Gå til innhold

Naruto på norsk-TV! Nei, og atter NEI!


Anbefalte innlegg

Jeg selv har spilt Naruto til GC, og jeg synes de er utrolig bra. Jeg og noen av vennene mine har brukt flere timer på å spille det. Så jeg ville nok anbefalt deg å skaffe deg en av spillene.

7068759[/snapback]

 

Er vel slik at karakterene prater på engelsk også vel? Det er litt synd syns eg hehe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal de tydeligvis (i følge mine kilder) sende Naruto på norsk-TV! Hva mener folket om dette!? Jeg mener det er helt uhørt! Hvis De begynner med det, vil Naruto bli sett på som en barne-serie.. Hvis noen så mye som nevner Naruto på skole/jobb ol. vil vi bli ledd av..!

 

Vi må stoppe dette! Koste hva det koste vil! Men hvordan..?

 

edit: Må legge til at serien blir sannsyneligvis sensurert MASSE, og helt sikkert dubbet!  :no:

4707786[/snapback]

 

 

Jeg er HELT ENIG med deg!

Jeg vil ikke at det skal bli en sånn ''pokemon aktig ting'' først liker alle det, men etter en stund er det barnselig og ingen liker det.

Jeg digger naruto og vil heller se dem på andre måter en norsk tv

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+987123

Naruto på norsk tv med japansk lyd og engelsk/norsk undertektst hadde fungert bra og serien hadde ikke blitt sett på som barneserie, men hadde de dubbet den og greier hadde jo serien blitt sett på som en barneserie og jeg hadde enda holdt meg til de episodene med japansk lyd og engelsk undertekst, så med dubbing er IKKE OK! i tilfelle de har planer om å lansere serien i norge. Men ser denne tråden er litt gammel, noen som vet om norge har planer om å sende naruto på norsk TV?

Lenke til kommentar

Naruto er en såkalt shonen manga (shonen betyr gutt). Shonen manga er den mestselgende form for manga i Japan og leses av mange voksne også. Bleach som blir sett på som mer voksent av mange faller inn i akkurat samme kategori, uansett om de liker å se på Bleach som mindre barnslig. Så syns det er litt irrelevant at dette er "laget for barn". Masse underholdning for oss som er litt eldre av denne serien og.

 

Tror det er stereotyper tilknyttet serier rettet mot barn i vesten fordi våre egne programmer rettet mot barn er mye mer barnslige og undervurderer barn og ungdom i større grad. Er rett og slett høyere kvalitet på programmene der borte rettet mot barn slik at eldre folk også kan nyte det.

Endret av perman07
Lenke til kommentar

vel, det er jo forsåvidt sant at det er shounen, men det er for det en barneserie. har sett mange andre shounen serier som var like barnslig/mere barnslig. poketmonster, bayblade, yugioh, osv, så fins det også shounener som hagane og ergo proxy (tror også death note går under shounen) som har et dypt plott n shit. shounen manga behøver ikke alltid å være rettet mot samme aldersgruppe, så lenge det passer med ordet shounen. (male, ikke voksen)

 

 

--

 

ser ikke noe galt med at det kommer på norsk tv jeg, går jo på dr 1 (både dubba og på japansk). den dubba er drit kul, selv om jeg ikke skjønner bais av hva som foregår, og den japanske er... um.. noen ganger underholdene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...