Gå til innhold

Billigste måte å flytte Tr.heim-Oslo


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en del esker stående på et lager i Trondheim, og skulle hatt disse flyttet til Oslo. Ingen møbler, men en del esker. Tror likevel jeg ville fått plass til alle i en litt stor varebil. Men hva er billigste måte å flytte på? Hva koster det å leie en relativt stor varebil i 1-2 dager? Og hva koster det å sende det med tog?

Håper noen vet! :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal leie varebil/flyttebil Trondheim-Oslo, må du huske på at du betaler for bilen + per kilometer. Noen store firmaer lar deg nok hente bilen i Trondheim og levere den i Oslo. Ellers blir det jo dobbelt så mange kilometer.

 

Var med på flyttelass i sommer, da leide vi denne: http://askerbilutleie.no/portfolio/gruppe-v-ii-vare-flyttebil/

Brukte 1 1/2 lass for alt i en stor leilighet (ca 90kvm). Kunne kanskje fått alt på 1 lass hvis vi hadde stablet bedre. Så du trenger nok kanskje halvparten av plassen. Vet ikke hvor mye kilometeravgiften er, for vi fikk rabatt.

 

PostNord (tidligere Tollpost) tilbyr pallfrakt, så hvis du får samlet alt på pall(er), får du en pris for det.

Husker ikke hva jeg betalte for noen år siden, det var Kristiansand til Hurum, mener det kostet ca 500,- for en pall.

 

Ellers hvis du kjenner/vet om noen som kjører langtransport den veien, kan de ofte ta det med for en billig penge hvis de har plass på bilen.

 

Buss-selskap tilbyr også frakt av esker, forutsetter selvsagt at du leverer og henter langs ruten. Dette kan kanskje være det billigste alternativet, men vil tro du må dele det opp i flere leveranser.

 

Så tipset er: ring/mail et par bilutleiefirmaer, buss-selskap og PostNord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...