Gå til innhold

SymPlayer Musikk over nettverk for symbian


Anbefalte innlegg

SymPlayer

 

Siden jeg nå har skaffet meg SymNC pakken tenkte jeg at jeg skulle fortsette med å lage noen tester av de ulike små programmene den inneholder.

Først ut er SymPlayer. Denne softwaren er integrert i SymNC, og jeg har derfor lastet ned demoversjonen. Dette er for å gi et mer riktig inntrykk av hvordan denne programvaren fungerer siden den kan lastes ned uavhengig av SymNC.

Kort fortalt er SymPlayer en audiospiller som også har muligheten til å streame musikk via trådløst nett. Har du trådløst nett hjemme gir dette deg tilgang på all musikken som måtte være delt i nettverket. Dette er en sannhet med visse modifikasjoner da SymPlayer kun har støtte for .mp3 og .wav.

 

Installasjonen skjer vha en .sis fil som lastes ned fra Telexys hjemmesider. Etter installasjonen må man velge lisens, enten en demo lisens (14 gratis bruk), eller en full lisens som koster 10 Euro.

 

scr000002j.jpg

 

 

Startsiden inneholder til å begynne med bare "brows"ikonet, og vi starter selvfølgelig her. Neste skjermbilde gir deg tilgang til enten nettverket eller tlf minnet. Vi velger selvsagt nettverket siden det er denne funksjonen som gjør SymPlayer interessant. Nå får du tilgang til de ulike nettverkene som er lagret på telefonen, og her velger man selvfølgelig det nettverket man vil hente musikk fra.

 

scr000004l.jpgscr000005f.jpg

 

 

Valg av musikk skjer enten på mappenivå eller filnivå. Spilleren henter ikke lydfiler fra undermapper, noe jeg syns er en svakhet med programmet. Det er heller ikke mulig å bygge opp spillelister ved valg av enkeltfiler. Man er med andre ord låst til enten enkeltfiler eller den musikken som ligger i en gitt mappe. Jeg har vært i kontakt med Telexy angående disse punktene og de har lovet å se på mulighetene for å implementere dette i neste versjon av SymPlayer.

 

scr000006n.jpgscr000009uq.jpgscr000010s.jpg

 

 

Selve musikkspilleren i SymPlayer er enkelt oppbygget. Det grafiske brukergrensesnittet består av «forrige» «neste» «stopp» «pause».

Den støtter multimediataster hvis du har dette på telefon eller fjernkontroll. Det er også støtte for berørings skjerm. Begge løsningene fungerer bra, og det er ingen problem å bruke fingrene på skjermen for å betjene SymPlayer.

En ting som er verdt å nevne er at spilleren ikkestøtter iD3 tag på mp3 filene, men viser istedenfor filnavnet (se bilde under).

 

scr000012.jpg

 

 

Lyden er bra, og det skulle bare mangle når man ikke har noen muligheter til å justere annet enn volumet. Jeg har brukt et Koss porta Pro, Creative HQ-1500, Skullcandy Ink`d, og Nokia original headset til å lytte med. Både Skullcandy og nokia headsettet gav veldig tynn lyd. Uten noen form for equalizer eller bassboost er man avhengig av riktige høretelefoner.

Dette er selvfølgelig ikke noe problem hvis lyden skal kjøres igjennom en forsterker/mp3 dock.

 

Tatt i betraktning begrensningene i selve spilleren, så er SymPlayer enkel å bruke, og den gjør det den lover; spiller musikk via trådløst nettverk. Det er ingen problem å bruke telefonen til å surfe med eller gjøre andre oppgaver mens man streamer musikk over nettverket (se bilde).

 

scr000016t.jpg

 

 

Du kan også få tilgang til datamaskinen din via VPN med kombinasjonen SymPlayer og SymVPN. Jeg har ikke tenkt å ta for meg den biten i denne testen, men kommer til bake til dette i forbindelse med SymVPN. Kommer enten til å klippe og lime inn i denne artikkelen, eller linke til VPN testen.

 

 

SymPlayer er i likhet med SymNAS enkelt å bruke og enkelt å installere. Trenger man hjelp eller mer informasjon er det gode hjelp-filer i programvaren, eller pdf manualer på Telexys hjemmesider. Telexy virker ihvertfall interessert i hvordan brukerene opplever produktene deres, så er det bare å krysse fingrene for at endel småting blir utbedret i neste versjon.

 

SymPlayer kan lastes ned på Telexys hjemmesider.

 

Turn on, tune in, drop out....

Endret av insanity1976
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...