Gå til innhold

Hvilken klasse levler fortest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å se hvorfor noen vil vite det. For de fleste så vil veien til 80 være en liten del av den tida man bruker på en character. Hvorfor skal ta hvilken klasse som lvler raskest være relevant?

 

Men for å svare på spørsmålet, jeg aner ikke. Og veldig få har up-to-date informasjon om hvor raskt det går å lvle mer enn 1-2 klasser, så å sammenligne er også vanskelig.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg hunter eller warlock.

Hunter er veldig enkelt, og går fort, men om du alt vet hvordan du skal spille en warlock riktig går det også veldig fort.

Men om du skal ha en til 80 så fort som mulig går jo selvfølgelig burde du selvfølgelig lage en death knight, siden de starter i level 55.

Lenke til kommentar

Om man ser bort fra DK, mener jeg:

Hunter

Retribution Paladin (raskere enn hunter når de får CS og "Judgements of the Wise")

Mage/Destruction Warlock

Warrior/Affliction Warlock

Enhancement Shaman/Feral Druid/Demonology Warlock

Rogue

Balance Druid/Shadow Priest

 

Noen vil sikkert være uenige i dette, men ut fra egne erfaringer, synes jeg dette er riktig.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke skal grinde deg til 80 så er det vel ett fett hvilken klasse du velger , kjappeste vei til 80 for de fleste er quests og de bryr seg vanligvis ikke om hvilken klasse du er :p

 

skal du grinde , så må vel kanskje mage eller aff lock være tingen.

 

( speccen du velger når du leveller er vanligvis helt annen enn den du skal spelle på 80 , man gidder ikke å spille f.eks holy priest hvis man skal levelle aleine , sjekk class forumene også får du nok et inntrykk av hvilke specs som er bra for levelling. )

 

edit: kjappeste vei til 80 samma hva klasse tough er hvis du får en kompis til å joine deg med RAF. iallfall så går det svinfort til 60

Endret av snoke
Lenke til kommentar
Så lenge du ikke skal grinde deg til 80 så er det vel ett fett hvilken klasse du velger , kjappeste vei til 80 for de fleste er quests og de bryr seg vanligvis ikke om hvilken klasse du er :p

 

skal du grinde , så må vel kanskje mage eller aff lock være tingen.

 

( speccen du velger når du leveller er vanligvis helt annen enn den du skal spelle på 80 , man gidder ikke å spille f.eks holy priest hvis man skal levelle aleine , sjekk class forumene også får du nok et inntrykk av hvilke specs som er bra for levelling. )

 

edit: kjappeste vei til 80 samma hva klasse tough er hvis du får en kompis til å joine deg med RAF. iallfall så går det svinfort til 60

 

Selv om han gjør quester har det jo mye å si om han har downtime eller ikke. Om han spiller en class med lav dps, eller som trenger mana pauser hele tia vil det gå seinere enn en class som ikke trenger det.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at den klassen som er artigst å spille levler fortest.

Stemmer det, akkurat som de fiskere sier: Den sluken du bruker mest er den du får fisk mest på. Ergo er du inbilt at en sluk er god til å få fisk på, vil du bruke den ofte og dermed ofte få fisk på den. Samme med characters, har du en som er morsom å spille, så vil du spille ofte og dermed levle fort.

 

Personlig så elsket jeg å AOE grinde med en frost mage. Jeg questet også, men når man fikk grind quest som mer enn 50% av questa er, så drepte jeg 5-15 mobs på en gang. ^^

 

Av klassene rogue, hunter og mage syns jeg mage var morsomst. Litt tregt siden man må man må stoppe og drikke ofte, men hunter var ikke mye bedre før man fikk aspect of viper. Jeg ville gått for mage, siden man bruker ufattelig lite tid på å drepe mobs, så hvis man bruker litt på å drikke så blir det allikevel ikke like kjapt som hunter eller rogue.

Lenke til kommentar

Klassen som DU liker best må jo ikke nødvendigvis være kjappest. Enkelte klasser går tregere enn andre, sånn er det bare. For eksempel warrior. Der har du masse downtime (downtime = matpauser), mens med en hunter har du ingen downtime. Det har kun med klassen og gjøre, og ingenting med spilleren.

 

Men her har du heirlooms som er så genialt. Har du alle heirlooms som er mulig å få tak i, går det så sinnsykt mye fortere, uansett hvilken klasse du spiller.

Lenke til kommentar
Klassen som DU liker best må jo ikke nødvendigvis være kjappest. Enkelte klasser går tregere enn andre, sånn er det bare. For eksempel warrior. Der har du masse downtime (downtime = matpauser), mens med en hunter har du ingen downtime. Det har kun med klassen og gjøre, og ingenting med spilleren.

 

Sant, men om du ikke liker hunter så blir det bare som arbeid å levle, spill skal ikke være arbeid (imo). Det blir også kjedeli, dermed kan det virke som det tar lengre tid.

 

Jeg synes Sub Rogue levler fortest. Imp Ambush så er mobben ned til 50% hp, så kan du bruke SS så Eviscerate, død. Når du får en slik flyt i griding/questinga så blir det ikke kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg har levlet som fire opp til 70(tbc) & frost 70-80 Mage, Shadowpriest 1-70 - 80 og balance druid 1-80.

 

Ingenting var mer morro enn frost mage :) Som mage har man lite nedetid om man lærer seg å drikke 3-5 sek etter combat, + bruke mana gems og evocation.

 

Shadowpriesten hadde ikke noe nedetid etter jeg fikk Vampiric Touch. Og med dispersion, hadde man effektiv mana regen om jeg fikk pullet litt ekstra.

 

Balance druid(mange sier at det er en del downtime). Jeg hadde en del Hairlooms når jeg levlet(fra presten), 2 trinkets, Mace, skuldre og chest. Så for meg var det naturlig og levle som boomkin. Er liten nedetid etter at man får innervate. Bruk potions ofte, har man ingen nedetid i det hele tatt.

 

Av disse 3 klassene vil jeg si at druid var lettest og raskest å levle. Druids har så mye ludotricks at det er nesten kvalmt.

Som alliance er shadowmeld veldig effektiv å ha så fort man er ferdig med en quest og vil mounte og komme seg videre til neste quest.

Instant travel form gjør det lett å komme vekk fra mobs du ikke trenger å drepe. God CC gjør det lettere.

Samt å levle med epic flight form i northerend gjør det hele som en drøm :)

 

Levlet druiden 1 - 80, og hadde 6 dager played når jeg ble level 80. Dette er også med litt idling, 1 meget tidkrevende zf run, og reising.

 

Til alle som tenker på det å levle fort har jeg endel tips(mange sier seg selv)

1. Alltid ha (mye av) høyeste vann/mat som man kan bruke. Anbefaller 3 stacks av hver. De fleste må drikke og spise innimellom, så iallefall reduser tiden.

2. Store bags, autoloot og en addon som selger trash items og reparerer automatisk.

3. Bruk Jamie's Levling guide addon pakke sammen med Tourguide, questhelper(ingame questhelper i 3.3) og Lighthead http://www.wow-pro.com/

- Egen knapp for quest items som kan keybindes

- En guide som er effektiv, og som tar med seg ting som skjulte snarveier for reising, gjør flere quest samtidig og drep den mobben til det dropper et item som starter en quest.

- Lighthead for kommentarer fra wowhead ingame, gjør det lettere når du er usikker på hva du skal gjøre på en quest, kommentarer og tips

- questhelper hjelper når du må bruke flere quest items samtidig.

4. Tips fra bekjente om levling speccs og ludotricks.

5. Ha noe som motiverer deg, f.eks en plan for levlingen, flere mål, ting som folk gjør i filmer. Disse faktorene gjør levlingen mye mer effektiv.

6. Unngå å levle professions med mindre det er noe som motiverer deg for å gjøre det. Gathering eller proffesions du skal bruke på max lvl er gode eksempler.

7. Det samme kan si om å gå i instancer. Med en god gruppe, venner, og items du har kjempe lyst på, vil motivasjonen for å nå målet være så stor at du helt sikkert vil være veldig effektiv for å nå dette målet.

Lenke til kommentar

Levlet Hunter 1-70 (eneste jeg noen gang fikk til 70 i TBC), var kjempegøy.

 

Levlet Priest 1-40 = boring (wand ftw), etter shadowform er det bare knallgøy hele veien til 70.

Dessverre var jeg altfor inngrodd i Holy healing når WotLK kom, at jeg levlet som Holy til 80 (masse instancer sammen med venner og en del questing :p) Etter jeg kom til level 80 og fikk Duel Specc har jeg begynt å digge shadow igjen til solo-play / quests (fremdeles main holy i raid).

 

Levler nå en warrior med heirlooms/enchants og må si at det er digg, er ca ingen nedetid (Arms). Følger Jamie's Leveling guide i nettleseren (har to skjermer), og bruker lightheaded/tomtom ved behov (coords). Dro til Outland som level 60. Er level 68, har tatt "alle" quests in Hellfire, Zangarmarsh og Terokkar, pluss ca 10 quests i Nagrand foreløpig. (+20% exp fra Heirlooms). Ikke tatt noen instancer.

 

Når jeg er "ferdig" med Outland evt. blir level 71/72 drar jeg til Northrend - da blir det duelspecc og forhåpentligvis mer instancer (lære meg å tanke).

 

Så alt i alt, jeg synes både Hunter, Priest og Warrior er raskt og enkle å levle, de har alle sine styrker og svakheter, i tillegg er det 3 forskjellige spillestiler. Paladin har jeg aldri klart å levle lengre enn 32, det passer meg bare ikke, vet ikke hvorfor.

 

Tror nok det viktigste poenget er at du spiller en klasse du synes er gøy, og at du gleder deg veldig til å spille den klassen på level 80 - og dermed "skyndter" deg til "målet" :)

 

Edit: Og ja... Questing (med guide/addon) går mye fortere enn all verdens grinding :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Har selv levlet 4-5 chars, noe sånt, og slik må jeg plasere dem:

1. Hunter (bare til 41 men boring class)

2. Shaman

3. Rogue (2x rogue)

4. Priest

5. Warrior

 

Egentlig så vil jeg si shaman er raskest atm, 2 shotter nesten alle mobs i outland (lvl66).

Priest måtte jeg bare plasere dit ned, selvom det er min main men er såpass lenge siden jeg har levlet og mye har forandret seg.

Warrior var bare trasi å levle, mulig jeg var vant til rogue elns men men, var ikke noe morsomt å levle før 70-80 :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...