Gå til innhold

Ny bærbar - Gaming og stilfull


Anbefalte innlegg

Heisann!
 

Nå sitter jeg med min eldgamle Asus A55V laptop som har stått trofast ved min side i over 3 år. 

Den synger på siste vers stakkar og må bli bytta ut... 

 

Veldig lenge siden jeg oppdaterte meg på tech siden av bærbare pcer, så har ingen aning om hva jeg burde søke etter osv.

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne min nye laptop? :)

 

 

Prisklasse: 5-8k

Bruk: Gaming

Windows 10

Skjerm: maks 15"

 

 

 

All hjelp og råd settes pris på!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg med min eldgamle Asus A55V laptop som har stått trofast ved min side i over 3 år.

Uhm, heh.

 

Den synger på siste vers stakkar og må bli bytta ut...

På hvilken måte synger den på siste vers? Er det en kjøpsrettslig mangel kan du reklamere til selger og få den reparert eller få ny. Nå er kanskje ikke GF 610M tidenes gamingskjermkort, men da sitter du i det minste igjen med en fungerende laptop som kan selges for å finansiere den nye. Du skulle klart å skrape sammen noen kroner for en ålreit A55V, spesifikasjonsmessig er den slett ikke så ille rent bortsett fra at den ikke duger til gaming.

 

 

"Stilfull" kan bety så mangt. Jeg vet ikke hvor viktig dette punktet er, men Acer Aspire VN7-592G byr på tilsvarende spesifikasjoner foruten dobbel lagringsplass og endel bedre skjermkort til samme pris. Aberet er at det står Acer på den.

Lenke til kommentar

Aceren jeg linket for tre dager siden var akkurat innenfor 8k... for tre dager siden :)

 

Du bruker forøvrig to termer som kan være ganske subjektive: "duger" og "gaming". Skal du spille nyere, krevende spill ville jeg ikke gått noe lavere enn GTX 960M, spesielt ikke når du likevel legger litt penger i det. Du blar ikke opp nesten femsifret for en maskin som akkurat ikke holder mål når du kan spytte inn noen ekstra hundrelapper og få noe som er okei.

Lenke til kommentar

Jeg skulle tro at laptoper med GTX 960M blir dumpet i pris nå som den nye generasjonen kort fra Nvidia er på markedet. Spesiellt når GTX 1050Ti dukker opp. Hvis ikke er det bare å si fra til forhandleren. "Jeg kommer bare til å kjøpe denne laptopen med GTX 960M dersom dere setter ned prisen betraktelig". Skader ikke å prøve.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den lenovoen har jeg sjekka ut selv. Ser bra ut for min del. Men finnes det ikke laptops til under 8k som duger for gaming? 

 

Takk for svar btw! 

 

Laptop under 8K = gaming? Det er dårlig matte. Du må nok opp noen kroner og som han under nevner

 

Ville holdt øynene oppe for 1060. Veldig mye kraftigere enn 960m. Og kan få de under 2 kg

 

Men da ca dobler man budsjettet på 8K

 

https://www.komplett.no/search?q=1060&category=10011_PC%20-%20B%C3%A6rbar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...