Gå til innhold

Det beste digitale musikkbiblioteket


Anbefalte innlegg

Har brukt Spotify i flere år nå men ønsker flere album fra band som Spotify ikke har. Vurderte Wimp HiFi, men for 199/mnd kan jeg like greit kjøpe ett musikk album hver måned.

 

Lurer på om jeg skal begynne å bruke iTunes for både å kjøpe musikk og lytte på musikk fra. Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og vil ha musikk så taps-fri som mulig. Jo mer jeg setter meg inn i kvalitet innenfor lyd og bilde, jo mer vil jeg ha ;) Derfor lurer jeg på hvilket musikkbibliotek/ løsning som gir best kvalitet eller lik kvalitet som på CD plater?

 

Eller er det best å fortsatt kjøpe CD-plater for så å rippe dem over på PC? Ser på dette som en tungvint løsning men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du er opptatt av lydkvalitet, er CD absolutt vegen å gå. Mange artistar vel óg å selge musikken sin via nettsider, der ein kan velge mellom FLAC/MP3 osv. Fins óg tvilsame metodar å få tak i tapsfri musikk på nettet, men det kan eg ikkje gå innpå her.

 

Angåande musikkspelar, så fins det mange som er bedre enn iTunes. Eksempel er Foobar2000, Clementine, WinAmp og MusicBee. :)

Endret av Kyanite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tvilsomme metoder benytter jeg meg ikke av :)

 

Takker for godt svar. WinAmp brukte jeg mye når jeg var liten. Clementine og MusicBee ser fine ut de :) Får samle CD samlingen igjen og rippe litt. Men er egentlig FLAC like bra som CD, det skal jo være Lossless?

FLAC er like bra som CD, og dersom du vil vere sikker på at CD-en blir 100% skikkelig rippa, anbefalast det å bruke EAC. Det er dog for spesielt interesserte. Eg trur ikkje du vil merke veldig stor forskjell på å rippe med MusicBee istadenfor EAC f eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...