Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bror som er sykelig(?) opptatt av tv-spill


Anbefalte innlegg

Nå prater jeg ikke for alle, men jeg mener dere burde la han være. Hvis han allerede har litt sosiale problemer og selv er oppmerksom på det og i tillegg er veldig sår rundt emnet er å provosere han slik det siste du vil. Han er sikker helt klar over at ting er ikke nødvendigsvis hvordan han vil ha det, men når han ikke selv ser noen mulighet for hvordan han eller andre skal kunne forbedre det så er det ingen nytte i å plage han videre (sier plage på grunn av at jeg selv vet godt hvordan det føles). Begrensing av spilletid tviler jeg igrunn sterkt på at har noen effekt. Hvis han hadde hatt sjangs til å dra ut med venner så hadde han nok gjort det. Nesten ingen, selv sterkt spillglade mennesker pleier å si nei til muligheter med venner som frister. Gi han tid. Nå er det vel ikke kjempelenge før han begynner på videregående og da får han nye sjangser til nye omgangskrester. Foreslå ting som du kanskje tror han ville vært interessert i (treningsstudio, kampsport og liknende). Foruten en åpen og nøytral samtale imellom deg og broren din tror jeg det er heller lite du og familien kan (og burde) gjøre. Helst ikke la foreldrene dine prate med han om det. Mye enklere å åpne seg for en bror enn foreldre hvis det er et godt forhold imellom dere to. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...