Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Prøvd telefonen, både i lommen og i hånden. Skjerm og telefon er strålende, men materiellvalg og utseende ser billig ut. Plast gir ingen eksklusiv følelse. Dette er defor mitt største ankepunkt mot denne telefonen. Om vi ser på den første Galaxy-telefonen (Samsung I9000 Galaxy S) var den også preget av billig design, andre generasjon Galaxy ser langt bedre ut. Vil derfor mulig ventet til andre generasjon av Note kommer på markedet? Samsung har gjort mye riktig med Note, men pen design er de dårlige på. Dessverre.

 

Forresten også en mann som sa en gang: "If you see a stylus, they blew it."

Endret av R083r7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd telefonen, både i lommen og i hånden. Skjerm og telefon er strålende, men materiellvalg og utseende ser billig ut. Plast gir ingen eksklusiv følelse. Dette er defor mitt største ankepunkt mot denne telefonen. Om vi ser på den første Galaxy-telefonen (Samsung I9000 Galaxy S) var den også preget av billig design, andre generasjon Galaxy ser langt bedre ut. Vil derfor mulig ventet til andre generasjon av Note kommer på markedet? Samsung har gjort mye riktig med Note, men pen design er de dårlige på. Dessverre.

 

Forresten også en mann som sa en gang: "If you see a stylus, they blew it."

 

Er du mer opptatt av en eksklusiv følelse eller ett materiale som faktisk gjør jobben? Kjøper du telefoner for å bruke de eller som enn accessory/smykke?

 

Mannen tok forøvrig feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan vi nå fastslå at telefonen ikke knirker og heller diskutere andre ting? ;)

 

Steffen: Har du rootet telefonen? Jeg har tenkt på det, men aner ikke hvor jeg skal begynne. :)

 

 

Se nederst på førsteposten: http://forum.xda-dev...d.php?t=1329360 (Søk på "edit 16Nov11 Simplified")

 

 

Velg alternativ 1 om du vil bare roote.

 

Velg alternativ 2 om du vil roote og installere bootloader i tillegg.

 

 

Prosedyren er svært enkelt :). Gjorde selv alternativ 1, da det ikke har kommet noe fancy roms som jeg har lyst å prøve enda.

 

Kjedet meg isted, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne roote. Det var 2 timer siden jeg begynte, og jeg hadde spart 2 timer hadde jeg bare hatt Windows. Jeg kjører Ubuntu så jeg måtte installere SDKen, forså å møte på problemer med ADB, forså etter 1 time med knoting og ha 24 forskjellige vinduer oppe, så gikk det. JAAAAAAAAA :p

Lenke til kommentar

 

Kjedet meg isted, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne roote. Det var 2 timer siden jeg begynte, og jeg hadde spart 2 timer hadde jeg bare hatt Windows. Jeg kjører Ubuntu så jeg måtte installere SDKen, forså å møte på problemer med ADB, forså etter 1 time med knoting og ha 24 forskjellige vinduer oppe, så gikk det. JAAAAAAAAA :p

 

 

Grattis :D. For håpe noen lager en fullt fungerende ICS på Note snart så vi kan teste. Sjansen for å bricke er uansett null komma niks :p.

 

Huska jeg begynnte med rooting+ cwm første gang på Galaxy S. Holdt på å pisse i buksa av frykt for bricking xP

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Galaxy Note er vel planlagt å få ICS etterhvert? Selv om det for går 6 måneder+ før det skjer da :roll:

 

Husker jeg dreiv å "roota" eller installerte CFW på min gamle PSP. Klarte såklart og bricke dritten, men heldigvis var jeg litt teknisk anlagt. Da bar det til å åpne batteriet fore å kutte og endre litt på printerkortet. Etter mye knoting og småfikling fikk jeg faktisk til å lage et såkalt "pandoras battery" og unbricke greia. Så flink som jeg vår så fungerte batteriet normalt og som pandoras battery uten problemer. Første telefonen jeg skaffet root access på var en gammel LG telefon. Det var for å installere custom themes. Var ganske redd for å bricke en forholdsvis ny telefon, men går jo alltids bra. Siste telefonen jeg roota er Samsung I5700. Bruker den fortsatt, men den er uhorvelig treg etter snart 2 år i tjeneste. Bricka den forsåvidt for et par måneder siden. Heldigvis bare softbrick, men hadde såklart ingenting å overføre "update.zip" med fra pc. Måtte da vente i over to dager på en slik SD til USB dings for å overføre. Fikk heldigvis reddet den med en update av kernel og ROM så da var jo det i orden. Må nesten gjøre en fake brick så jeg har en unnskyldning for å kjøpe Galaxy Note :innocent:

Lenke til kommentar

 

Kjedet meg isted, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne roote. Det var 2 timer siden jeg begynte, og jeg hadde spart 2 timer hadde jeg bare hatt Windows. Jeg kjører Ubuntu så jeg måtte installere SDKen, forså å møte på problemer med ADB, forså etter 1 time med knoting og ha 24 forskjellige vinduer oppe, så gikk det. JAAAAAAAAA :p

 

 

Grattis :D. For håpe noen lager en fullt fungerende ICS på Note snart så vi kan teste. Sjansen for å bricke er uansett null komma niks :p.

 

Huska jeg begynnte med rooting+ cwm første gang på Galaxy S. Holdt på å pisse i buksa av frykt for bricking xP

 

Det er en ICS port under utvikling til Note. Den booter, men det er tydligvis en del arbeid igjen.

Lenke til kommentar

Det eneste med testen som ikke helt stemmer er at dette skal være den "kraftigste" mobilen på markedet. Etter som dette ikke stemmer, så lurer jeg på hva de legger til grunn for dette utsagnet. HTC XE, har en 1.5 dual. Er vell litt kraftigere da, og kommer det en test på XE?

 

 

Er nok fordi den bruker en helt annet SoC enn Note. , Qualcomm Snapdragon MSM8260 chipset mot Samsung sin Exynos.

Og som i pc verden så er det mer enn bare ghz som avgjører hvor effektiv disse komponentene jobber

Lenke til kommentar

 

Kjedet meg isted, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne roote. Det var 2 timer siden jeg begynte, og jeg hadde spart 2 timer hadde jeg bare hatt Windows. Jeg kjører Ubuntu så jeg måtte installere SDKen, forså å møte på problemer med ADB, forså etter 1 time med knoting og ha 24 forskjellige vinduer oppe, så gikk det. JAAAAAAAAA :p

 

 

Grattis :D. For håpe noen lager en fullt fungerende ICS på Note snart så vi kan teste. Sjansen for å bricke er uansett null komma niks :p.

 

Huska jeg begynnte med rooting+ cwm første gang på Galaxy S. Holdt på å pisse i buksa av frykt for bricking xP

 

Det er en ICS port under utvikling til Note. Den booter, men det er tydligvis en del arbeid igjen.

 

Jeg ser den:). Men tror jeg venter til de den er på beta eller RC stadiet :p. Siden det her er det eneste telefon jeg har må jeg være tilgjengelig mesteparten av dagen :p

Lenke til kommentar

Reager på:

- Høy pris

 

Vist enn ser rent spefikiasjonsmessig er den jo et kupp kontra f.eks. iPhone.

 

Ellers er ikke dette en telefon for alle, jeg kunne aldri tenkt meg å dratt på noe slikt.

 

Anyone?

 

Spesifikasjonene betyr null om operativsystemet ikke klarer å utnytte seg fullt av det. Jeg har nevnt før at jeg nylig prøvde en Galaxy Nexus og den var langt fra så responsiv som jeg hadde håpet. Indirekte betyr dette at operativsystemet (Android) ikke er kodet godt nok fra bunnen av for støtte av multitouch.

 

Forøvrig står jeg fortsatt på mitt om at noe med en 5" skjerm ikke er en håndtérbar størrelse for mobiltelefoner. Hvor skal de liksom stoppe i dette størrelsesracet? 10"?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Reager på:

- Høy pris

 

Vist enn ser rent spefikiasjonsmessig er den jo et kupp kontra f.eks. iPhone.

 

Ellers er ikke dette en telefon for alle, jeg kunne aldri tenkt meg å dratt på noe slikt.

 

Anyone?

 

Spesifikasjonene betyr null om operativsystemet ikke klarer å utnytte seg fullt av det.

 

Feil. Spesifikasjoner betyr null om OSet overhodet ikke klarer å utnytte det, noe som er ett svært lite realistisk tilfelle, og ikke relevant for smartphone-OS i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene betyr null om operativsystemet ikke klarer å utnytte seg fullt av det.

 

Feil. Spesifikasjoner betyr null om OSet overhodet ikke klarer å utnytte det, noe som er ett svært lite realistisk tilfelle, og ikke relevant for smartphone-OS i dag.

 

AtW

 

Forskjellen mellom 'greit' og 'veldig bra' er såpass hårfin i dag og er akkurat det som utgjør hvorvidt man syntes noe er responsivt eller ikke.

 

Blant hovedaktørene i dag er det ikke noe som er direkte dårlig, men det finnes enda et meget stort forbedringspotensiale. Selv om man er størst betyr det ikke at man er best, eller?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Spesifikasjonene betyr null om operativsystemet ikke klarer å utnytte seg fullt av det.

 

Feil. Spesifikasjoner betyr null om OSet overhodet ikke klarer å utnytte det, noe som er ett svært lite realistisk tilfelle, og ikke relevant for smartphone-OS i dag.

 

AtW

 

Forskjellen mellom 'greit' og 'veldig bra' er såpass hårfin i dag og er akkurat det som utgjør hvorvidt man syntes noe er responsivt eller ikke.

 

Blant hovedaktørene i dag er det ikke noe som er direkte dårlig, men det finnes enda et meget stort forbedringspotensiale. Selv om man er størst betyr det ikke at man er best, eller?

 

Jeg trodde ikke du skulle svare? Uansett har ikke det du sier noe som helst med påstanden om at "spesifikasjonene betyr null om man ikke klarer å utnytte det fullt ut". Spesifikasjonene betyr mindre enn de kunne ha gjort, men de betyr ikke null, påstanden din er rett og slett feil. Uansett om det finnes forbedringspotensiale eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...