amoledskjermene er det vanvittige sortnivået. Selv i stummende mørke er det nesten umulig å se at den er på når bildet er svart.

Sannsynligvis ender jeg nok opp med en Sensation etterhvert, men har lyst til å vente til jeg kan vurdere skjermen, og til jeg har tafset på en SGSii for å se om det er noe for meg.

Lenke til kommentar

SLCD har et ufortjent dårlig rykte (takket være DHD). Jeg sammenlignet nylig en Desire S med min Desire jeg må ærlig talt innrømme at sortnivået var det eneste min Desire var bedre på. Fargegengivelse, lysstyrke og skarphet var svært bra på Desire S med sin SLCD.

 

Sensation skal kjøpes uten tvil. SGSII er uaktuell på grunn av alt for lav oppløsning, byggekvalitet og TouchWiz. Hjelper ikke å ha kraftigere hardware når software ser ut som en barnslig kopi av iOS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men! er batterilevetiden bedre enn Samsung Galaxy S II? Og kommer denne med NFC?

 

ellers er nok Sense, Watch og byggekvaliteten grunn nok til å kjøpe denne over SGII...

Svaret er vel sannsynligvis nei på begge. Batteriet på htcen har såvidt jeg vet litt lavere kapasitet.

 

Men kapasitet er ikke alt. Husk at mobilene bruker forskjellige prosessorer. Det er ikke utenkelig at en er mer energi-effektiv enn den andre. Dermed er det ikke sikkert den høyere kapasiteten betyr lengre batteritid. Vi må vente til reviews begynner å komme for å få svar på dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...