Gå til innhold

Gammel kassett - trenger en mini-spiller


Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg tips: Jeg har en viktig kassett gammeldags, lyd) med noe treningsprogram/musikk/instruksjon fra 1980-tallet (Utgitt av NKS forlaget en gang). Den er ikke å få på CD. Jeg har ikke lengre noen gammeldags kassettspiller. Ønsker å gjøre om denne til CD, eller eventuelt ha en liten minispiller til den.Jeg har funnet på nett en slags retro-spiller til kr.299, ser ut som den kan kobles til PC og gjøre om lyden til MP3, det hadde jo vært det ideelle, da kan jeg brenne den til CD. Men hvor seriøse er de her: iYouwebuy . Har aldri hatt kontakt med denne nettbutikken. Jeg har også ringt til et firma i Oslo som digitaliserer alt. Synes det ble dyrt der, ca 700kr. for den lille kassetten omgjort... Er det andre måter jeg kan gjøre dette på? Kan man ta lyden gjennom USB inngang med en slik minispiller? Tror ikke lydkortet på min stasjonære virker for lyd inn gjennom høyttaler. (Jeg ripper CD-er greit inn i iTunes ja.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, det var noe slikt ja, ser billigere ut enn den lignende jeg fant på iyouwebuy , tenkte kanskje jeg kunne kjøpe denne hvis det er et seriøst nettsted? Noen som vet. Ser man får fri frakt, så kan man ta det på faktura (30kr) slik at man ikke bruker kortet sitt. Da er man jo ganskje sikker uansett?

http://iyouwebuy.no/retro-kassett-spiller-med-mp3-konverter

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Walkman-kopi med USB og MP3-mulighet for $16. Eneste ulempe er lang leveringstid.

Det var et godt råd. Nå er jobben gjort. Spennende for en gammel dame. Jeg tok ned en nyere audacity enn den som fulgte med på CD, litt vrient at jeg bare fikk opp norske valg i Programmet og så stod Help bare på engelsk, og det tok litt tid før jeg fikk satt de rette innstillingene, slik at jeg plutselig fikk inn "lydgrafen" - la kassetten inn i iTunes og brente den på CD. Og har brukt Workout programmet med instruksjon nå. En liten skjemmende ting ved avspillingen - på mitt musikkanlegg: Jeg fikk en litt bass-lyd eller noe høytaler skurr som lå der ekstra hele tiden. Ikke så mye, men altså ikke 100% i lyden. Går ut i fra det er en del innstillinger der i Audacity jeg kunne ha brukt, men det vet jeg ingen ting om. CD'n er helt brukbar, når jeg skrur lydhøyden til passe, så hører jeg ikke så mye av den "ule-lyden", vet ikke hva jeg kunne ha gjort annerledes.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...