Gå til innhold

Finner ikke nettverk.


Anbefalte innlegg

På min stasjonære pc har jeg ett D-link dwa-547 trådløst nettverkskort, og som navnet tilsier, finner jeg ikke nettverkene hjemme. Har prøvd å installert både vista ultimate 64 bit og windows 7 ultimate 64bit uten att det gjorde noe forskjell.

Har selvsagt brukt nyeste driverne til begge opperativsystemen.

 

Det som er litt rart, er att når jeg tok pcen hjem til foreldra mine i jula ettersom det ville bli ett litt lengre opphold, så fant den nettverkene der omkring.

 

Dette er ikke begrenset til en router. Den finner ikke nabonettverkene heller, noe som laptopen min finner med 5/5 god kontakt.

 

Alle dei nevnte nettverkene er WEP krypterte.

 

Noen som vet hvorfor dette forekommer, og ikke minst hvordan man kan fikse det?

(ps: dersom du ikke vet hvordan, så er det ikke nødvendig å trolle med å foreslå ting som å oppdatere drivere eller firmware bare for å vise att du vet hva det er)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min stasjonære pc har jeg ett D-link dwa-547 trådløst nettverkskort, og som navnet tilsier, finner jeg ikke nettverkene hjemme. Har prøvd å installert både vista ultimate 64 bit og windows 7 ultimate 64bit uten att det gjorde noe forskjell.

Har selvsagt brukt nyeste driverne til begge opperativsystemen.

 

Det som er litt rart, er att når jeg tok pcen hjem til foreldra mine i jula ettersom det ville bli ett litt lengre opphold, så fant den nettverkene der omkring.

 

Dette er ikke begrenset til en router. Den finner ikke nabonettverkene heller, noe som laptopen min finner med 5/5 god kontakt.

 

Alle dei nevnte nettverkene er WEP krypterte.

 

Noen som vet hvorfor dette forekommer, og ikke minst hvordan man kan fikse det?

(ps: dersom du ikke vet hvordan, så er det ikke nødvendig å trolle med å foreslå ting som å oppdatere drivere eller firmware bare for å vise att du vet hva det er)

Takk på forhånd.

Hallo!

 

Har du prøvd å fjerne strømmen på alt i 60 sekunder, og så slå på igjen?

 

Prøv.

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Uten å kunne gi deg et fornuftig svar, så frister det ikke å prøve, i tilfelle det er noe du tolker som trolling for å "briefe" med å svare noe du allerede kanskje visste

 

Nei for all del ikke. Men som du ser, så kommer det slike svar som å restsarte routern. Jeg har googlet litt på nettet etter lignende problemer, og der finnes mange svar som "slett alt som du ikke trenger på skrivebordet og defragmenter."

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor dette forekommer, og ikke minst hvordan man kan fikse det?

(ps: dersom du ikke vet hvordan, så er det ikke nødvendig å trolle med å foreslå ting som å oppdatere drivere eller firmware bare for å vise att du vet hva det er)

Takk på forhånd.

 

Har du prøvd å oppdatere Firmware? :thumbup:

Lenke til kommentar

Trenger ikke å bety noe for deg dette.... men det nettverkskortet ditt suger balle.

 

Jeg har prøvd to forskjellige av de der (DWA-547). Bare tull og faenskap. Enten er det dårlig signalstyrke (selv om den trådløse routeren står 10 cm ifra) eller så er det _særs_ ustabilt. Hele denne perioden da jeg strevde med å få dette til å virke hadde jeg en Wii, PS3 og en bærbar som stod i stua i etasjen over. Hadde aldri noe problemer med de. 100% signalstyrke og dønn stabilt. (Har en DIR-635 trådløs router)

 

Det siste kortet heiv eg i peisen (bokstavelig talt!)!

Endret av d4fF
Lenke til kommentar
Trenger ikke å bety noe for deg dette.... men det nettverkskortet ditt suger balle.

 

Jeg har prøvd to forskjellige av de der (DWA-547). Bare tull og faenskap. Enten er det dårlig signalstyrke (selv om den trådløse routeren står 10 cm ifra) eller så er det _særs_ ustabilt. Hele denne perioden da jeg strevde med å få dette til å virke hadde jeg en Wii, PS3 og en bærbar som stod i stua i etasjen over. Hadde aldri noe problemer med de. 100% signalstyrke og dønn stabilt. (Har en DIR-635 trådløs router)

 

Det siste kortet heiv eg i peisen (bokstavelig talt!)!

 

Det kan godt være. Ser ut til att det skal være svært vanskelig å finne ett trådløst nettverkskort til stasjonære pc'er som faktisk fungerer som det skal.

Når det gjelder signalstyrken så er ikke det sjokkerende. Det sies att signalstyrken er veldig ustabil på den avstanden. Flytter du pcen noen meter fra routeren vil faktisk kanskje signalstyrken forbedre seg.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar
Når det gjelder signalstyrken så er ikke det sjokkerende. Det sies att signalstyrken er veldig ustabil på den avstanden. Flytter du pcen noen meter fra routeren vil faktisk kanskje signalstyrken forbedre seg.

 

Det kan godt stemme det... gjorde det mest for å teste.. hadde PC'en stått rett ved siden av routeren hadde jeg neppe brukt det trådløse...

 

Jeg har forøvrig bestilt denne?. Håper den virker bedre...

Lenke til kommentar
er det ikke nødvendig å trolle med å foreslå ting som å oppdatere drivere eller firmware bare for å vise att du vet hva det er

Du skriver jo ingenting om at du har prøvd dette, så hvorfor skal jeg ikke få lov å foreslå det?

 

Om du fant trådløst hjemme, så kan problemet ligge i router/AP der du er nå? Og at du ikke finner naboene sine trådløse nett, kan jo bare være, som nevnt allerede i tråden, at D-Link ikke akkurat er kjent for å være «top notch».

Lenke til kommentar

Problemet viser seg for så vidt å være løst.

 

Byttet til WPA-PSK kryptering og da fikk jeg kontakt....om jeg var nært nok!

Ser ut som jeg må til med en signalforsterker i mellometasjen.

 

På samme avstand som stasjonærpcen ikke får kontakt, har laptoppen full signalstyrke.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Sitter her med min kjære laptop, men dessverre uten at det trådløse internettet vil funke.

Synes selv dette er meget rart da jeg har en PS3 som lett har internettilkobling(trådløst).

 

Noen som vet hva problemet kan være?

Har sjekket brannmur osv., men ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Sitter her med min kjære laptop, men dessverre uten at det trådløse internettet vil funke.

Synes selv dette er meget rart da jeg har en PS3 som lett har internettilkobling(trådløst).

 

Noen som vet hva problemet kan være?

Har sjekket brannmur osv., men ingenting skjer.

 

Vel, får du opp noen andre nettverk?

 

Nei - Skru på WLAN bryteren på pcen din

Ja - Stå ved siden av routeren å gjør et nytt søk, evnt prøv å bytt kanal på routeren (mulig den har hoppet på 12/13 mens pcen din scanner 1-11)

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Fant ut hva som var problemet, da jeg har vært borti en "trådløs nettverk"-knapp på tastaturet.

Visste ikke at det fantes sånne, og det skal sies at jeg er ganske fersk med bærbare datamaskiner :blush: .

 

hehe... har en slik jeg også på min laptop... klødde meg fælt i hodet selv når nettet plutselig forsvant :/

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...