Gå til innhold

Trenger man pass til Danmark?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du norsk statsborger kan du passfritt krysse grensene mellom de 15 medlemslandene i Schengen-samarbeidet. Det er likevel best å ta med passet når du reiser utenfor de nordiske land.

Jeg ser hele tiden at det er best å ta med seg passet når man er utenfor norden, så tror jeg tar sjangsen på å dra uten. Men kjipt hvis jeg må ha :p

Lenke til kommentar

I Norden gjelder ID-kort godkjent i det landet du kommer fra, f.eks. norsk bankkort og førerkort.

 

Du må sikkert bare vise ID når du sjekker inn på flyplassen, og kanskje på hotellet. Ingen passkontroll e.l. når man lander på Kastrup.

 

Det skal derfor ikke være noe problem, med mindre man reiser med Ryanair da - som krever pass uansett, til og med den gangen de fløy mellom Torp og Stockholm. Men det går mer ut på at Ryanair er firkantet enn hva som egentlig er nødvendig.

 

God tur!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...