Gå til innhold

Bruk av mytrendyphone - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom det jeg har erfart så har de lager i Danmark.

 

De har tydeligvis bare opprettet en side i norsk, men det sendes fra Danmark. Selv om det er fra Danmark, så er de raske som bare f***...:p Bestilte et par ting for et år sia (da det kun var dansk side) så gikk det 4 dager fra jeg bestilte på en tirsdag kl 15.00 ca, og fikk den på fredagen samme uke...

Lenke til kommentar

MyTrendyPhone er ett seriøst firma, de har nok lageret i Danmark, etter hva jeg vet.

Har bestilt fra de ved flere anledninger, frakta går fort, man får varene man skal, og er det noe galt så ordner de det med en gang.

Har også vært og hentet varer i butikken deres utenfor Hillerød i Danmark.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bestilte lader til thinkpaden til dama http://www.mytrendyphone.no/shop/laptop-lader-adapter-41048p.html, den var klart billigst av det vi fant og alle så make ut uansett. Kom i posten som brev etter 3 dager. Så viser det seg at billig ikke alltid er best: den delen som skal i veggen passet ikke sammen med selve laderen; det ene hullet til de to pin'ene var mindre enn det andre. Heldigvis hadde hun tatt vare på den gamle og kunne plugge i denne, men etter 3 dagers bruk tok nye laderen helt kvelden. Tenkte å sende den i retur men det koster jo nesten like mye som man evt får refundert, pluss at det står at hvis de mener det er brukerfeil etc, så blir man fakturert 100 kr. De har vel ikke gjort noe mer galt enn å importere en ubrukelig lader fra østen men det var nå min historie :) Bestilte ny hos Dustin i forgårs til dobbel pris inkl studentrabatt, de er jo ikke kjent for å være dyr så satser på at den er av bedre kvalitet når den kommer frem.

Lenke til kommentar

[...] Heldigvis hadde hun tatt vare på den gamle og kunne plugge i denne, men etter 3 dagers bruk tok nye laderen helt kvelden. Tenkte å sende den i retur men det koster jo nesten like mye som man evt får refundert, pluss at det står at hvis de mener det er brukerfeil etc, så blir man fakturert 100 kr.

Dersom varen går istykker skal du få dekket kostnadene ved å sende varen tilbake.

Men jeg ser problemstillingen rundt at de kan påstå at det er brukerfeil dersom man har tukla med det.. ;)

Lenke til kommentar

[...] Heldigvis hadde hun tatt vare på den gamle og kunne plugge i denne, men etter 3 dagers bruk tok nye laderen helt kvelden. Tenkte å sende den i retur men det koster jo nesten like mye som man evt får refundert, pluss at det står at hvis de mener det er brukerfeil etc, så blir man fakturert 100 kr.

Dersom varen går istykker skal du få dekket kostnadene ved å sende varen tilbake.

Men jeg ser problemstillingen rundt at de kan påstå at det er brukerfeil dersom man har tukla med det.. ;)

Kan vel ikke kalles tukling å benytte en ledning som faktisk passer, heller enn å skvise på og sprekke den de sendte med, hos noen butikker er faktisk ledningen valgfritt tilbehør :) sendte den nå inn, så skal de absolutt få cred hvis jeg får noe penger på konto. Den fra dustin virker ihvertfall utmerket

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Varer sendes fra Danmark hvilket betyr ekstra kostnader for fortolling og mva.

 

Har nå for andre gang måttet bestille deksel til iPhone 4 ...

 

Den første var ledningen for kort til å kunne monteres!

 

Den andre passer ikke retur knapp. (hull for lite)!

 

Men andre ord blir dette svindyrt, og derfor heller en ubrukelig nettbutikk.

Lenke til kommentar

Varer sendes fra Danmark hvilket betyr ekstra kostnader for fortolling og mva.

 

Har nå for andre gang måttet bestille deksel til iPhone 4 ...

 

Den første var ledningen for kort til å kunne monteres!

 

Den andre passer ikke retur knapp. (hull for lite)!

 

Men andre ord blir dette svindyrt, og derfor heller en ubrukelig nettbutikk.

ja det var min erfaring også, billig møkk som faktisk ikke på noen som helst måte går an å bruke.. men vet om en som kjøpte samme lader som meg og fikk den til å virke da, og når de gir penger tilbake og vi kun taper frakt så tjener vel heller ikke dem noe på handelen så de kan vel ikke mene å svindle oss med vilje, selv om det er helt håpløst og jeg ikke vil anbefale noen å ta sjansen på å handle der

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sterkt misvisende priser på reparasjoner

 

Sendte avgårde en Ipod touch 4g med knust glass for reparasjon.

På nettsiden til Mytrendyphone står reperasjonen til kr.581.00

Men så kommer dette i tilegg:

Pris fortolling (inkl.MVA) 120,-

Forsendelsesgebyr 145,-

Utlagt MVA 182;-

 

Totalt 1.028,- inkl.alt

 

Og på toppen av det hele fikk jeg ikke fratrekk for et nytt glass til

Ipot touch 3g som jeg sendte i retur.

Hadde jeg visst dette hadde jeg heller betalt 1.200,- til et lokalt verksted i Bergen.

 

Terningkast 1 fra meg på reparasjoner :wallbash:

Lenke til kommentar

Sterkt misvisende priser på reparasjoner

 

Sendte avgårde en Ipod touch 4g med knust glass for reparasjon.

På nettsiden til Mytrendyphone står reperasjonen til kr.581.00

Men så kommer dette i tilegg:

Pris fortolling (inkl.MVA) 120,-

Forsendelsesgebyr 145,-

Utlagt MVA 182;-

 

Totalt 1.028,- inkl.alt

 

Og på toppen av det hele fikk jeg ikke fratrekk for et nytt glass til

Ipot touch 3g som jeg sendte i retur.

Hadde jeg visst dette hadde jeg heller betalt 1.200,- til et lokalt verksted i Bergen.

 

Terningkast 1 fra meg på reparasjoner :wallbash:

Lenke til kommentar

Sterkt misvisende priser på reparasjoner

(...)

Terningkast 1 fra meg på reparasjoner :wallbash:

Frakt er noe du må regne med når du bestiller på nett, og det står tydelig på deres side hva fraktkostnadene er, under "fraktinfo" rett ved produktets/reparasjonens pris.

 

I tillegg står dette når du bestiller:

 

Vi gjør oppmerksom på at på forsendelser over 200.-Norske kr, er tollpliktige og i noen tilfeller tilkommer også norsk moms.

Så de har sitt på det rene mtp den endelige summen, og det er du som bør få terningkast 1 på å lese hva som står før du bekrefter en bestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akk ja, da ble det ingen løsning fra mytrendyphone og siden jeg skulle forbi Nordic Import i dag så ringte jeg like godt og spurte om jeg kunne levere min iPhone der.

 

Fikk beskjed om at det bare var å komme med telefon og kjørte derfor innom og leverte. Etter en drøy time fikk jeg telefon fra Nordic Import som ville ha kode for å låse opp telefon ... De skulle teste den.

 

Ytterligere 5 minutter etterpå ringer de igjen å sier at jeg kantene den :-). Telefon er som ny og display/touch og reperasjon kostet 650,- kr

 

Er jeg fornøyd med Nordic Import? Kjempe! Fikk jo da selvsagt hilst på de som arbeider der og de kan dette!

 

Anbefales!!!

Lenke til kommentar

Varer sendes fra Danmark hvilket betyr ekstra kostnader for fortolling og mva.

 

Har nå for andre gang måttet bestille deksel til iPhone 4 ...

 

Den første var ledningen for kort til å kunne monteres!

 

Den andre passer ikke retur knapp. (hull for lite)!

 

Men andre ord blir dette svindyrt, og derfor heller en ubrukelig nettbutikk.

Er bombesikker på at du gjorde den klassiske feilen med å ikke ta ledningen korrekt gjennom, den blir da liggende i press bak selve skjermen og blir derfor for kort.

 

Selv byttet jeg alt på egenhånd, skjerm, deksel bak, mainframe (metallrammen rundt telefonen) alt fungerer :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...