Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alli slankepille, funker den egentlig?


Gjest Girl 31

Anbefalte innlegg

Gjest Girl 31

Jeg kjøpte slankepillen ALLI for en uke siden på Apoteket - har gått på den i en uke nå og enda ikke fått noe særlig forandring på avføringen - er det normalt? På pakningsvedlegget så står det at man kan få bløtere avføring og i verste fall diare.

 

Litt mykere avføring har jeg fått, og jeg har generelt ganske hard avføring. Men selv da jeg spiste sjokolade en dag, så merket jeg ingenting på avføringen.

 

Jeg er litt forvirret - var redd det skulle bli DEN diarekvelden etter sjokoladen, men fortsatt ikke noe slikt.

 

Tyder det på at jeg generelt sett spiser lite mat med fett i? Det er jo greit nok, men hva med sjokoladen da?

 

Jeg er forresten 163 høy og veier 72 kilo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk reagerer svært forskjellig på slankemidler, i ditt tilfelle var ikke bieffekten så kraftig. Det er vel bare kjekt det, hehe.

Men effekten som du er ute etter, vekttap, kommer ikke uten videre. Jeg ville holdt meg unna slankemidler, effekten er ofte temporær. Og kan gjøre ting verre. For de aller fleste er det en ting som hjelper. Ikke slanking, men livsstilsendring. Jeg er overvektig selv(1.80 106kg), men gikk ned 10 kg bare ved å kjøpe "lettere" mat og mere variert. Jeg kuttet også ut mye junk food og brus. Trener i tillegg, og målet er rundt 90kg. En lang vei igjen, og jeg må trene oftere hvis jeg skal nå mine mål. Nå vet ikke jeg om din situasjon, hva du har prøvd osv. Men jeg vil absolutt anbefale deg å fokusere på hva du spiser, og ikke minst mengde. Og plusse på med høyere fysisk aktivitet. Jeg gikk til innkjøp av en ergometersykkel. Den er lett tilgjengelig, og veldig kjekt å kunne ta seg tur på kveldingen mens jeg ser på tv :)

Lykke til videre :thumbup:

 

Noen linker om slankepillen.

 

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80277.aspx

 

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25862

 

Minner om at effekten av denne pillen ligner på en slags sultekur. Så hvis du ikke har et strengt kosthold vil du fort hente inn de tapte kiloene ganske kjapt. Det er derfor jeg er svært skeptisk til slankepiller. Tror ikke det er smart å kødde med kroppen sin på den måten. Lønner seg å følge spillereglene og ikke kutte svinger.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Uderzo har påpekt det meste her. "slankepiller", "shake-kurer" og den slags KAN rive av deg noen kiloer, som kommer raskt tilbake ukene etterpå. Her er det snakk om å endre livsstilen sin. Skal man få vekk kg'ene for godt må man spise mindre/sunnere eller fyre inn mer bevegelse.

 

Husker jeg bodde med en kar på hybel som var på vei til å bli kraftig overvektig. Rett som det var skulle han kutte ut brus, sukker og godteri, som aldri skjedde. Gikk kanskje 1 uke toppen før han var tilbake "kjøret".

 

Ser også at du skriver "sjokolade". Hvorfor spiser du sjokolade når du prøver å slanke deg? :p

Lenke til kommentar

Ho ho.. Morsomt hvor lett lurt folk er idag egentlig. Jeg hater slike folk som går for lettvinte løsninger.

 

Slankepiller gjør ingen faens ting for deg, men stiller meg fortsatt open-minded for dette.

 

Tror du virkelig det er så enkelt? Hvis det hadde vært det så hadde ikke USA hatt en av verdens størrste problemer, fedme.

 

Ser at du skriver litt om fett og slikt. Gjør fett deg feit? Sant nok at det legger seg i fettcellene (for langvarig energi). Men det gjør det ikke feit, det er hva annet du spiser på dagen. Se om du skjønner dette:

Kroppen forbruker 3000kcal om dagen. Mens du KUN spiser 2500kcal, kroppen mangler 500kcal. Dette vil den ta fra fettlagrene. Uansett hvor mye fett du spiser og du ligger under kalorigrensen din, vil det blir brent opp før dagen er slutt.

 

Fett gjør deg i det minste mett i noen timer. Sukker og annet rask karbs gjør ikke det. Eneste løsningen er å spise mindre. Mindre, men mer riktig mat.

Lenke til kommentar
Gjest Orlistat/sibutramine

Alli inneholder en mindre dose av orlistat; halvparten av dosen i xenical. Det er ingen tvil om at orlistat vil hjelpe deg å gå ned i vekt, middelet hindrer fettopptak i tarmen, noe som er årsaken til at man kan få løs avføring (fettdiaré).

 

Pijus: Gratulerer, du har skjønt at dersom du får i deg like mye kalorier som du forbruker i løpet av et døgn, så vil du ikke legge på deg. Det du derimot ikke nevner er at fett er den mest potente energibæreren av alle våre næringskilder. Dermed vil du lett kunne lege på deg av å spise fett, da det gir deg mye energi.

 

Det er riktig at en vektnedgang ikke vil kunne opprettholdes uten en omlegning av kosthold og livsstil. Men, bruk av slankemiddel på en forsvarlig måte, kan være en ekstra motiverende faktor dersom du allerede legger om ditt kosthold, da du vil se resultatene raskere.

 

Lykke til med alt, GLHF. Og husk, som en ernæringsfysiolog bemerket tørt da jeg spurte om mørk sjokolade var så ille: "A second on the lips, forever on the hips"

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

når du skriver "fungerer den egentlig" så lurer jeg på hva du mener med fungerer. Om du tror du kan sitte på ræva og dytte i deg kebab og sjokolade og brus hver eneste dag, og at den krymper størrelsen din så NEI, den funker ikke.

 

Det som bevist funker er sunn mat og aktivitet.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 1 år senere...

Jeg har hørt om en slankepille som fungerte. En venninne av min mor bestilte for en del å siden slankepiller på nett. Hun fikk masse energi og mistet matlysten. Vasket hele huset flere ganger på et par dager. Hun gikk ned i vekt men begynte å bli litt nevrotisk. Pillene hadde etter nærmere sjekk Amfetamin som ingrediens.

 

Da er det nok bedre å spise mindre sjokolade. :-)

Lenke til kommentar

Hadde slankepiller funket hadde det ikke funnets tjukke folk.

En eks av meg bestilte også på nett og fikk amfetaminpiller. Hun fikk varig, men heldigvis lett, skade på lever.

 

Disse som f.eks hindrer fettabsorpsjon gjør jo da at man skiller ut fettet i avføring og får anallekkasje... i tide og utide.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Jeg har hørt om en slankepille som fungerte. En venninne av min mor bestilte for en del å siden slankepiller på nett. Hun fikk masse energi og mistet matlysten. Vasket hele huset flere ganger på et par dager. Hun gikk ned i vekt men begynte å bli litt nevrotisk. Pillene hadde etter nærmere sjekk Amfetamin som ingrediens.

 

Da er det nok bedre å spise mindre sjokolade. :-)

 

Høres ut som en god placeboeffekt, eller ulovlige virkestoffer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...