Gå til innhold

Store problemer med Bluetooth på iPhone 6.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg nettopp et trådløst BT headset (Bang & Olufsen H8) men det får jeg ikke store gleden av grunnet at det tydeligvis er store problemer med bluetooth generelt på iphone / ios enheter. (Får massevis av resultater når jeg googler).

 

Lyden hakker ca hvert 10 sekund når jeg går rundt, sitter jeg stille så fungerer det ganske så bra, men det er jo utrolig irriterende å ikke kunne høre på musikk uten at det hakker hele tiden.

 

Noen som har vært borti en løsning? Jeg har tilogmed lagt inn iOS 9 Beta for å se om det er bedre der, men det virker som det er mer eller mindre akkurat like ille. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er headsettet ditt som er årsaken? Har du prøvd med et annet? I heimen (og bilene) har vi mange BT-enheter, og bruker både iOS-, Android- og Windowsenheter på disse. Eneste gang jeg har opplevd problemer var periodisk hakking/utfall fra Spotify på en Android-enhet til en Logitech MiniBoomBox, men det løste seg etter en restart. iOS-enhetene (som brukes mest) har vi aldri opplevd problemer med.

Lenke til kommentar

Dårlig forklart av meg, beklager. Med det så mener jeg når jeg går til og fra f.eks buss, bane, jobb etc. Telefonen min er altså i bukselommen min når dette skjer.

 

Akkurat. Nei, da er det jo ikke et problemer avstanden, med mindre det er mer enn 10 meter fra bukselomma til hode. Noe det selvsagt ikke er.

 

Jeg har alltid opplevd blåtann som en hakkete og usikker kommunikasjon, uansett hvilken dings jeg har brukt. Så jeg må vel si at jeg har sluttet å bruke det, er ikke verdt irritasjonen. Bortsett fra i bil da, der fungerer det greit. Ikke perfekt, men greit.

 

Dessuten har jeg også sluttet med headset som krever batteri. For min del blir det enklere med kabel. Dessuten har vel også blåtann klare begrensninger på datamengde den kan overføre, så noe høykvalitets lydbilde kan du nok ikke forvente. Det blir antagelig en god del bedre med kablet forbindelse.

 

Kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt, men jeg ville startet med en tur til butikken du kjøpte headset fra, kanskje de har noen tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...