Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Panikk og problem etter overbehandling av HPV


yunk

Anbefalte innlegg

Kort og godt: Jeg opplever en liten skau av noe som kan minne om smegma, for tiden.

- Det lukter søtt - helt passivt (altså, ikke brekkende - svært diskret lukt)

- Minner om litt tykkere håndkrem

- Er helt hvitt

- Ingen smerter ved urinering

- Spermie er helt normal

- Dannes under forhuden

- Forhud og glans er veldig sår (stammer veldig sannsynlig fra en annen grunn jeg skal komme tilbake til)

- Danner seg etter en periode uten vask (..travle tider) - jeg gikk på toalettet en gang ved 18-tiden, uten det spor av noe unormalt. Ved 22-tiden var det svært mye av denne massen, utbredt i bevegelige klumper omkring forhuden. Siste dusj hadde da vært omtrent litt mer enn ett døgn i forveien.

 

Det hele startet med noe som ble trodd å være sopp, og behandlet deretter med Canesten i ca. to uker. Deretter, etter forverring, ble det behandlet med Condyline, mot HPV, som viste seg å fungere, bortsett fra en sterk overdosering (av uvitenhet fra egen side), som førte til store syreskader på forhud og glans. Et par uker etter at det hadde grodd seg tilsynelatende friskt, kom slike klumper/baller av håndkremaktig konsistens, og da jeg så noen små nupper i huden ved strengen, behandlet jeg nuppene snarest (jeg trodde de var årsaken, og at klumpene betød tilbakefall), til svært liten nytte, og jeg fikk sår igjen. Jeg fikk senere vite hvor normalt hvite nupper i huden er, og aller mest sannsynlig ikke hadde noe med saken å gjøre.

 

Likevel, sårene har nå grodd igjen, og ingen skorpe er nå å se. Dog, disse håndkremaktige, bevegelige klumpene er noe jeg aldri har opplevd før (har heller aldri opplevd smegma før), med unntak av nå og etter foregående Condylinebehandling; og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere.

Selvfølgelig, vasking litt oftere er jo en idé, men hva ER dette, egentlig, er det noe farlig, eller en beskyttelse fra kroppens side? Dette var ikke tilstede mens sårene var åpne, eller skorpe tilstede.

 

Takker på forhånd for svar.

Endret av yunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis jeg var uklar, altså. Dette er to forskjellige fenomener:

 

Disse nuppene er ikke det samme som det jeg prøver å beskrive i det eviglange innlegget mitt - nuppene er normale (ja, sannsynligvis talgkjertler), men det jeg lurer på om er galt, er disse klumpene av kremaktig gugg. Klumpene er ikke "stasjonære", altså de henger ikke fast i huden - det minner mer som om jeg skulle ha smurt inn penis med hudkrem, som så hadde klumpet seg, og bare ligger i klumper rundt omkring under forhuden.

 

Selvfølgelig er jo ikke dette hudkrem, og det er derfor jeg blir urolig.

 

Og nei, jeg fikk ingen fullgod instruks av hvordan jeg skulle bruke Condyline. Nå skal det nevnes at jeg hadde et stort belte av vorter rundt "kammen" til glansen, etter å ha behandlet det til ingen nytte med Canesten. Det var derfor en god del vorter som skulle vekk, og de gikk til slutt vekk, selv om det vel tvilsomt hvorvidt denne første behandlingen var human eller ikke.

Lenke til kommentar
vorter rundt "kammen" til glansen? Du er klar over at det er helt normalt å ha hvite "nupper" der, og de skal være der...

 

Har du vært til en hudlege som har sett på det, eller har du bare fått dette av legen din uten at han/hun en gang har sett på den?

 

 

Fikk Condyline da jeg viste vortene til lege, men fikk som sagt ingen fullgod beskrivelse om hvordan jeg skulle påføre det.

 

Har ikke vist denne kremaktige massen til lege; vil helst slippe legebesøk akkurat nå.

 

Angående nuppene, har jeg jo hatt noen sidenes tidenes morgen - men jeg var altfor paranoid etter den første behandlingen til å se hva som var hva, eller huske hvordan nupper så ut, for jeg hadde da hatt en periode på noen uker med vorter, og så en tre-fire ukers tid på helningsprosessen (en periode var glansen helt teksturløs, alt virket å være etset vekk, og en periode lurte jeg på om utseendet ville komme tilbake eller om jeg hadde fått permanente skader - *grøss* - men det er altså ikke det jeg spør om her). Men nå er jeg sikker på at nupper er nupper. Likevel, smegma er vel normal, i grunn. Dog, takket være wikipedia har jeg bildereferanse til ett tilfelle, hvertfall, og den massen jeg erfarer der nede er mer klumpete, og ligger strødd rundt (enkel å vaske vekk). Og så har jeg hørt at smegma lukter ... vondt? Skarpt, ubehagelig? Som sagt - disse klumpene har mer en søtlig odør. Noen idéer?

 

Tusen takk for innspill, og på forhånd takk for flere..!

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Akkurat det samme skjedde med meg da jeg var i 17 års alderen. Jeg hadde noen talgkjertler rundt kammen på glansen. Turnuslegen trodde det var vorter og gidde meg Conduline/Wartech.  Jeg smurte på som anvist på alle nuppene rundt hele kammen, 2 ganger daglig i 3 dager.

 

Nå sliter jeg med MYE smegmaproduksjon, sår, rød, og tynn hud under forhuden og ca halve penis-hodet.

 

jeg har prøvd utallige kremer og salver, har vert hos leger og hud spesialister uten hell. 

 

jeg er 25 år og ser at du er også rundt samme alder.

 

hvordan går det med deg nå?

har du funnet noe som bedrer situasjonen?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...