Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ratinora

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å sette en drill på olabilen min for å få framdrift. Men jeg er redd en drill under 1200 kr vil gå varm å brenne. Jeg har søkt på: drill powered go kart goes warm. Men det er ikke noen tegn på at drillen blir varm av slik bruk. Er det noen som vet om en drill som tåler slik bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virket som verdens teiteste ide ved første øyekast, men etter å ha sett et par youtube-videoer tror jeg det kan funke. En god drill har jo innebygget kjøleløsning, og tåler nok å kjøre full belastning til batteriet er tomt, uten å ta fyr. Men det er jo ikke akkurat tiltenkt bruk, så levetiden vil nok bli begrenset, og det er kanskje bedre løsninger til 1200 kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Se om du kan få tak i en stor 12v DC-motor og et bilbatteri/mopedbatteri.

Tror det vil være både billigere og enklere å få til. En bryter i kretsen kan fungere som akselerator men dersom du vil komme deg litt glattere opp i fart er det litt vanskeligere. For min del høres en drill motor litt lite ut, må nok ha god medvind og sola i ryggen for at det skal gå fremover :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en stiv aksel eksempelvis fra en gokart, disse har drev for kjede.

 

Så ville jeg skaffet en gammel motorsag som jeg ville fjernet sverdet på, videre ville jeg fikset så det gikk å bruke samme kjede på sag og aksling for å få fremdrift av denne.

Det vil bråke bra og gå helt ok hvis ikke olabilen veier alt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...