Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ett par tre år tilbake da jeg hadde litt uren hud. Tok mot til meg og kjøpte fuktighetskrem. (var på det stadiet da jeg så på det som jentete osv og bruke slikt) Heiv på det et par ganger om dagen i tillegg til å være flink til å vaske ansiktet ofte og det gjorde underverker. Men husk at ting tar tid..

Lenke til kommentar

ville bare si ifra om at kviser har inmgenting med rensliget å gjøre.. du kan vaske deg til du blir blå i ansiktet uten at det har noen virkning.. men selvfølgelig vask deg ofte, men ikke ofverdriv.. vann tørker ut huden.. kjøp deg heller en uttørkende krem på apoteket som bare skal på kvisene. for all del ikke klin på med tannkrem og alle de greiene folk driver med!! jeg har lest at dagens tannkremer kan gi 3-graders forbrenning om du ikke er forsiktig.

Endret av e700
Lenke til kommentar

  •  
  • Sol deg
     
  • Drikk vann
     
  • Spis frukt, fem om dagen gjør bra for kvisene
     
  • Slutt å drikke ting som Coca COla Company har produsert. Skal du drikke brus, drikk Lerum, Grans eller Hansa!
     
  • Slutt å spise sjokolade
     
  • Gå over til Linux
     

* Sol deg

Har ingen betydning for kvisene. Om du soler deg og ikke ruker fuktighetskrem, vil du få mer kviser.

 

* Drikk vann

Drikker du lite vann, kan dette funke, HVIS det er årsaken til kvisene dine. 3-5l om dagen, alt etter aktivitetsnivå.

 

* Spis frukt, fem om dagen gjør bra for kvisene

Bare tull. Du risikerer faktisk å få i deg for mye fruktose som vil ha en virkning på hormonbalansen og du vil få kviser. Du risikrer til og med å legge på deg av alt fruktsukkeret. 5 om dagen konseptet er ikke 5 frukter om dagen, det er 5 FORSKJELLIGE sorter frukt og GRØNNSAKER. Anbefaler 1-2 frukter (kiwi anbefales pga. næringsinnhold), og 3-4 sorter grønnsaker. Evt. bare litt grønnsaker og kvalitets multivitaminer.

 

* Slutt å drikke ting som cola etc...

Bare tull, men drikk mindre pga. sukker og syre innhold. Går mer på tenner og ikke å bli feit.

 

* Slutt å spis sjokolade

Bare tull. Har ingenting med kviser å gjøre, men overvekt. Spis sjokolade da dette er kjempe godt, men med måte.

 

(* Gå over til Linux

Du kan faktisk få kviser av dette, da du blir så psykisk nedbrutt av ikke å klare å innstallere linux på maskinen din, og ikke finne gode spill som funker på linux.)

Lenke til kommentar

Gå over til linux faktisk, den var ny. :D

 

Ett par ting jeg selv har funnet ut for å få mindre kviser er faktisk:

 

- Ikke beveg hendene i nærheten av ansiktet. Sitter du mye på pc'n, så er det mange lumskheter av fett og andre ting på både tastatur og mus, spesielt hvis du har mye kliss i håret (voks f.eks), derfor burde du vaske deg ofte på hendene. Gjelder også feit mat, og svette.

 

- Som andre sier, vask ansiktet. minimum 2 ganger hver dag.

 

- Snakk med legen din, eller en hudspesialist ang. problemet ditt, og du vil få tips, og forhør deg om kremer, og andre ting som fjerner kviser. Det finnes gode på resept.

 

- En CRT skjerm kan faktisk forårsake hudeksem.

 

- Tror ikke mye sol hjelper så mye, vil heller si at frisk og ren luft er bedre, av sol svetter man, og kvisene tørker, men etterhvert vil du skjønne at svetten er så møkkete at det fremkaller nye kviser.

 

Hadde selv en del kviser på for litt over ett år siden, men er heldigvis ikke så mye igjen nå :)

Kviser er kjedelig greier.

Lenke til kommentar

Ja, vær forsiktig med hårvoksen :) Den tetter porene. Det er ikke riktig at det ikke hjelper å vaske seg. (dvs, det finnes måte på hvor mye du skal gjøre det). Det er viktig å få renset porene. Det som derimot er usunt er å vaske seg for mye med såpe. Badstu kan hjelpe på den måten at du svetter ut "ulumskhetene" fra porene.

Lenke til kommentar
Hadde/har også et kviseproblem. Min far dro meg med til hudlege, og jeg fikk skrevet ut noe antibiotika+aberela(en kvisekrem), bruker det fortsatt, og det holder kvisene i sjakk.

Jeg også hadde kviser i før, men så dro jeg til hudlegen og fikk Roaccutan.

Dette er en ganske dyr kur, den koster ca 40 000, men du kan få dekket det meste på trygdekontoret hvis du vil. Når du er ferdig med kuren, som varer i ca 5 måneder, så er du ferdig med kviser for alltid.

Nå er jeg fri for kviser. :)

 

Det finnes mange gode forslag her, men jeg tror Roaccutan er det som funker best, den tar ihvertfall vekk kvisene permanent.

Lenke til kommentar
Ja, vær forsiktig med hårvoksen :)

Der har man et skikkelig dilemma. Skal man drite i voks og se helt på trynet ut på håret, og kanskje slippe et par av kvisene lengst oppe i pannen. Eller skal man fortsette med hårvoks, og heller overleve de får kvisene du sikkert ikke hadde blitt kvitt uansett om du hadde sluttet med voksen...

Lenke til kommentar
Der har man et skikkelig dilemma. Skal man drite i voks og se helt på trynet ut på håret, og kanskje slippe et par av kvisene lengst oppe i pannen. Eller skal man fortsette med hårvoks, og heller overleve de får kvisene du sikkert ikke hadde blitt kvitt uansett om du hadde sluttet med voksen...

For all del, bruk hårvoks.

Men ingen trenger hårvoks ved rota av håret (ihvertfall svært få).

Dillemmaet ligger i at du f.eks klør deg i hodet, eller har en eller annen (u)vane ved å ta på eller berøre håret ditt.

 

Så setter du hodet godt på plass ned i hånden, og voksen smører seg utover trynet ditt.

 

Etter det, så bestemmer du deg for å skrive veldig mye på f.eks msn, irc eller ett forum eller lignende.

Hårvoksen vil da smøre seg utover alle knappene på tastaturet ditt, eller musa.

Og du vil dermed alltid har hårvoks på hendene dine, hvis du bruker pc'n mye.

 

Derfor, burde man holde fingrene og hendene vekk fra ansiketet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...