Gå til innhold

Guide: Hvordan lage synlig Windows 8 startknapp?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har etterhvert begynt å lære det nye Metro UI'et, og har bestemt meg for å gå bort fra planene med å installere tredjeparts startmeny.

Jeg ønsker derfor å lage en ny visuell "startknapp" på oppgavelinjen i windows 8. Denne knappen skal åpne Metro UI.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering

Dette er hva løsningen ble:

Desktop Shortcut to the Windows 8 Start Screen
(Åpne linken over og finn ZIP download i bunnen av artikkelen).

- Pakk ut programfilen og legg den på C:\
- Lag snarvei til filen
- Dra snarveien til oppgavelinja

Sånn blir det seende ut med snarvei til Metro på oppgavelinja:
post-5273-0-51144500-1351508975_thumb.jpg

Menyene har jo alltid vært forskjellige fra versjon til versjon, men den tradisjonelle startknappen derimot, må en gammel windows-dinosaur få ha i fred smile.png

 

---------------------------------

 

Edit 22.10.13: ca. et år senere er startknappen på plass i Windows 8.1 ;)

Endret av Tannpirkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :) Har sett start8 og andre alternativer, men har kommet frem til at jeg vil gå videre med Metro som jeg liker mer og mer for hver dag. Det er en fordel å ikke bli sittende fast i eldre versjoner av windows.

 

Win tasten er jo forsåvidt grei, når man driver på med tastatur oppgaver. Men jeg forstår ikke hvorfor MS fjernet startknappen. De kunne jo bare pekt den mot Metro istedet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...