Gå til innhold

[Løst] Strømregning etter 3 år


Anbefalte innlegg

Du får tenke på at han er din kunde også da, om du gir han en lærepenge så er det ikke sikkert du får være terapaut på hans ansatte.

Er det verdt det?

Jeg har tenkt over det,han har også et stort problem med å skille jobb og arbeid så før eller siden vil nok avtalen bli sagt opp uansett. takk for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor stor bolig leier du? Det er en del kalkulatorer på nettet som gir ganske gode anslag på strømkostnadene basert på boligtype og -størrelse. Noen over her snakker om at et snitt på 1250,- kr/mnd ikke er unormalt. I mine øyne høres det fryktelig høyt ut. For min leilighet, f.eks., som er på rett i underkant av 80 kvm, ligger månedssnittet på rundt 700,- kr, og da har jeg både nokså ukritisk forbruk, og store varmetap...

Er man alene, eller er det to eller tre som dysjer og vasker tøy? Stor forskjell på det. Han skriver jo også at huset er dårlig isolert og det er gjennomtrekk i huset og at han må ligge med lue når han sover.

 

 

Det er selvsagt store forskjeller, og derfor er disse strømkalkulatorene til god hjelp. Nå har jeg skjønt at jeg har nokså lave strømkostnader sammenlignet med andre i nokså lik bosituasjon som meg. Min leilighet er heller ikke enormt godt isolert, med bl.a. et enormt stort panoramavindu i stua, og det er gjort lite med vinduer og tetting siden byggeår (1965), og vi er to voksne og to barn, og det går minst en vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin hver dag. Og vi har varmekabler på gulvet. Det som dog redder oss en del er at vi har lite oppvarming i leiligheten forøvrig, da vi bor i øverste etasje, og får en del gratis varme fra naboene våre under. Og at vi har varmtvann inkludert i felleskostnadene.

 

Det er forøvrig og mye enkle superbillige gummilister kan gjøre i utette vinduer og dører hvis en vil gjøre annet enn å klage til huseier (mange forventer at huseier skal ordne opp i hver minste detalj, når det tar kortere tid og mindre krefter (og nesten ingen penger) å utbedre det selv). 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...