Gå til innhold

Lærlingelønn første året


Andrey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette variere ettersom hvilken bedrift du kommer til.

totalt i løpet av lærlingtiden TROR jeg at man skal ha 50% av full lønn.. Så hvis d er 3 års lærlingtid skal man ha 1.5 års lønn totalt.. Hvordan dette fordeles varierer altså fra bedrift til bedrift

Lenke til kommentar
dette variere ettersom hvilken bedrift du kommer til.

totalt i løpet av lærlingtiden TROR jeg at man skal ha 50% av full lønn.. Så hvis d er 3 års lærlingtid skal man ha 1.5 års lønn totalt.. Hvordan dette fordeles varierer altså fra bedrift til bedrift

5893915[/snapback]

 

Helt riktig. Vi har fått beskjed av alle som har vært og snakka med oss om lærlingtilbud i Salg og Service. Og de sa at man skulle få 50% av en årslønn. Ihvertfall første året.

Og skal du finne nettolønn må du nesten finne ut hva brutto lønn er hos de ansatte og regne det ut selv.

Lenke til kommentar

Her hvor jeg jobber nå, har vi gjort det sånn at jeg får en årslønn fordelt på to år. Men det var helt opp til selskapet å velge hvor mye lønn det var snakk om og hvordan dette skulle deles opp.

 

Jeg hadde flaks og kom greit ut av dette på den måten. Men da tjente jeg 5300 før skatt det første halve året. Og så har jeg gått opp hvert halve år. Nå er jeg inne på siste halvår og tjener da ca 15k i mnd før skatt noe som tilsier rundt 11500 etter skatt.

 

Men som sakt det er helt opp til bedriften, gi dem et forslag. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...