Gå til innhold

Postens ekspress over natt, får jeg den i morgen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk en pakke sendt til meg med ekspress over natt. Da den ble levert inn kl 15:00 regnet jeg med at det var for seint og at jeg måtte vente til mandag, men når jeg sjekker sporingen ser jeg at den har flyttet på seg! Den er "innlevert til terminal og videresendt", så da har jeg fått ett lite håp om at den kan være her i morgen!

 

Så er det noen som har erfaring fra dette, er det innenfor å levere så sent å allikevel få den dagen etterpå?:)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du bor i vanlig tettbebygd strøk, så får du den normalt sett innen kl 09:00 om den er levert før 16:00 dagen før.

 

Bor du ute i gokk, så har man den mormalt sett innen kl 13:00. Men siden det er lørdag, så er det ikke 100% sikkert. Ekspress over natten er vel hovedsaklig på virkedager (tror jeg).

Lenke til kommentar

Fra posten.no:

 

"Blir pakkene kjørt ut på lørdag?

Ja pakkene vil bli kjørt ut på lørdager mellom 10:00-12:00."

 

 

 

Men hvis det er bedriftspakke, så må avsender ha betalt ekstra for at den skal bli utlevert på lørdager.

Tenker mer på at den når min by, om den blir kjørt ut eller ikke spiller ikke særlig rolle da det er 2-300 meter til "postkontoret", viktigste er at den kommer hertil Ila natten:)

Lenke til kommentar

Heter vel ekspress over natt, ikke flere netter så skulle den vel være fremme idag.

Man skulle tro der, men den gang ei. Etter posten sin informasjon skal utkjøring på lørdag være 10-12, og nå er jo den over 12 og sporing sier fortsatt at den er i min naboby. Jaja, da ble det iallefall gratis levering men fortsatt kjipt å vente flere døgn for noe en har betalt for å ha dagen etter...

Lenke til kommentar

Man skulle tro der, men den gang ei. Etter posten sin informasjon skal utkjøring på lørdag være 10-12, og nå er jo den over 12 og sporing sier fortsatt at den er i min naboby. Jaja, da ble det iallefall gratis levering men fortsatt kjipt å vente flere døgn for noe en har betalt for å ha dagen etter...

Jeg har opplevd at Express over natt kommer over en time etter fristen. Fikk du den, eller må du vente til i morgen?
Lenke til kommentar

 

Man skulle tro der, men den gang ei. Etter posten sin informasjon skal utkjøring på lørdag være 10-12, og nå er jo den over 12 og sporing sier fortsatt at den er i min naboby. Jaja, da ble det iallefall gratis levering men fortsatt kjipt å vente flere døgn for noe en har betalt for å ha dagen etter...

Jeg har opplevd at Express over natt kommer over en time etter fristen. Fikk du den, eller må du vente til i morgen?

Den kom ikke og har ikke beveget seg siden sist:( da jeg eingte hadde de ikke ett svar på hva som hadde skjedd engang, dårlig! Forhåpentligvis er den her før fristen i morgen.

Lenke til kommentar

Som noen nevnte tidligere, så må avsender huke av "lørdagslevering" for at den skal leveres på lørdag, ellers så er det levering neste virkedag. Det er neppe noen grunn til at posten skal refundere noe som helst her.

 

Bedriftspakke Ekspress over natt - 0900

Levering til mottaker mellom kl. 08.00 - 09:00 neste morgen, mandag til fredag. Til mindre steder vanligvis innen kl. 16:00. Lørdager: utkjøring mellom kl. 10:00 12:00 (tilleggstjeneste)

Med min bedrift sin avtale koster lørdagslevering 125,- per kolli, vet ikke om det er standard, men det er neppe veldig stor forskjell.

Endret av Chobyn
Lenke til kommentar

Som noen nevnte tidligere, så må avsender huke av "lørdagslevering" for at den skal leveres på lørdag, ellers så er det levering neste virkedag. Det er neppe noen grunn til at posten skal refundere noe som helst her.

Bedriftspakke Ekspress over natt - 0900Levering til mottaker mellom kl. 08.00 - 09:00 neste morgen, mandag til fredag. Til mindre steder vanligvis innen kl. 16:00. Lørdager: utkjøring mellom kl. 10:00 12:00 (tilleggstjeneste)

Med min bedrift sin avtale koster lørdagslevering 125,- per kolli, vet ikke om det er standard, men det er neppe veldig stor forskjell.

Dette gjelder ikke privatpersoner, altså de trenger ikke skrive L. Og siden de ikke klarte å levere til min by engang så er det absolutt grunn for refusjon. Hadde den ankommet mitt lokale postkontor på lørdag slik at jeg kunne plukket den opp hadde alt vært fint, men den gang ei.

 

Kundeservice sa selv at jeg kunne kreve refusjon da jeg snakket med dem på lørdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...