Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har prøvd å bruke N900 med BankId mobil? Jeg får ikke noen reaksjon på telefonen mens Nettbanken venter på at telefonen skal svare... jeg klarer heller ikke finne spesialmappa fra Telenor med programmene som ligger på SIM-kortet. Hmm.

Endret av skripis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke henger mye i samfunnsdelen, så kan jeg tipse om at det er et underforum der for samliv og relasjoner med en god del forståelsesfulle folk. Noen ganger kan det være godt å bare skrive av seg litt av det.

 

Ellers en beklagelse for at høfligheten ikke var *helt* på plass her i mine siste innlegg.

 

(Sånn går det når man nettopp har skrevet i en iOS vs Android-tråd...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hoho, her kom jeg litt for seint til chick-fighten jo. :p

 

Noen som har peiling på åssen BankId for mobil egentlig funker? Litt rart siden det har funket på alle andre mobiler jeg har hatt kloa i de siste årene, men ikke N900. Prøvde å spør på maemo.org men der virket de litt clueless, tror Telenor bruker noe unikt på denne løsningen.

Lenke til kommentar

Da er det en N900 på vei i posten til meg også!

 

Vet noen om en app eller widget som viser yr.no sine værvarsler?

 

Jeg har ikke vært borti yr.no. Bruker Foreca Weather Applet.

 

 

 

Ellers er den store nyheten på N900-fronten at Nokia har laget et API ("FCam") for kameraet på N900, som går langt utenpå hva man forventer av et mobilkamera. Manuelle innstillinger på ISO, exposure, etc. Det er også laget en demoapplikasjon ("FCamera"), men det vesentlige her er at det er et opensource API som alle kan bruke når de lager apps som skal bruke kameraet. En smakebit er tilgjengelig her: http://www.youtube.com/watch?v=gYambNwHIQE21

 

Mer info her:

http://forums.internettablettalk.com/showthread.php?t=58909&highlight=fcamera

http://fcam.garage.maemo.org/

Lenke til kommentar

Nå er trafikanten-applikasjonen klar til betatesting, og jeg kunne godt trenge noen som har lyst til å hjelpe til med testingen :)

 

Den ligger med andre ord i extras-testing, og det er knall om noen her har lyst til å teste den og stemme den oppover til Extras på denne siden: http://maemo.org/packages/package_instance/view/fremantle_extras-testing_free_armel/trafikanten/1.0.0-beta1-6/

 

Bare logg inn / opprett en bruker og trykk tommel-opp under Package Karma dersom programmet fungerer som det skal. Småfeil er ingen grunn til å holde programmet tilbake, men skulle det være alvorlige bugs er det bare å gi beskjed, så fikser jeg dem og laster opp en ny versjon. Dere kan også melde fra om bugs her:

 

http://github.com/dragly/trafikanten-maemo/issues

 

Jeg har endret navn på applikasjonen til "Journey Planner for Norway" på engelsk og "Reiseplanlegger" på norsk for å unngå varemerketrøbbel med Trafikanten. Du finner den likevel fortsatt ved å søke på "Trafikanten" i programbehandling fordi ordet er med i beskrivelsen. Jeg har sendt en e-post til labs.trafikanten.no og bedt om å få bruke Trafikanten i navnet, så vi får se hvordan det går.

 

Håper den faller i smak! ;)

Lenke til kommentar

Nå er trafikanten-applikasjonen klar til betatesting, og jeg kunne godt trenge noen som har lyst til å hjelpe til med testingen :)

 

 

Flott! Jeg liker programmet, men jeg har problemer med å finne avganger fra Ås (i Akershus). Når jeg søker på Ås dukker ingen treff opp.

Lenke til kommentar

Flott! Jeg liker programmet, men jeg har problemer med å finne avganger fra Ås (i Akershus). Når jeg søker på Ås dukker ingen treff opp.

Takk for tilbakemeldingen. Det ser ut til at jeg har glemt å bruke UTF8-koding på forespørslene som blir sendt Trafikantens servere, så bokstaven Å ble nok sendt som noen rare tegn. Selv om jeg eksplisitt sender med info om at det er UTF8-kodet og konverterer resultatene til UTF8 har jeg visst klart å blingse på det.

 

Da skal det i hvert fall være fikset i neste versjon ;)

Lenke til kommentar

halla folkens har akkurat kjøpt meg denne telefonen, men jeg lurte på en ting, på min nokia n82 kunne jeg faktisk logge på logmein.com men var sick vanskelig og få gjort en shit, altså fjernstyrt pcen min :p.

 

har noen noen erfaringer med dette på n900 ? :D regner med at det kanskje er litt enklere med denne med touchscreen og litt større skjerm, større prossesorkraft, egentlig alt :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...