Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen drar hele tiden litt mot høyre


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Vi har en 1998 Mitsubushi Galant som vi nylig la om hjul på. Etter at vi byttet til sommerdekk så har bilen fått en irritabel tendens til å dra litt til høyre. Dvs. at for å få bilen til å gå helt rett fram må jeg svært ofte holde rattet en tanke til venstre. Hva kan være årsaken? Sjekket luftrykket i dekkene, og dette var helt ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Har du sjekket lufttrykket i dekkene dine?

6037518[/snapback]

 

Sjekket luftrykket i dekkene, og dette var helt ok.

6036705[/snapback]

 

:)

Lenke til kommentar

Sjekk også bremsene. Det kan være at de henger litt på høyre side. Har opplevd flere som har klaget på dette og løsningen var å smøre opp sleidene til klossene. Kan også være fett/skitt o.l. som har kommet på skiva på venstre side etter dekkbytte, så du kan teste noen harde oppbremsinger (ikke panikkbremsing) og se om dette hjelper.

Lenke til kommentar

Min bil drar også litt til høyre, men det er visstnok vanlig og skal være sånn. Har en Skoda Fabia med 195/50 R15 tror jeg. Leste på en britisk forumside, og der sto det at de britiske bilene med rattet på andre siden dro en tanke mot venstre..! Kanskje forstillingen er speilvendt laget. Jeg merker at bilen min sporer ganske kraftig også, bilen er ganske smal og har brede dekk, så d er nok derfor.

Lenke til kommentar
Vi har en 1998 Mitsubushi Galant som vi nylig la om hjul på. Etter at vi byttet til sommerdekk så har bilen fått en irritabel tendens til å dra litt til høyre. Dvs. at for å få bilen til å gå helt rett fram må jeg svært ofte holde rattet en tanke til venstre. Hva kan være årsaken? Sjekket luftrykket i dekkene, og dette var helt ok.

6036705[/snapback]

 

Bytt rundt fordekkene, da er det høy sjans for at problemet blir borte. Jeg vært ute for dette problemet en del ganger. Så prøv da vel :-)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...