Gå til innhold

[Løst] Bytte inn ps4 og skaffe xbox one?


Tarzan93

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg kjøpte en ps4 forrige måned. Nå angrer jeg litt. Jeg har tidligere hatt xbox 360 og var kjempe fornøyd. Merker jeg savner å spille xbox. Grunnen til at jeg skaffet ps4 var fordi flesteparten av mine venner skulle spille ps4. Nå er det bare 2 som har skaffet det så langt. Jeg har også noen venner som spiller xbox one.

 

Ps4 er kjøpt på elkjøp så jeg kan heve kjøpet.

 

Hva tenker dere? Jeg er fornøyd med ps4, men jeg satt å spilte litt xbox 360 i stad og begynte å tenke på om jeg skulle gå over til xbox igjen. Forza og gears of war er spill jeg bare for spilt på xbox. ps4 har bedre grafikk, men det bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om.

 

Noen innspill? Flere som har gått over fra xbox til ps4?

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med en PS4 selv etter en Xbox-karriere p.g.a. eksklusiv tittel, så det går vel andre veien for deg, at titlene på XBone vekter tyngst. Er jo ikke noe poeng å sitte der med en PS4 hvis det er XBone du vil ha.

Jeg er ikke noe Halo fan, og jeg kan klare meg uten gears of war. Gran turismo kan erstatte forza, men etter å ha spilt 360 så begynte jeg å tenke på om jeg kanskje skulle bytte den inn. Jeg har en del achivements siden jeg har eid en 360 i 5 år(hvis noen bryr seg om det :p )

 

Nå har jeg muligheten til å bytte den inn igjen, å det frister. Jeg er fornøyd med den, men jeg veit jeg hadde blitt fornøyd med en xbox one også. Og da føler jeg ikke at jeg starter helt på nytt.

Nå veit jeg ikke hvordan fremtiden blir med tanke på grafikk og spill. Det kan hende det blir større forskjell enn det er nå.

 

Hva tenker dere? I verste fall så kan jeg heller bare skaffe en xbox one seinere. Føler det er litt sløsing med penger siden jeg har stramt budsjett.

Lenke til kommentar

Det blir jo en nedgradering på grafikken. Testene viser jo at PS4 er kraftigere og kjører stort sett i høyere oppløsning for like titler. Med mindre du sitter veldig nært eller har eagle-eyes merker du nok ikke så veldig stor praktisk forskjell, så hvis Xbone er best for deg for andre kriterier så er det jo en helhetlig vurdering. Titlene burde jo bety mer enn noe benchmark. Hadde det vært PC-komponenter hadde det vært noe annet.

For min del er det så liten forskjell på DVD og BluRay at jeg ikke er manisk og må ha BluRay-versjonen hvis det bare er DVD tilgjengelig for salg der jeg er. Da snakker man 480 linjer vs 1080. Hvis man legger godviljen til er det jo nesten Xbox vs XBone. Long stretch, ja, jeg vet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det blir jo en nedgradering på grafikken. Testene viser jo at PS4 er kraftigere og kjører stort sett i høyere oppløsning for like titler. Med mindre du sitter veldig nært eller har eagle-eyes merker du nok ikke så veldig stor praktisk forskjell, så hvis Xbone er best for deg for andre kriterier så er det jo en helhetlig vurdering. Titlene burde jo betyr mer enn en noe benchmark. Hadde det vært PC-komponenter hadde vært noe annet.

For min del er det så liten forskjell på DVD og BluRay at jeg ikke er manisk og må ha BluRay-versjonen hvis det bare er DVD tilgjengelig for salg der jeg er. Da snakker man 480 linjer vs 1080. Hvis man legger godviljen til er det jo nesten Xbox vs XBone. Long stretch, ja, jeg vet.

Husker jeg riktig hvis jeg sier at ps3 var kraftigere enn 360? For meg så det ut som det var omvendt.

Jeg er akkurat som deg når det kommer til dvd og bluray. Jeg ser at det er bedre bilde på bluray, men jeg må ikke ha bluray.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er hele greia med de som bare kjører benchmark og ikke ser på helheten. Fyra opp Forza Horizon demoen på Xbox 360, og den er helt fin den.

Black spillet til Xbox/PS2 er jo også noe som viser at man kan tyne ekstremt mye av aldrene konsoller. Om man sammenligner dette spillet med de som kom først på konsollene så er de jo natt og dag.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Gode, gjennomtenkte svar fra andre her i tråden. Kudos for å ikke gjøre tråden om til en arena for konsollkrig.

 

Jeg eier selv begge konsollene, og jeg er i litt samme situasjon som deg trådstarter, i det at jeg investerte suverent mest tid og penger i min xbox 360 forrige generasjon. (Eide også PS3)

 

På grunn av retningen MS så ut til å gå endte jeg likevel opp med å kjøpe en PS4 først denne generasjonen. Planen var å klare meg med den alene. Sprakk likevel i høst da spill som Forza Horizon 2 og Sunset Overdrive begynte å komme, og angrer ikke i det hele tatt.

 

MItt generelle råd er å kjøpe den maskinen som har de eksklusivene som appellerer mest til deg. Prøv å ta din egen avgjørelse, Norge er et ekstremt Sony-dominert land, så tror de fleste her inne vil råde deg til å kjøpe PS4. Mitt andre generell råd er å kjøpe maskinen som flesteparten av vennene du faktisk vil spille med eier, forutsatt at du liker multiplayer da selvsagt.

 

Når det gjelder de konkrete forskjellene på konsollene: Begge maskinene har sine fordeler. PS4 har litt kraftigere hardware, og kommer (antakeligvis) til å få en bredere, mer interessant lineup av eksklusive spill enn Xbox One. Men av de to liker jeg likevel min Xbox One best. Mye av det har med økosystem å gjøre. Jeg liker venneliste-systemet, achievements og brukergrensesnitt bedre enn PS4s variant. Jeg elsker funksjoner som standby-funksjonen som lar deg fortsette spillet akkurat der du sluttet da du skrudde av konsollen (uvurderlig, og noe som fortsatt ikke er på plass på PS4, selv om Sony snakket om det under avdukingen av konsollen).

 

Etter min erfaring er online-funksjonaliteten raskere og mer stabil på Xbox One, med mye mindre nedetid enn PSN har.

 

Og ikke minst, maskinen er lydløs. Tuller ikke. Har aldri hørt min Xbox One lage lyd. Min PS4 høres derimot ut som en jetmotor i visse spill. (Dette kan variere, noen har ikke så store problemer med dette. Men den er utvilsomt mer bråkete enn Xbox One)

 

Et viktig forbehold til slutt. Hvis du eier en spill-pc bør du nok kjøpe PS4, hvis ikke du er veldig glad i Microsoft-eksklusiver. Grunnen til det er at en god del av de eksklusive spillene som kommer til Xbox One også har blitt lansert på PC i ettertid. Dette er noe Microsoft antakelig kommer til å gjøre enda mer av i fremtiden, skal man tro deres nyeste uttalelser om emnet.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode, gjennomtenkte svar fra andre her i tråden. Kudos for å ikke gjøre tråden om til en arena for konsollkrig.

 

Jeg eier selv begge konsollene, og jeg er i litt samme situasjon som deg trådstarter, i det at jeg investerte suverent mest tid og penger i min xbox 360 forrige generasjon. (Eide også PS3)

 

På grunn av retningen MS så ut til å gå endte jeg likevel opp med å kjøpe en PS4 først denne generasjonen. Planen var å klare meg med den alene. Sprakk likevel i høst da spill som Forza Horizon 2 og Sunset Overdrive begynte å komme, og angrer ikke i det hele tatt.

 

MItt generelle råd er å kjøpe den maskinen som har de eksklusivene som appellerer mest til deg. Prøv å ta din egen avgjørelse, Norge er et ekstremt Sony-dominert land, så tror de fleste her inne vil råde deg til å kjøpe PS4. Mitt andre generell råd er å kjøpe maskinen som flesteparten av vennene du faktisk vil spille med eier, forutsatt at du liker multiplayer da selvsagt.

 

Når det gjelder de konkrete forskjellene på konsollene: Begge maskinene har sine fordeler. PS4 har litt kraftigere hardware, og kommer (antakeligvis) til å få en bredere, mer interessant lineup av eksklusive spill enn Xbox One. Men av de to liker jeg likevel min Xbox One best. Mye av det har med økosystem å gjøre. Jeg liker venneliste-systemet, achievements og brukergrensesnitt bedre enn PS4s variant. Jeg elsker funksjoner som standby-funksjonen som lar deg fortsette spillet akkurat der du sluttet da du skrudde av konsollen (uvurderlig, og noe som fortsatt ikke er på plass på PS4, selv om Sony snakket om det under avdukingen av konsollen).

 

Etter min erfaring er online-funksjonaliteten raskere og mer stabil på Xbox One, med mye mindre nedetid enn PSN har.

 

Og ikke minst, maskinen er lydløs. Tuller ikke. Har aldri hørt min Xbox One lage lyd. Min PS4 høres derimot ut som en jetmotor i visse spill. (Dette kan variere, noen har ikke så store problemer med dette. Men den er utvilsomt mer bråkete enn Xbox One)

 

Et viktig forbehold til slutt. Hvis du eier en spill-pc bør du nok kjøpe PS4, hvis ikke du er veldig glad i Microsoft-eksklusiver. Grunnen til det er at en god del av de eksklusive spillene som kommer til Xbox One også har blitt lansert på PC i ettertid. Dette er noe Microsoft antakelig kommer til å gjøre enda mer av i fremtiden, skal man tro deres nyeste uttalelser om emnet.

Takk for et utfyllende svar :)!

 

Deilig å lese at flere er i samme situasjon som meg. Jeg føler meg litt "dum" som vurderer å bytte over til xbox one, da jeg veit at ps4 er kraftigere. Selv følte jeg at microsoft dreit seg ut da de avduket xbox one, Etter det "alltid online" tullet så bestemte jeg meg for ps4.

Selve maskinen er fin den. Liker den veldig godt, men jeg savner vennelista mi på 360, og jeg savner noen av spillene. Spillene er ikke noe must, men xbox vant hjertet mitt til de grader i forrige generasjon. Det var nytt og annerledes. Jeg var tidligere vant til å spille ps2 og gamecube, og jeg synes det var deilig å få noe nytt. Kontrollen var så behagelig, og jeg elsket menyen. Menyen på 360 har blitt forandret en del ganger, og jeg er ikke så begeistret over disse fancy flisene, men jeg kan leve med det.

 

Ps4 bråker. Jeg skjønner at folk sier den høres ut som en jetmotor. Den bråker til tider mer en min 360, og jeg har første generasjon.

 

Jeg bryr meg ikke så mye om grafikk. For meg er spillene viktigere. Jeg spiller fortsatt n64, ps2, og gamecube. Har også kjøpt noen gamle rally spill til den orginale xboxen som jeg spiller på 360. Gameplayet er viktigst.

 

Så langt spiller jeg ps4 med min bestevenn. Vi spiller en gang i blant, men det er ikke så gøy at det er verdt å beholde ps4 bare for det. Jeg har 2 venner som spiller xbox one. Til sommeren vil 2 andre kjøpe xbox one, og de vil jeg garantert spille litt med. På ps4 har jeg 3-4stykker jeg kan spille med. Jeg veit også om 2 som vil gå over fra 360 til ps4 i fremtiden. Så online biten er egentlig det samme. :)

 

Jeg er som sagt ikke noe Halo fan, men jeg hadde kjøpt Halo spill fordi det er spill som kan være gøy å spille.

 

Har sett litt videoer på youtube angående tv biten med one. Fungerer dette i Norge?

 

Hvis du hadde solgt en konsoll. Hvilken ville det vært? :)

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg fortrekker foreløpig Xbox One. Tror ikke jeg vil selge noen av de da men :p

 

Det med TV vet jeg ingenting om. Har ikke TV-abonnement.

 

Edit: Og spillene jeg har prøvd på Xbox One ser veldig bra ut. Tror ikke vanlige folk ser forskjell.

Ok. Takk for svar :)

 

Når jeg ser på videoer av sammenligninger så synes jeg faktisk xbox one ser bedre ut. Unntaket er på gta 5.

 

Er dine venner på xbox one eller på ps4?

 

Jeg synes den sosiale biten er veldig dårlig på playstation. Savner også veldig achievements. Har lest litt på nettet, og noen har kjøpt ps4 slik som meg og byttet til xbox one. Andre har gått over til ps4 helt. Jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre. Dumt å ha en ps4 bare fordi den er krafitigere. Jeg veit jeg ville skaffa en xbox one hvis den var kraftigere med tanke på spill i fremtiden.

 

Jeg har 3 uker på å bestemme meg, så har godt tid :p

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar

Vennene mine eier for det meste bare PC :p så det er en ikke-faktor for min del. Dette er nok en avgjørelse du må ta selv. Grafikkforskjellen tror jeg ikke du trenger tenke på, skal du først gå ned den veien så er jo PC det eneste valget.

 

Uansett er det ikke snakk om noen endelig avgjørelse. Du kan alltids kjøpe den andre maskinen på et senere tidspunkt, de er ikke så dyre :)

Lenke til kommentar

Vennene mine eier for det meste bare PC :p så det er en ikke-faktor for min del. Dette er nok en avgjørelse du må ta selv. Grafikkforskjellen tror jeg ikke du trenger tenke på, skal du først gå ned den veien så er jo PC det eneste valget.

 

Uansett er det ikke snakk om noen endelig avgjørelse. Du kan alltids kjøpe den andre maskinen på et senere tidspunkt, de er ikke så dyre :)

Godt poeng ! :)

 

Jeg liker å ha en primærkonsoll. Deilig å ha spillene samlet på et sted. Hvis jeg for eks skal spille med noen.

Leste litt i en annen tråd, og du vurderte å bytte tilbake xbox for å benytte deg av angreretten. Allikevel har du beholdt den. Regner med du ikke angrer på et valget :) Kanskje jeg rett og slett skal beholde playstation, også kjøpe xbox one seinere.

 

Jeg har uansett 3 uker på å bestemme meg, så får håpe jeg kommer til en ordning :p

 

Takk for hjelpen. Hvis du har flere innspill så er det bare å komme med de :D

Lenke til kommentar

Jeg endte opp på PS4, synes også det "sosiale" er veldig dårlig og savner også achievements som på Xbox Live, og en rekke andre funksjoner. Men det er én ting som veier opp alt, og det er at alle vennene mine har PS4. Hadde jeg kjøpt Xbox One ville jeg ikke hatt noen å spille med. Synes det er det viktigste ved valg av de to konsollene :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri giddet interessere meg for konsoller før jeg fikk en brukt PS1 av broder'n, og jeg fikk spilt en hel drøss spill som ikke var på PC. Favoritten var så klart Dino Crisis, Resident Evil, Silent Hill og Parasite Eve 2, men det var mye annet snacks der også. Dermed ble det etterhvert PS2, PS3 og PS4. Var en tur innom XB360, men hadde to stk, og begge fikk Red Ring of Death. Hadde også begge inne til reparasjon uten at det hjalp.

 

Nettopp fordi jeg ødela to XB360er fikk jeg litt avsmak på Xbokser, og alle husker vel katastrofe-annonseringen til MS denne generasjonen. (hint: Angry Joe: "You f*cking idiots! Part two!") :p Så endte opp med en PS4, og er svært fornøyd med den. Den gjør det den skal, menyen er lett å finne frem i, den ser vakker ut (selve konsollen, jeg gir blaffen i grafikk) og så videre. Det er en trygg spillkonsoll. Lite overraskelser, men ingen skuffelser heller. I tillegg har den mange eksklusive spill i flere sjangre, så man burde lett finne noe man vil ha her. Vi får riktignok ikke Forza, men det er flere gode alternativer. Gears of War har vi heller ikke, men det er ikke noe jeg savner.

 

Men i fjor sommer var jeg en tur innom Elkjøp og så de hadde import-XBoxer til en billig penge, så jeg kjøpte en på impuls. Det har jeg angret litt på, men ikke nok til å levere den tilbake. Kinect røk etter en måneds tid, men jeg gir blaffen. Er ikke interessert i Kinect uansett. Menyen er rimelig stygg og kronglete, men det gjelder mest hvis man vil gjøre noe annet enn det mest vanlige (sist brukte spill osv legger seg fint i front, så de er lette å finne.) Selve konsollen er også rimelig stygg. Det er bare en stor, sort boks. Men gamepaden er meget bra å holde i, konsollen er stillegående, og den har noen multimedie-greier jeg liker godt. For eksempel har jeg bare to HDMI-innganger på TVen, og jeg bruker den ene til PCen. Men det er fullt mulig å koble Wii U'en (og sannsynligvis PS4en) til Xbone som TV. Da er det bare å sette XBone i TV-modus, så kan du spille Wii U gjennom den. Og sikkert PS4, men har ikke prøvd.

 

Alt i alt er jeg svært fornøyd med PS4, så hadde strengt tatt ikke trengt Xbone (ikke før de sa Rise of Tomb Raider ble eksklusivt, i alle fall), men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den. Den er ikke like bra som ren spillmaskin som PS4, men det var heller aldri meningen. Godtar man at den er litt kronglete i menyene osv vil man neppe angre.

 

Om jeg skal anbefale en av dem blir det ganske enkelt: Sjekk listen over eksklusive spill til begge. Selve konsollene er alt for like til at jeg kan anbefale den ene fremfor den andre. PS4 er en ren spillmaskin, så den er litt kraftigere og bedre til spill enn XBone. Xbone er til gjengjeld en bedre maskin til multimedia. Tror grafikken til PS4 er litt bedre, men med mindre du setter på TVer side ved side og kjører det samme spillet på begge med begge konsollene, vil du neppe merke forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...