Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg også hadde kviser i før, men så dro jeg til hudlegen og fikk Roaccutan.

Roaccutan fikk jeg også vite om da jeg var der, men det kostet vel 15000 for en kur. dvs 5000kr i egenandel, siden 2/3 av utgiftene blir dekket av trygdekontoret. Det var iallefall det vi fikk vite.

 

Og som de sier, hold hendene unna ansiktet.

 

Forresten så bruker jeg hårgele som stivner. Den holder tilogmed på mitt krøllete hår ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Altså herregud.. det at hårvoks kan forårsake kviser er ren BULLshit. Hvem smører voksen i trynet ? Det er og blir i håret..

 

Dessuten - Roaccutan er bare for folk med virkelig akkutt acne. Det går i blodet og forandrer masse piss og kan gi store utslag på allergi og piss. Bare for ekstreme tilfeller.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Altså herregud.. det at hårvoks kan forårsake kviser er ren BULLshit. Hvem smører voksen i trynet ? Det er og blir i håret..

Snakker du bare bullshit i dag eller?

Hårvoks blir ikke i håret når henda kommer seg opp dit.

 

Dax blå og oppover forsvinner jo ikke før du har vaska deg på henda 3 ganger etter påføringen.

Lenke til kommentar
Statens legemiddelverk og andre lands legemiddelmyndigheter har mottatt rapporter om sentralnervøse bivirkninger som søvnproblemer, konsentrasjonsproblemer, hukommelsessvikt og depresjoner i forbindelse med Roaccutan-behandling. Selvmordstanker og selvmord har vært rapportert to ganger i Norge. Årsakssammenhengen mellom Roaccutan-bruk og selvmord er riktignok uklar, og eventuell virkningsmekanisme er så langt ikke kjent. Enkeltrapporter gir mistanke om en årsakssammenheng fordi problemene har oppstått i tidsmessig nær tilknytning til behandlingen, gått tilbake når pasienten sluttet å bruke preparatet og i noen tilfeller kommet igjen ved ny behandling (1-3). Systematiske studier har imidlertid så langt ikke funnet større risiko for psykiske bivirkninger - inklusive selvmordstendens/selvmord - hos pasienter behandlet med Roaccutan enn hos ikke-Roaccutan behandlede pasienter med akneproblemer (4-5).
Lenke til kommentar
Fuktighetscrème på kvisene? Høres ut som det stein motsatte for meg. De skal jo tørkes ut, right?

Når huden er tørr, øker talg produksjonen i huden. Derfor skal man bruke fuktighetskrem. Du eldes også raskere og får raskere poser under øynene hvis du ikke bruker dette. Sikkert ikke et problem for deg nå, men forebygging er alltid 100 000 ganger billigere enn reperasjon.

Lenke til kommentar

Kviser ja. Huff.

Okei, det mildeste opplegget er å begynne med Clerasil, men som oftest så fungerer ikke det så utrolig bra.

Så kan du dra til legen din å få tak i en spesiell krem, den fungerer på kviser som ligger på overflaten av huden, men om det er værre enn som så, så må man ty til sterkere saker.

Da finnes det en pillekur som heter Tetracyclin, og det går også på de dype kvisene, den minsker talgkjertler, og utsetter kvisene. De kommer tilbake når du slutter med pillene.

Og om du vil ha dem vekk for godt, så går du på den dunderkuren nent tidligere her, til en pris av 12000, men trygdkontoret betaler 80 % av den om du får tilgang til den, denne kuren har mange bivirkninger, som at huden din blir veeldig tørr. (kuren tørker ut huden din, og forminsker talgkjertlene dine permanent)

Den kuren skal jeg personlig få til høsten, mest sannsynling. Blir jo spennende.

(Heldigvis har jeg ikke problemet i fjeset, men på ryggen, så jeg er ikke noe pizzatryne :) )

 

Når det gjelder det med at kosthold har noe å si med kviser, så leste jeg i en legebok hvor det sto at dette ikke var sant, det er ingen forbindelse mellom dette :thumbdown:

Endret av .skaarj
Lenke til kommentar
Snakker du bare bullshit i dag eller?

Hårvoks blir ikke i håret når henda kommer seg opp dit.

Vel, jeg sitter ikke og piller meg i håret hele dagen ;)

 

Men on topic: Når man klemmer ut kvisene, kommer de ofte (sterkere?) tilbake enn før. Opplever dere det samme ?

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...