Gå til innhold

Tyvgods i omløp


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp denne:

Natt til tirsdag 23. september var de frekke tyvene på ferde hos Interfoto nok en gang. Denne gangen fikk de med seg Phase One kamerasystemer. Nye og brukte speilrefleks og kikkerter fra vår butikk på Høvik.

 

Natt til tirsdag 23. september var de frekke tyvene på ferde hos Interfoto nok en gang. Denne gangen fikk de med seg Phase One kamerasystemer. Nye og brukte speilrefleks og kikkerter fra vår butikk på Høvik.

 

 

Nytt utstyr:

Canon EOS 1Ds Mark III # 617071

PhaseOne 645AFD m/80mm og P30+ bakstykke # DP000371 / CO0021

Mamiya AFII 645 m/80mm og P30+ bakstykke

Leica Ultravid 10x25BR kikkert

Leica Ultravid 8x20BR kikkert

 

Brukt utstyr:

Canon EOS 1D kamerahus # 97446

Canon EOS 1D kamerahus #10656

Canon EOS 1Ds kamerahus #112361

Canon EOS 1Ds Mk II kamerahus #304610

Nikon D70s Kameahus # 4110287

Nikon D200 kamerahus # 4057846 Brukt

Nikon D200 kamerahus # 4121437 brukt

Nikon MB-D200 batteripakke # 2038424 brukt

Endret av arela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvem som kjøper Phase One som tyvegods? Normalt tilbys slikt tyvegods til andre folk fra parken/plata. Og jeg tror neppe de gidder å bruke noe så stort, og sette seg inn i hvordan de fungerer. De kommer nok heller til å ta det frem når de har besøk av enda noen av samme type, for å skryte om at "dette er verdens beste". Trist skjebne for så flotte kameraer.

 

For salgbart til vanlige fotografer er det uansett ikke.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Lurer på hvem som kjøper Phase One som tyvegods? Normalt tilbys slikt tyvegods til andre folk fra parken/plata. Og jeg tror neppe de gidder å bruke noe så stort, og sette seg inn i hvordan de fungerer. De kommer nok heller til å ta det frem når de har besøk av enda noen av samme type, for å skryte om at "dette er verdens beste". Trist skjebne for så flotte kameraer.

 

For salgbart til vanlige fotografer er det uansett ikke.

 

Jeg tipper dette utstyret havner i Øst-Europa. Der er det et stort marked for "varmt" utstyr.

 

Jeg er i markedet for en brukt d200, så jeg skal nå iallefall sjekke serienummeret.

Lenke til kommentar

Kanskje det var et bestillingstyveri fra noen megapikseljunkier? :-)

Frekke vinningstyveri er noe av det mest irriterende jeg vet.

 

Forøvrig krever jeg en kortfattet rapport på 15 sider fra Mr. Olsen om hvordan kameraer kan rangeres fra "bra" til "dårlig" og hvordan D70s havner blant de "dårlige" på min pult imorgen kl. 07.15.

Lenke til kommentar
Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt...

HVa faen? selv om det ikke ar av de nyeste kameraene er dette langt langt ifra et dårlig kamera. Hva skjer med verden?

Jeg skal fortelle deg hva som skjer med verden: kravene til kamera blir større...!!

 

Over til topic. Tragisk sak.... Får ikke håpe de jævlene får solgt noe av tyvgodset sitt...

Lenke til kommentar
Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt...

 

Aha, spor i saken. Tyven(e) interesserer seg altså for IR-foto. Noen som vet om IR-fotografer med skittent rulleblad? :p

 

Fra spøk til hallvor, så får man håpe utstyret kommer til rette. Selv om sjangsene for det sikkert er ganske små.

Lenke til kommentar

d70s er et meget godt kamera i mine øye, kommer neppe til å kvitte meg med det med det første. Dog så finnes det alltid noe bedre;)

 

Ellers så er det tragisk at ting av slike verdier blir stjelt. Fotobutikker idag har jo fått så hard konkuranse fra andre hold å sliter med å overleve, så dette gjør det jo ikke akkurat saken enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...