Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken studentby er best? Oslo? Bergen? Stavanger? Trondheim?


Anbefalte innlegg

Som sagt skal vi snart velge hva vi vil studere. Er faktisk redd for å velge feil. Har ingen erfaring med universiteter i og med at jeg blir ferdig med videregående til sommeren. Jeg kommer opprinnelig fra Stavanger, men har bodd på Østlandet en del nå. Vil egentlig vekk fra hovedstaden, og starte litt fresh i et nytt miljø kanskje? Hvilken studenby/universitet er best mener dere? (personlig erfaring?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det sikkert veldig få som har studert i de nevnte byene, og kan gi et objektivt svar på hvilken by som er best.

 

Jeg studerer i Bergen. Som studentby er det en god by. Det er mange som flytter til Bergen for å studere, noe som betyr at du ikke er "den eneste" som flytter dit. Du møter derfor mange nye folk i samme situasjon som deg. Det er mange studentorganisasjoner du kan bli med i, avhengig av interesse. Utelivet i Bergen er også bra, med typiske studentpuber med billig drikke avhengig av hvilken dag. Du kan i grunn reise ut hvilken dag som helst i uken hvis det er noe som interesserer deg.

 

Ellers er Bergen en fin by. Er du glad i fjellturer, kan Bergen være aktuelt. Kollektivtilbudet er igrunn greit, men det kan ofte være litt fullt på Bybanen og busser i morgenrushet. Generelt god frekvens på bussavganger, så det er sjeldent et problem.

 

Det negative med Bergen i forhold til de andre byene er regnet. Med mindre du blir veldig fort værsyk, så går det greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Quote. Finnes sikkert ingen som har studert i alle byene.