Gå til innhold

Barneferie 2015 - Danmark eller "syden"


Anbefalte innlegg

Vi er 2 voksne og 1 gutt som blir 7år i 2015 som er kanskje litt tidlig ute med å planlegge neste års ferie.

Vi har vært i Danmark 3 år, har også vært i dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd og Bø Sommarland.

Når vi drar på ferie, er det primært for opplevelser for sønnen vår.

 

Hver gang vi har vært i Danmark har vi fått høre: hvorfor drar dere ikke til Kanariøyene eller Tyrkia isteden?

 

Vi klarer ikke å finne noe sted på Kanariøyene eller Tyrkia som har nok aktiviteter for 14 dager. Det trenger ikke skje noe hver dag, men det bør være en barnevennlig aktivitet ca halvparten av dagene.

 

Årets danskeferie kom på rundt 20.000,- dette er reise, opphold og aktiviteter.

Regner med at vi må litt opp i pris, men er det mulig å klare seg 14 dager i syden for 25.000,-? Må regne inn fly+hotell, parkering på flyplassen, reise flyplass-hotell, aktivitetet, mat og litt shopping.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring tilsier at det koster rundt 18 000 - 30 000 kr for fly + hotell i 14 dager på et normalt populært reisemål i syden. Typiske barne/familiehotell er ofte noe dyrere enn andre hoteller, men det er jo absolutt ikke noe som tilsier at et MÅ bo på et familiehotell bare fordi man har barn.

 

Bruk litt tid på planlegging og sydenferie for 25 000 kr skal være innen rekkevidde.

 

Vi skal forresten til Danmark i år, etter flere år med sydenferie.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Nei, er ikke nødvendig med barne/familiehotell, eneste er at jeg vil tippe det er mindre fyll og bråk på slike hotell.

 

Jeg er også litt redd for at det blir ren strand/badeferie. Syns det virker som bortkastede penger å bruke f.eks. 25.000 på å bade og sole oss i 14 dager. Da kunne vi kjøpt årskort på f.eks. Drammensbadet.

 

Vår 6-åring liker ihvertfall det vi gjorde i Danmark; Legoland, Løveparken, Energimuseet, Sandskulpturfestival ++

 

@War: Hva mener du med at Danmark ikke er noe billig land å bo i?

Mange vi snakker med sier det samme, uten at vi helt kan forstå det.

Vi spiste ute ca annenhver dag, 3 av gangene på Jensens Bøfhus, resten på McDonalds og lignende.Handlet på Bilka og Netto stort sett. "Alt" var vesentlig billigere enn i Norge, selv med høy kronekurs.

Lenke til kommentar

Tenker hotell jeg.

Betalte 7000 for 4 netter i forrige uke , ca norsk pris.

Men planleggere dere allerede blir det vel billigere.

Jeg dro med 3 dagers varsel og bilettene for 2 store og 2 små kom på 7000kr selv om en var under 2.

Ble fort over 20K for fredag kveld til tirsdag

Lenke til kommentar

Vi har reist mange ganger til Spania med barn i juli, og har leid leilighet eller villa privat, mest i området Nerja-Gibraltar (Costa del Sol), men også Barcelona og Costa Blanca. Har ikke hatt det for varmt, stort sett 25-32 grader på dagen.

 

Regn med ca 5000 pr uke for bolig. Flybilletter kjøper du før du finner bolig, da det er her prisene varierer mest. Har hatt alt fra 3.500 til 12.000 for fly tur/retur for alle 4. Du trenger leiebil i tillegg, dette koster ikke mye. Med leiebil kan du besøke andre byer/steder, dra til badeland, og se mye mer enn du gjør på vanlig pakketur. Med litt planlegging kommer du lett under 25k for 4 pers i 2 uker, med bolig, fly og bil. For vanlig pakketur med samme standard i skoleferien kan du regne med minst 40k.

Lenke til kommentar

 

Hver gang vi har vært i Danmark har vi fått høre: hvorfor drar dere ikke til Kanariøyene eller Tyrkia isteden?

 

og svaret er enkelt:

 

Fordi ingen reisemål kan måle seg med Danmark når det gjelder aktiviteter for barn.

 

La harrytassene reise til "syden" og tro at de opplever noe, mens dere slapper av i Danmark.

 

Sak lukka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med StoreMyen, jeg ville gått for Danmark over syden ved hver mulighet skulle jeg hatt med meg barn.

Vi dro til danmark nesten hver sommer når jeg var mindre, det er veldig korte avstander, og alltid et eller annet for unger å finne på. I tillegg er det litt mer kjent for ungene, og hvis de er av den litt mer angstfulle sorten, som jeg var, så er det betryggende at språkene er så like at en kan snakke med andre uten de store problemene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har i grunnen kommet til samme konklusjon, at syden ikke kan måle seg med Danmark.

Så da er det bare å lete etter flere aktiviteter, da vi har bestemt oss for å utvide fra 2 til 3 uker til neste sommer.

 

Si gjerne fra om dere har vært på noen aktiviteter utenom det vanlige som er verdt besøket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...