Gå til innhold

Vise bilder på tv


Anbefalte innlegg

Hva mener dere er den beste måten å få vist frem bildene deres på tv?

 

Jeg har sett etter en god løsning for visning lenge, men har tenkt å kjøpe en stuepc kun for dette formålet (kanskje senere). Hvilke alternativer kan anbefales uten at det koster for mye?

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en mindre optimal løsning, for å si det mildt. Jeg har rundt regnet 40gb med bilder liggende. Hele poenget er å kunne vise disse bildene uten for mye jobb. Helst direkte fra pc eller harddisk.

 

Jeg ser etter en mer eller mindre permanent løsning som kan stå i stua, tilkoblet tv'en, for å vise frem de bilder jeg ønsker fra samlingen. Ikke bare fra siste tur med kamera. Å bruke kamera som kilde er et dårlig alternativ. Spesielt ettersom mitt kamera ikke er spesielt egnet til dette (Nikon D80).

Lenke til kommentar

Har du laptop med DVI-port? Da skal det være mulig å bruke den til å vise bildene på tv. Med trådløs mus skal ting gå ganske greit :)

 

Evt går jo Mac Mini for å være en knakende fin media-pc. Du skal klare å trådløst dele bildene mellom vanlig pc og mac mini, uten altfor mye trøbbel. Og Mac Mini kommer med en fjernkontroll og et menyinterface for å browse bilder, musikk etc.

Lenke til kommentar

Stod en artikkel i Outdoor Photographer om saken.

Tror det var Apple TV som var produktet som fikk en veldig varm omtale til fotofremvisning på flatskjerm.

Var gode slideshow muligheter også :)

 

http://www.apple.com/no/appletv/features.html

 

Jeg har ny flatskjerm som har en SD minnekortleser.

Gleder meg til å prøve. Har kjøpt minnekort, mangler bare en SD kortleser til PC-en.

 

 

EDIT: LOL :D Fant artikkelen på nett

http://www.outdoorphotographer.com/columns...re-than-tv.html

Endret av Rivers
Lenke til kommentar

Apple TV virker som et veldig godt alternativ. Ulempen er selvfølgelig at prisen er litt stiv. Jeg skal tross alt kun bruke den til å vise bilder med. At den også kan brukes til musikk er jo fint, men det stopper jo mer eller mindre der. Har heller ikke mye lyst til å knytte meg til iTunes på noen som helst måte om jeg kan unngå det.

 

Finnes det noen rimeligere alternativer? Jeg kan jo sette sammen en superbillig liten stuepc til samme prisen som Apple TV...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...