Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennene til barna deres ikke bra nok? ikke tenk sånn


Gjest Guest_Ea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Ea_*

Hei, jeg er en jente på 15 og har alltid hatt ett problem. Foreldrene mine er missfornøyd med hvilken venner jeg har. Vennene mine er de snilleste i verden, men jeg velger ikke venner etter om de er populære eller ikke. Bare etter om de er snille :)

Det er tydeligvis foreldrene mine missfornøyd med, de maser hele tiden på meg om hvorfor jeg ikke er med de vennene jeg hadde før, og dette tror jeg bare pågrunnav at de er slanke, "perfekte" osv. Dette syns jeg er helt feil! Herregud foreldre kan da ikke dømme etter utseende!!! :nei:

Dessuten så ditcha de meg fordi de syntes jeg fikk så rare nye venner på ungdomsskolen. Men hvis de ikke vil være sammen med meg pågrunnav det, da har de vel aldri vært ekte venner da? Og foreldrene mine spørr alltid hvorfor jeg ikke er med de, og de spørr om det er fordi jeg er med nye (EKTE) vennene mine. Da blir jeg rett og slett rasende. Jeg har tilogmed mista en god venn av meg fordi at faren min alltid var sur da han kom på besøk til meg fordi han ikke likte han. Han mente jeg heller burde være med venner i nærheten :hrm:

 

Blir så lei, jeg håper virkelig ingen foreldre som leser dette dømmer deres barns venner pågrunnav utseende! GRUSOMT! Og en det en ting jeg vet så er det at jeg skal aldri dømme vennene til barnet mitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du beskrive hva slags type omgangskrets du har?

 

Foreldrene dine mener det garantert kun godt. De ser kun ting fra utsiden, og hvis de er spektiske til hvem du omgås med så sier de ifra. Hvis de ikke føler seg trygg på de vennene du har fått deg, så er de nok redd for at du skal havne på feil side av den retningen som du var på tidligere...

 

Kanskje du kan fortelle litt om vennene dine til foreldrene dine? Er ganske sikker på at det er usikkerheten som gjør at foreldrene dine spør så mye. Og hvis du reagerer med sinne, så hjelper det ingen. Da blir du mer fientlig mot dine foreldre, og de blir mer skeptiske til vennene dine (de tror gjerne at de påvirker deg på en negativ måte).

 

Hva slags interesser har du med de nye vennene dine kontra de du hadde før (de som foreldrene dine likte)?

Lenke til kommentar

Det er som du skriver tydeligvis at de vil at du skal henge med populære og pene slik at du selv blir en av de populære og på en eller annen måte får dette til en fordel slik at du får mer utbytte av verden. Ungdomskolen er helt fucka, du blir fort hengt ut som en weirdo og de kule henger med de kule rett og slett en dritt plass for mange. Det er bra at du er som du er, at du driter i hvordan de ser ut og at du liker dem for de, de er. Jeg hadde gitt en blanke faen i hva mine øvste hadde sagt, hadde faktisk skjelt dem ut. Hvorfor sier du ikke til dem noe lignende det du har skrevet her?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ea_*
Kan du beskrive hva slags type omgangskrets du har?

 

Foreldrene dine mener det garantert kun godt. De ser kun ting fra utsiden, og hvis de er spektiske til hvem du omgås med så sier de ifra. Hvis de ikke føler seg trygg på de vennene du har fått deg, så er de nok redd for at du skal havne på feil side av den retningen som du var på tidligere...

 

Kanskje du kan fortelle litt om vennene dine til foreldrene dine? Er ganske sikker på at det er usikkerheten som gjør at foreldrene dine spør så mye. Og hvis du reagerer med sinne, så hjelper det ingen. Da blir du mer fientlig mot dine foreldre, og de blir mer skeptiske til vennene dine (de tror gjerne at de påvirker deg på en negativ måte).

 

Hva slags interesser har du med de nye vennene dine kontra de du hadde før (de som foreldrene dine likte)?

 

Jeg henger i et miljø der ingen røyker, snuser osv. De driter heller ikke i skolen og skulker osv. Foreldrene mine har ingen grunn til å være skeptiske. De har vært hos meg mange ganger, så de vet hvordan det er . Det eneste de ser på er utseende ikke noe mer!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ea_*
Det er som du skriver tydeligvis at de vil at du skal henge med populære og pene slik at du selv blir en av de populære og på en eller annen måte får dette til en fordel slik at du får mer utbytte av verden. Ungdomskolen er helt fucka, du blir fort hengt ut som en weirdo og de kule henger med de kule rett og slett en dritt plass for mange. Det er bra at du er som du er, at du driter i hvordan de ser ut og at du liker dem for de, de er. Jeg hadde gitt en blanke faen i hva mine øvste hadde sagt, hadde faktisk skjelt dem ut. Hvorfor sier du ikke til dem noe lignende det du har skrevet her?

 

Jeg har tatt det opp flere ganger men de blir bare sure

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...