Gå til innhold

Kjøpe varer fra firma som holder på å gå under


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen klare ulemper med å kjøpe varer fra et firma som har betalingsanmerkninger?

 

Kan se for meg at Support og Retur kan bli vanskelig, men for varen det gjelder her er det ikke et tema, er det andre ting som kan skjære seg? 

 

Feks. Hva hvis en kjøper vare over nett, og ikke mottar varen, men firmaet går under?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gi kreditt, altså ikke betal forskudd. Du får vel pengene dine tilbake fra banken, i alle fall om du betaler med kredittkort, men det er stress. Så lenge du ikke betaler før varen er sendt til deg så er du trygg. Betaler du før varen er sendt så taper du i utgangspunktet de pengene om det åpnes konkurs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke gi kreditt, altså ikke betal forskudd. Du får vel pengene dine tilbake fra banken, i alle fall om du betaler med kredittkort, men det er stress. Så lenge du ikke betaler før varen er sendt til deg så er du trygg. Betaler du før varen er sendt så taper du i utgangspunktet de pengene om det åpnes konkurs.

 

Hvis jeg har sendt pengene i dag, men skal også motta varen i dag, kan jeg da kontakte banken og trekke tilbake pengene hvis jeg ikke mottar varen?

 

Summen er for høy til kreditt, bankoverføring.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Hei

 

Er det noen klare ulemper med å kjøpe varer fra et firma som har betalingsanmerkninger?

 

Kan se for meg at Support og Retur kan bli vanskelig, men for varen det gjelder her er det ikke et tema, er det andre ting som kan skjære seg? 

 

Feks. Hva hvis en kjøper vare over nett, og ikke mottar varen, men firmaet går under?

Hvis du betaler med kreditkort så kan du vel kreve pengene av kortutsteder hvis du ikke for varen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...