Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Harvard university


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente(16) som er skikkelig keen på å studere medisin på Harvard University! Jeg vet at hvis jeg skal søke, så må jeg ta 3 tester - språktest, matte, naturfag osv som ligger på High school nivå. J

 

 

Jeg tror ikke kommer til å klare den testen, fordi Norge ligger akademisk lavt iforhold til utlandet. Så jeg tenkte å studere på en EF privat videregående skole som ligger i New York. Elevene som studerer der, kommer med de beste eksamen resultatet og over 90% kommer inn på første valget av universitet! Da tenkte jeg at jeg har mye bedre sjans på å komme inn på Harvard!

 

Men problemet er at det er DYRT å gå på EF privat videregående skole! Hvordan i helvete skal jeg få råd til å gå der??!

 

 

 

 

- Beklager for skriverfeilene, hadde dårlig tid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt er støtte fra foreldre en selvfølge, statstøtte kan men vel også få om jeg ikke bommer helt?

 

Vær forberedt på trange og dårlige rom, kjedelig mat og minimalt med fritid i to år, om du kommer deg dit. :)

Alt annet er nok top notch.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

For å studere medisin på Harvard og ellers i Usa må du først ta pre med. Dette tar 4 år, deretter kommer med school som også er fire år. Totalt må du regne med å sitte igjen med minst en mil i lån. Får å komme inn på Harvard bør du ha toppkarakterer på pre med og gjort masse veldedighetsarbeid. Helst litt forskning også. Lykke til.

Lenke til kommentar

Ser det jo selv i linken til Doffeo.

Kan vel nesten sammenligne det med en pilot og jagerflyger-utdannelse. Er vel rundt en million kroner.

 

Var jo nærmere 400 000 kroner for alle timene + litt annet. Og da er ikke boplass, mat, og lignende tatt med.

Ca. 50 000 kroner for mat. Blir fort noen kroner.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ser det jo selv i linken til Doffeo.

Kan vel nesten sammenligne det med en pilot og jagerflyger-utdannelse. Er vel rundt en million kroner.

 

Var jo nærmere 400 000 kroner for alle timene + litt annet. Og da er ikke boplass, mat, og lignende tatt med.

Ca. 50 000 kroner for mat. Blir fort noen kroner.

Jeg tror virkelig jeg holder på å besvime!

 

Har du tenkt til å jobbe i Norge eller USA? Skal du jobbe i Norge kan du like så godt studere medisin her til lands, og spare alle penga.

Jeg har lyst til å jobbe internasjonalt!
Lenke til kommentar

Hvorfor studere på Harvard når du kan studere her i Norge nesten gratis.

Det er ingenting som kalles "nesten gratis " her.

 

Forresten, blir nok enda dyrere hvis du ikke er amerikansk statsborger. Sats på minst 1,5 mil uten levekostnader.

Hva mener du med at" det blir enda dyrere hvis du ikke er amerikansk statsborger"?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...