Gå til innhold

Anbefal meg en "kjærestefilm"


Francesca_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Vel de fleste nyere klassikere er jo nevnt. Du kan vel prøve ut filmatiseringen av "jentebok" nr. 1 der ute (såvidt jeg forstår): Pride and Prejudice. Selv fant jeg den middelmådig, men den fikk nå god mottagelse. Men handlingen tar jo til for et par hundre år siden, vel å merke.

Det er også blitt laget en serie baser på boka, filmen skal visstnok være ekstremt blek i sammenligning. (Har ikke sett noen av de selv, men en har hørt dette mange ganger...)

 

Chocolat

Amelie

Before Sunset

Before Sunrise

 

Disse filmene kan nok passe til situasjonen.

3 av favorittfilmene mine. :)

 

Chocolat burde jeg se igjen, tror jeg var på ung og ureflektert til å sette pris på en slik film da, så jeg skal gi den en ekstra sjangse. (Vet jeg hadde hatet Amelie, Before... filmene om jeg hadde sett dem på samme alder.)

 

Jeg så nettopp Illusjonisten og selv om hovedfokuset i filmen ikke er romantikk så har den definetivt mye av det. En av de beste filmene jeg har sett i år(men jeg har ikke sett så veldig mange i år...)

 

Støtter posten rett ovenfor meg. Lost in Translation er meget bra.

Mange har anbefalt den til meg(og ment det var en film for meg). På koveret til en av favorittfilmene mine(Din Japanske Kollega) så stod det noe ala "Hvis du liker Lost in Transelation vil du digge denne". Jeg tenkte logikken fungerte andre veien også. Det gjorde det ikke, jeg ble ekstremt ekstremt skuffa. Hva er det som er så fantastisk med den filmen? Jeg synes bare den var kjedelig. Er det en slik film man bør se flere ganger før man setter pris på den?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...