Gå til innhold

Reklamasjonsrett iPhone 6 fra Canada


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et iPhone 6 fra Canada i November 2014 og tatt den med tilbake til Norge. Som alle andre opplevde jeg også problemet med at mobilen kan bøye seg. Det har gått bra en stund men nå har jeg fått noen problemer.

Nå har den faktisk bøyd seg såpass at skjermen oppe har sprukket opp. I og med at dette er irriterende og uakseptabelt ønsker jeg å sjekke om det er mulig å få fikset dette eller få en helt ny mobil.

Men problemENE er:

1. Den er kjøpt i Canada for under 1 år siden uten ICare, vil dette være et problem eller er reklamasjonsretten omtrent den samme?

2. Den er godt brukt hvis du kan si det sånn, men en del skrammer og hakk langs omtrent alle sidene. Vil de da tro at det er jeg som har knust og bøyd skjermen?

3. Jeg knuste den faktisk en gang allerede for noen måneder siden, men jeg fikset den så den ble hent fin igjen. Fikset den på IT- avdelingen til en jeg kjenner, men er usikker på om de er en autorisert reperatør. Vil dette da også gjøre at jeg ikke får noe på garantien?

 

Glad for alle raske svar? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke at Canada hadde noen reklamasjonsrett i det hele tatt, selv om noen av statene har regler om at alle produkter skal dekkes av en generell garanti om at de er i "forventet stand" så du kan neppe reklamere (og det må jo i så fall gjøres i Canada)

 

Derimot kan du jo forsøke å få det dekket på garantien til Apple som er ett år? - Regner med at den må returneres til forhandler/Apple i canadag isåfall.

 

Men det viktigste er kanskje at dersom skjermen er byttet på ett uautorisert verksted så får du selvsagt ikke dekket denne under Apple-garantien.

Lenke til kommentar

Har du kvittering, så kan du levere den inn til hvilket som helst autorisert apple verksted her i Norge, så lenge den er innen for et år (garanti).

 

Har den bulker (slagskader) i rammen, så blir den garantert avvist da den fått skader som den ikke er ment for å tåle, og du vil bli tilbudt en swap(ombytte) enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...