Gå til innhold

TVen nekter X360 og PC tilkoblet samtidig!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som emnetittelen sier, så har jeg et lite problem med min nye TV. (Toshiba 42" LCD)

 

Har Xbox 360'en koblet til via komponent-kabler, så skulle jeg i dag koble PCen min til med en VGA-kabel. Etter noen minutters fomling, og fortsatt svart skjerm på "PC-kanalen" til TVen, oppdaget jeg et lite klistremerke på baksiden av TVen hvor det stod at jeg ikke kan ha noe koblet til Component og VGA samtidig. Prøvde å koble vekk Xboxen å vips. Der var det PC-bilde. Kobler jeg Xboxen tilbake, blir det mørkt.

 

Jeg gidder naturligvis ikke å drive å koble vekk Xbox'en å koble til PCen hver gang jeg skal se en film via PC, så her må det finnes en alternativ løsning.

 

Er det mulig å bruke en overgang / converter som ikke koster skjorta, for å få PCen inn på HDMI-inngangen til TVen?

 

 

PCen har følgende utganger; VGA, DVI og S-VIDEO (siste er selvfølgelig uaktuell)

TVen har følgende innganger: Component, 2x Scart, VGA, HDMI og en sak på siden med gul, hvit og rød. (heter det kanskje kompositt?)

 

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Blir grufullt hvis jeg bare kan velge mellom evig koblearbeid for å se en film fra PC, eller bruke S-video ... :(

 

Edit: Kom til å tenke på at jeg altså har bestillt en 20m VGA kabel for noen dager siden. (Naturligvis før jeg visste om dette problemet)

Men hvis jeg avbestiller denne, og heller bestiller en DVI kabel, så er det vel greit å bruke en DVI -> HDMI converter på den ene sida? Har jo DVI utg. på skjermkortet til PCen, så det går jo fint for meg, så lenge jeg kan få signalet inn på HDMI-inngangen til TVen ...

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess, kom til å tenke på det sjøl. Det har vel seg sånn at DVI er digitalsignal, slik som HDMI sånn at da kan jeg bare bruke en vanlig overgang. Fra VGA til HDMI måtte det også vært en signal-konverterer i bildet? Har jeg rett nå eller?

 

Uansett, VGA kabelen blir avbestillt, og DVI blir bestillt så får jeg se hva jeg blir å gjøre med overganger og adaptere etc.

 

Takk for svar:)

 

EDIT: Er det noen som vet hvor på nett jeg kan få kjøpt en 15-20m lang DVI/HDMI kabel? Altså en kabel som skal kobles til DVI utgangen på PC og i HDMI inngang til TV.

 

Andre alternativ vil være en 15-20m lang DVI kabel m/ DVI-> HDMI adapter

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...