Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av moped. Hvilken bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Takker for svar...

 

Har ikke tenkt å kjøre offroad.

 

Jeg har bestillt meg en Derbi Senda X-Race. En gir moped som ser veldig kul ut og går bra til å være moped. Hastigheten og effekten kan visstnok økes ekstremt mye bare ved hjelp av effektanlegg ifølge andre på Mopedportalen og det vil slite mindre på motoren enn de originale plomberte potta (mer effekt, mindre slitasje, digg?).

 

Pleier ikke de fleste plomberinger som stenger for innsug og eksos øke slitasjen på motoren??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henta en splitter ny Derbi Senda R X-Race 2006 modellen min i går. Jeg syns den går bra til å være original, også i oppoverbakker. Driver å kjører den inn så pleier å kjøre med en kvart/halv gass til vanlig og kanskje 3/4 enkelte ganger når jeg føler for det og da går den helt fint for meg liksom, ingen bestemor kjøring fordet :p. Ser rå ut gjør den og :).

Lenke til kommentar
Henta en splitter ny Derbi Senda R X-Race 2006 modellen min i går. Jeg syns den går bra til å være original, også i oppoverbakker. Driver å kjører den inn så pleier å kjøre med en kvart/halv gass til vanlig og kanskje 3/4 enkelte ganger når jeg føler for det og da går den helt fint for meg liksom, ingen bestemor kjøring fordet :p. Ser rå ut gjør den og :).

6641114[/snapback]

Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker??

Lenke til kommentar

Har ikke turt å ta den med på hovedveien for å teste toppfart enda da jeg ikke har lappen. Vil trene litt mer på kjøringa på småveiene først. I oppoverbakker går den helt fint, mye bedre enn jeg hadde forventet. Bare å trekke den helt ut på giret for å så gire opp så greier den å komme igang på neste og :).

 

Kjenner den trekker overaskende godt bare på 1/4 gass sånn ca. Gleder meg til ca 100 km :p, da skal jeg prøve å bånne litt og se hva den greier på fullt.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Derbi Senda, en av de 3 modellene. Blombene står ikke sjikkelig i og de vil derfor gå godt over 60-70 etter hvert. I tillegg har de større bakdrev enn bakhjulet, så de går det samme overalt.

 

Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker??

 

Har samme moped bare 04selv, den går 60 på sletta og 50 oppbakkene. ORGINALT.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Derbi Senda, en av de 3 modellene. Blombene står ikke sjikkelig i og de vil derfor gå godt over 60-70 etter hvert. I tillegg har de større bakdrev enn bakhjulet, så de går det samme overalt.

 

Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker??

 

Har samme moped bare 04selv, den går 60 på sletta og 50 oppbakkene. ORGINALT.

6643248[/snapback]

Yeah, samme gjelder to av kameratene mine. Nesten ikke vits med trim engang, skal ikke kjøre langt uansett så jeg greier meg originalt så bra som de går.

 

Added: Oh btw, skal satse på å kjøre ned på hovedveien i mårra der fartsgrensa er 60. Skal trekke den litt ut og se hvor fort den går uten å være altfor hard mot den ikke ferdig innkjørte sykkelen. Har pleid å kjørt på et turtall som høres vanlig ut og trekt den ut en gang iblandt. Har ikke trekt den så langt at den sperrer. Har hørt at det ikke er bra med lavt turtall og mye gass. Bedre å gire ned å ha høyt turtall og lite gass. Motoren skal visst også gå bedre etter en stund med passe hard innkjøring :).

Endret av chrml
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

kjøp den biligste..eller ikke bruk penger på moped...har hat mangen mopeder og fek bare problemet med politi og brukt masse penger på mopeddeler..eller kjøp deg en suzuki rmx hvis du skal kjøre origenalt...bruker nesten ikke bensin og går i 45..:)...hvis du skal trimme så bør du kjøpe deg noge med am6 motor...det vil si furia,rijeurr,mrx,smx,rs50 og mere...men di am6 motorene er ikke så godt kvaletet på såm på suzuki eller honda motorer..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...