Gå til innhold

mottatt sms fra sms24hours.com; hva er dette?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg mottok i går følgende sms:

Bruk PC og Mob.Tilf til Fri Nedlasting av teletjenester i 2 uker www. sms24hours . com bruker:*mitt mobilnummer her*, passord:*et passord her* For å avslutte send STOPP1937 til 1937

 

Hva er dette for noe tull. Er det scam? Jeg har aldri vært inne på den sida der, så jeg syns det er rart at de har oppretta brukernavn og passord til meg. Må jeg nå betale for dette? Jeg er litt skeptisk til å sende de noen form for sms tilbake, da de på en måte da får bekreftelse på at jeg har lest smsen deres.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møkka kosta 35 kr hver gang du får mld ser det ut som. Fikk første mld 13.11 og har blitt fakturert 35 kr, fikk ei ny i går og nye 35 kr står oppført..

Forbrukerombudet tvert ihvertfall.

Sendte stoppmld no da, så får en håpe det stoppa.

Endret av larkje
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk også denne meldingen 18.12.2009. Sjekket opp mobil-regningen og kan se at jeg har blitt trekt 70kr (2x35kr) pr. måned under "sms innholdstjenester" fra nummer 1937 som er SMS24HOURS.com.

Kan se at dette har pågått siden oktober 2009. Og jeg er glad jeg oppdaget det nå sånn at det ikke gikk enda lenger. Har aldri benyttet meg av eller hørt om SMS24HOURS.com.

 

På SMS24HOURS.com kan man lese at de er en underleverandør av SMSKING. For dere som har vært medlem av SMSKING er dere nå også blitt overført til SMS24HOURS.com og blir belastet 70kr i månedsavgift for å kunne benytte dere av deres tjenester. SYKT spør du meg.

 

For cirka et år siden oppdaget jeg at et selskap hadde trekt 70kr pr måned i over et år. På denne tiden hadde jeg så høye telefonregninger at jeg ikke la merke til det før jeg en dag bestemte meg for å skifte abonnement for å få ned regningen. La merke til at "smsinnholdstjenester" på kroner 70 gikk igjen hver måned i flere måneder.

 

Jeg googlet nummeret som stod der og fant ut at det var SMSKING som hadde begynt å trekke månedsavgift for de som var medlem der. Jeg ble medlem av SMSKING for cirka 4år siden. Dette var da en gratistjeneste hvor man kunne sende 15 gratis sms hver dag! Jeg brukte siden kanskje 2 ganger totalt...

De begynte altså 2 år etterpå å trekke månedsavgift uten å varsle i fra. Fikk ingen melding eller mail om det, og heller ingen sms som påminte meg om at jeg forstatt var medlem av smsking.

 

Tok kontakt med de og krevde tilbake alle penger de hadde trekt fra min mobilab og min samboer sin mobilab. De beklaget det og betalte tilbake nesten 3000 (!!).

 

Og jeg er garantert ikke den eneste i Norge som SMSKING har trekt 70kr måneden for i flere måneder/år. Bra butikk for de!!!

 

Og nå har de startet opp SMS24HOURS for å kunne trekke 70kr ekstra fra sine medlemmer som sammen med SMSKING gir de 140kr pr medlem pr måned uten at mobil-brukerne vet det.

 

Anbefaler å sjekke mobil-regningen nøye hver måned..

 

Jeg har ei høne å plukke med SMS24HOURS.com. Venter på spesifikasjon fra mobiloperatøren min før jeg kommer med mitt krav til dem.

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar

Anbefaler rett og slett å be teleoperatør blokkere slike tjenester, og heller bestille et superbillig kontantkort og bruke en reservemobil om dere en gang må bruke innholdstjenester. Dette har jeg gjort for å holde kontakt med legen min (de bruker et system som koster meg 5 kroner per melding).

 

Angående smsking; jeg kan ikke huske jeg noensinne har registrert meg der heller. Men sært at de bare kan trekke så mye penger de vil uten noen form for kontroll.

 

Med teleoperatørene (iallefall tele2), er det enten eller: du må enten åpne for alle innholdstjenester, eller stenge for alle innholdstjenester. Veldig synd det ikke er mulig å selektivt åpne for kun enkelte innholdstjenster (slik som eksemplet over med legen min.)

Endret av dabear
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hold an litt her. Jeg er også blitt utsatt for denne svindelen. Nå er det heldigvis sånn at vi bor i Norge, og har norsk mobilabonnement. Vi er derfor veldig godt beskyttet som forbrukere.

 

Det er ikke slik at vi må sende noen stopp-melding til noe vi aldri har bestilt.

 

Det jeg gjorde var å varsle forbrukerombudet og tok kontakt med min mobiloperatør. Jeg tok også kontakt med sms24hours.com, og fikk til og med svar: De vedkjente seg feilen, og vil sette tilbake beløpet (3x35,-) på min konto.

 

Det viste seg at noen hadde "registrert feil telefonnummer" (altså mitt). Utrolig useriøst å ha en tjeneste som åpner for slik misbruk, men de skal nå ha endret rutinene sine...

 

Så gjenstår det å se om pengene tikker inn...

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne meldingen akkurat nå. Har mottatt den tidligere også. Jeg bruker ALDRI noen form for slike tjenester, så tidligere har jeg bare ignorert meldingen.

 

Skal sjekke mobilregningen min for de siste månedene og kontakte OneCall, forbrukerombudet og sms24hours.com

 

Dette er en god gammeldags SVINDEL

Endret av bo0ze
Lenke til kommentar

fikk å sms nå..nummer 1 etter og ha vært i kontakt med firmaet,å de sa at jeg var borte fra deres registre og lister.de sa og at de skulle refundere beløp jeg var trukket får.

one call kan bare nekte tilgang til alt av innholds-tj..har kontaktet dem angående samme sak.

 

det sms24 gjenget sku vært piska på pongen med en rusten flisat wire,uuuutroli irriterende.

Lenke til kommentar

Sendte denne meldingen til forbrukerombudet og netcom osv idag:

 

Og jeg er tydeligvis ikke den eneste sjekk link under:

 

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1177413

 

 

 

For ett par mnd siden fikk jeg en sms fra kortnummer 1937 med meldingen: Bruk PC og Mob.Tilf til Fri Nedlasting av teletjenester i 2 uker www. sms24hours . com bruker:*mitt mobilnummer her*, passord:*et passord her* For å avslutte send STOPP1937 til 1937

 

 

 

Siden jeg aldri har vært interesert i sms tjenester og aldri har bestilt noe som helst regnet jeg med at dette kun var reklame. Men etter å ha motatt denne meldingen jevnt og trutt googlet jeg det opp idag etter å ha motatt meldingen nok en gang. Det viser seg at dette svindel selskapet fakturer hver eneste melding 35 kr. Ikke nok med det idag sendte de itilegg 2 stk.

 

 

 

Jeg har som alle andre inne på linken jeg la ved ALDRI vært inne på denne siden å bestilt noe som helst, hvordan kan de da med tydeligvis samtykke fra min mobil leverandør netcom som innkrever av pengene, bare plutselig finne på å gjøre dette?

 

 

 

Kan jeg ikke stole på netcom? Man skal jo være trygg på at man kun betaler for det man faktisk bruker, ikke at hvem som helst bare kan begynne å trekke penger på min mobilregning?

 

 

 

Spørsmålet blir jo selvsagt også hvor mange andre rundt omkring i norge de gjøre dette med, hvor mange andre uvitende som sitter å blir trekt penger jenvt å trutt fordi de stoler på mobilopperatøren sin og ikke sjekker spesifisert regning hver mnd.

 

 

 

Hvordan kan netcom og andre la slike svindlere bruke deres innkrevingstjenester?

 

 

 

Ved kontakt opplyser selskapet at de skal refundere beløpet de har trekt og at "kunden" har blitt lagt til ved en feiltagelse. Legger de til masse folk rundt om i landet ved en feil tagelse?

 

 

 

Jeg driver også mitt eget selskap, hvordan går jeg frem hvis jeg også ønsker å sende tekstmeldinger rundt om kring å få betalt 35 kr pr. stk. Jeg syntes dette hørtes ut som en meget lett måte å tjene penger på. Jeg kan jo bare svare de få som klager at de har blitt lagt til ved en feiltagelse.

 

Mail slutt.

 

 

Jeg får vel mest sannsynlig svar: Vi beklager men du har blitt lagt til ved en feiltagelse.

Lenke til kommentar

Tok også kontakt pr telefon med netcom kundeservice nå i etterkant. De sjekket alt og ga meg beskjed at jeg hadde brukt en opplysningstjeneste 21.09. Altså sendt inn tlf 99999999 til 1904 som også var drevet av samme selskap. Denne opplysningstjenesten påstår netcom er en bekreftelse på abbonement fra 1937.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjelder posten "1937 Cellus SMS King" på min Telenor faktura:

 

 

SMS24Hours er eid/ansvarlig av:

 

Organisasjonsnummer:

981 656 652

 

Navn/foretaksnavn:

ASPIRO AS

 

Organisasjonsform:

Aksjeselskap

 

Forretningsadresse:

Øvre Slottsgate 25

0157 OSLO

 

Kommune:

OSLO

 

Postadresse:

Postboks 8710 Youngstorget

0028 OSLO

 

E-postadresse:

-

 

Internettadresse:

-

 

Telefon:

45 28 69 00

 

Mobil:

-

 

Telefaks:

22 37 36 59

 

Registrert i Enhetsregisteret:

09.03.2000

 

Stiftelsesdato:

25.02.2000

 

Daglig leder/ adm.direktør:

Didrik Joerges Michelsen

 

Næringskode®:

61.200 Trådløs telekommunikasjon

 

Sektorkode:

717 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskap mv.), utenlandskeid

 

Også registrert i:

Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsregisteret

NAV Aa-registeret

 

 

Det har vært et eventyr å finne ut av dette fanskapet...

 

Noen av nrene jeg har kontakte basert på info om domene eier og brønnøysund registeret:

 

81573573

45286900

85449963

 

Til slutt ringte en kar meg opp med ukjent nr. han heter Frode Hagen. Han var enig at denne brukeren min var opprettet, men aldri aktivert via en "dobbel" aktivering. De skulle kreditere meg alt vis jeg sendte en mail til [email protected] med konto nr.

Endret av xxxandy
Lenke til kommentar

Samme her xxxandy.

 

Er det noen som har fått vite hvordan de fikk deres telefonnummer?

 

Frode Hagen sa til meg at det mest sannsynlig var en som hadde registrert mitt nummer på deres nettsider ved en feiltakelse e.l. Denne kjøper jeg ikke i det hele tatt.

 

Det lukter skittent lang vei av hele opplegget. Jeg vil oppfordre alle som har mottatt denne meldingen om å sende en klage til forbrukerombudet.

 

http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037573&subid=0

 

Det er så utspekulert som det kan få blitt. Jeg sendte stopp til 1937 samme dag som jeg fikk meldingen (og før jeg var obs på at den kostet penger), men fikk aldri noen bekreftelse og meldingene tikket inn 1 gang per måned.

Lenke til kommentar
Jeg tok også kontakt med sms24hours.com, og fikk til og med svar: De vedkjente seg feilen, og vil sette tilbake beløpet (3x35,-) på min konto.

 

Det viste seg at noen hadde "registrert feil telefonnummer" (altså mitt). Utrolig useriøst å ha en tjeneste som åpner for slik misbruk, men de skal nå ha endret rutinene sine...

 

Så gjenstår det å se om pengene tikker inn...

 

Haha, for noe bullshit!! De sa det samme til meg også (3x35kr som de var villige til å betale, samt at noen hadde "registrert feil telefonnummer" og at dette var en feil de aldri før har vært borti og at jeg var uheldig. Fuck dem. Jeg sa at de har trukket mer enn 3x35 og skulle komme tilbake til de med mitt krav. Jeg kom frem til 245 kroner, som jeg også krevde tilbake. Og de har jeg fått etter mye om og men. Vi skulle gått sammen og saksøkt hele den jalla sjappa. Faen for noen typer.

 

Nå har jeg gått inn på "minside.no" for mobilabonnementet og satt smsinnholdsgrense 0;-

 

Nå er det siste gang jeg skal betale for noe sånt.

Lenke til kommentar

Fikk også sms fra dem i dag. Mener så tydelig at jeg har fått meldinger fra det før, men trodd at det var reklame. Uansett. Sendte i dag STOPP og fikk til svar at det nå var stoppet. Lurer på hvor mange kr de klarte å svindle meg for da!

Dette er triste greier altså. Forbanna kjipt opplegg! Skal ta kontakt med dem å kreve at dem refunderer det dem har trukket fra meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...