Gå til innhold

Kjøpe briller utenlands?


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bestille briller utenlands? Specsavers skal liksom være så billig, men når man får krysset av det man skal ha der, er det like dyrt som andre butikker, og kvaliteten har vært dårlig på de jeg har kjøpt der. Har skjeve hornhinner og alderstillegg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Husk at det kommer toll og moms i tillegg. Ofte må man tilpasse brillene og justere dem i ettertid noe en norsk optiker kan bidra med. Jeg sjekket pris hjemme som var ca. kr. 10.000, i en utenlands nettbutikk kom de samme brillene ut 2-3000 rimeligere, og da hadde jeg tatt med toll og moms. Så litt er det å spare.

 

Har du vurdert linser? Billigere og bedre. Det finnes "progressive" også, men de funker ikke for alle. Du kan også justere linser for skjeve hornhinner. 

 

Jeg bruker Biofinity døgnlinser og priser kan du se på feks. Lensit eller Lensway. Disse linsene sover jeg med og bytter dem ut en gang pr. mnd. Totale kostnader pr. år blir kr. 1200,-.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke vær for sikker på dette med linser før du har prøvd!

Jeg merker ikke mine :)

 

Du kan jo få med noen prøvelinser fra butikken, men hver oppmerksom på at forskjellige merker føles svært forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...